  • 11. Data: 2013-01-02 21:17:25
    Temat: Re: Jak to jest z wbudowana grafiką?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-02 18:54, Padre pisze:

    > Tylko że jakoś takich nie widzę, w druga stronę owszem dwa komputery do
    > jednego monitora/klawiatury/myszy za 200zł a karta graficzna 60zł plus
    > 10 za kabel hdmi-dvi

    Rozdzielacze lub replikatory sygnałów.
    Jeden z najprostszych, jaki znalazłem w kilkanaście sekund to: Manhattan
    304559

    Są replikatory nawet na kilkadziesiąt monitorów.
    Czasami stały na ekspozycji w sklepach, aby ten sam sygnał puścić na
    wiele monitorów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 12. Data: 2013-01-02 21:51:16
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2013-01-02 21:17, Adam pisze:
    > Manhattan 304559
    Tyle że to SVGA nie DVI a poza tym monitory mają różne rozdzielczości i
    proporcje więc efekt rozdzielenia sygnału raczej marny.

  • 13. Data: 2013-01-03 04:37:58
    Od: krzychu <k...@p...okay.pl>

    najlepsze zastosowanie 2 monitorow to takie drugi monitor to drugi pulpit jak w linux
    tylko tam sie przelacza miedzy pulpitami a tu bylby wyswietlany na drugim monitorze
    tylko co z myszka i klawiatura tj kiedy dziala na pierszwym pulpicie a kiedy na
    drugim

  • 14. Data: 2013-01-03 15:32:47
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2013-01-03 04:37, krzychu pisze:
> [...]
    a tu bylby wyswietlany na drugim monitorze tylko co z myszka i klawiatura
    tj kiedy dziala na pierszwym pulpicie a kiedy na drugim

    Ja będę miał zainstalowane dwa Windowsy, XP64bit dla kompatybilności z
    posiadanym oprogramowaniem muzycznym i obsługi 8GB ram i Windows 7 do
    wszystkiego poza muzyką i z każdego z tych systemów będę korzystał tylko
    na jednym monitorze.

  • 15. Data: 2013-01-04 10:57:33
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-02 01:36, PiteR pisze:

    > Takie coś się przewija
    > "One other interesting addition to Intel HD 4000 Graphics is the
    > ability to drive triple monitors. Unfortunately some limitations exist
    > and only motherboards supporting two DisplayPort outputs and one other
    > output would allow you to use three monitors."
    > http://brycv.com/blog/2012/ivy-bridge-processor-guid
    e/

    Padre wspominał o HD2400 i HD4350, więc przyjąłem że to Twoje HD4000 też
    odnosi się do Radeonów z serii HD4000. U intela jest trochę inaczej, w
    sumie podobnie jak w radeonach HD5000 i wyżej, z tą różnicą, że monitora
    z DP albo aktywnej przejściówki trzeba już dla podłączenia 2 monitorów,
    a nie 3 jak w Radeonach. Czyli sprawa technicznie możliwa, w praktyce
    nieopłacalna biorąc pod uwagę, że aktywna przejściówka kosztuje więcej
    niż karta o której kolega wspominał (HD4350 za ~60 zł)
    i do tego jest raczej trudno dostępna.

    --
    /MB

  • 16. Data: 2013-01-04 11:09:00
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-01 22:59, Padre pisze:

    > Karta którą mam w tej chwili ma gniazdo "DVI-I Dual Link" czyli jak
    > rozumiem pozwala podłączyć monitor przez DVI albo przez przejściówkę
    > D-Sub ale tylko jeden na raz.

    Zgadza się.

    > Czyli jak kupie taka kartę:
    > http://allegro.pl/radeon-hd4350-512mb-dvi-hdmi-lowpr
    ofil-i2901002403.html

    Rozważyłbym akurat te karty. Niepokojące w opisie jest:
    ATI PowerPlay (BIOS)
    State #1 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz (Boot)
    State #2 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz
    State #3 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz (UVD)
    State #4 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz

