    From: Michal <d...@d...mailexpire.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak to jest z wbudowana grafiką?
    Date: Fri, 04 Jan 2013 11:09:00 +0100

    W dniu 2013-01-01 22:59, Padre pisze:

    > Karta którą mam w tej chwili ma gniazdo "DVI-I Dual Link" czyli jak
    > rozumiem pozwala podłączyć monitor przez DVI albo przez przejściówkę
    > D-Sub ale tylko jeden na raz.

    Zgadza się.

    > Czyli jak kupie taka kartę:
    > http://allegro.pl/radeon-hd4350-512mb-dvi-hdmi-lowpr
    ofil-i2901002403.html

    Rozważyłbym akurat te karty. Niepokojące w opisie jest:
    ATI PowerPlay (BIOS)
    State #1 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz (Boot)
    State #2 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz
    State #3 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz (UVD)
    State #4 Procesor graficzny: 600 MHz, Pamięć: 500 MHz

    Czyli te karty mają BIOS wyłączone w praktyce oszczędzanie energii. 55
    nm HD4000 nie były w tym zbyt dobre nawet lekko zmieniając taktowanie, a
    przy stałych zegarach szkoda by tak mało wydajna cały czas zużywała
    odpowiednio więcej energii i generowała ciepło. Rozglądałbym się raczej
    za odpowiednikiem z rodziny HD5000 - zawsze to 40nm, DX11 (nie wiadomo
    kiedy u MS będzie to obligatoryjne do odpalenia systemu - na dziś DX9.0c
    jest już obowiązkowe do W8), no i zdecydowanie poprawiono w nich
    oszczędzanie energii - są wyraźnie chłodniejsze przy pracy w 2D, do tego
    nie mają w bios blokady synchrnonicznej GPU/mem więc można sobie je
    ustawić do pracy w 2D naprawdę bardzo nisko oszczedzając energię i
    zmniejszając generowany hałas.

    > to drugi monitor podłączę takim kablem?:
    > http://allegro.pl/kabel-dvi-hdmi-dvi-hdmi-m-m-5m-5-m
    -full-hd-i2848054882.html

    Teoretycznie powinny być dwukierunkowe. Ale sam nigdy nie podłączałem w
    kierunku od HDI do DVI (zazwyczaj robi się dokładnie odwrotnie), więc
    nie chcę Cię wprowadzać w błąd. Niech napisze ktoś, kto sprawdzał to w
    