    Czyli te karty mają BIOS wyłączone w praktyce oszczędzanie energii. 55
    nm HD4000 nie były w tym zbyt dobre nawet lekko zmieniając taktowanie, a
    przy stałych zegarach szkoda by tak mało wydajna cały czas zużywała
    odpowiednio więcej energii i generowała ciepło. Rozglądałbym się raczej
    za odpowiednikiem z rodziny HD5000 - zawsze to 40nm, DX11 (nie wiadomo
    kiedy u MS będzie to obligatoryjne do odpalenia systemu - na dziś DX9.0c
    jest już obowiązkowe do W8), no i zdecydowanie poprawiono w nich
    oszczędzanie energii - są wyraźnie chłodniejsze przy pracy w 2D, do tego
    nie mają w bios blokady synchrnonicznej GPU/mem więc można sobie je
    ustawić do pracy w 2D naprawdę bardzo nisko oszczedzając energię i
    zmniejszając generowany hałas.

    > to drugi monitor podłączę takim kablem?:
    > http://allegro.pl/kabel-dvi-hdmi-dvi-hdmi-m-m-5m-5-m
    -full-hd-i2848054882.html

    Teoretycznie powinny być dwukierunkowe. Ale sam nigdy nie podłączałem w
    kierunku od HDI do DVI (zazwyczaj robi się dokładnie odwrotnie), więc
    nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Niech napisze ktoś, kto sprawdzał to w
    praktyce. Ja robiłem to tylko w drugą stronę.

    --
    /MB

  • 17. Data: 2013-01-04 11:20:09
    Od: Michal <d...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-01-03 15:32, Padre pisze:

> [...]
    > posiadanym oprogramowaniem muzycznym i obsługi 8GB ram i Windows 7 do
    > wszystkiego poza muzyką i z każdego z tych systemów będę korzystał tylko

    Jesteś absolutnie pewny że ten XP x64 będzie współpracował z danym
    oprogramowaniem? Akurat ze starych bojów z WinXP x64 zapamiętałem go
    jako absolutnie najbardziej niekompatybilny system MS z jakim miałem
    styczność na desktopie. Raz że problem ze sterownikami, dwa że spora
    część softu, zwłaszcza narzędziowego, wykrywała go jako Windows z
    rodziny Server i odmawiała współpracy.
    IMHO dużo lepiej sprawdza się Win7 x64 PRO/Ultimate i do tego wirtualna
    maszyna od MS z Windows XP Pro albo VirtualBox.
    Używam tak konfiguracji 3-monitorowej i pracuje się z wirtualnymi OSami
    naprawdę fajnie nawet przy 8 GB RAM (wyczerpałem już niestety wolne
    sloty na pamięć na mobo).
    Oczywiście nie przeszkadza to podłączyć pod drugie wejście w monitorach
    kolejnego PC (do 2 monitorów) ...ale w praktyce prawie z tego nie
    korzystam. Po prostu nie chce mi się uruchamiać specjalnie drugiego PC
    jak chcę coś na szybko zrobić.

    --
    /MB

  • 18. Data: 2013-01-04 13:36:04
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a jak np. wygląda sprawa z podłączaniem jednego monitora do dwóch kart [
    tej na płycie głównej i dodatkowej na PCI ] i np. jeśli chcemy że tylko
    tak karta z płyty głównej była używana przez np. 80 % czasu spędzanego
    przy komputerze a w razie potrzeby np. zagrać w jakąś mocniejszą grę
    korzystać z tej karty dodatkowej, to co, trzeba przełączyć kabel
    sygnałowy z monitora czy tylko przestawić coś w BIOS,ie ??

  • 19. Data: 2013-01-04 16:51:16
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jesteś absolutnie pewny że ten XP x64 będzie współpracował z danym
    > oprogramowaniem?

    Raczej tak, oprogramowanie jest z czasów kiedy XP był najnowszym
    systemem a rekomendowane przez producenta XP i 8GB ram mówi samo za
    siebie o którą jego wersje producentowi musiało chodzić, sample
    niektórych instrumentów mają 2GB więc przy 3.5GB dostępnych dla XP 32
    niewiele można zdziałać.

  • 20. Data: 2013-01-04 16:57:10
    Od: Padre <P...@n...net>

    Rozglądałbym się raczej
    > za odpowiednikiem z rodziny HD5000

    Tu właśnie jest mały problem, HD5000 mają PCI-E 2.1 a ja mam 1.0 z
    nowym biosem pozwalającym podłączyć kartę ze złączem 2.0, Karty z 2.1
    nie działają lub robią problemy.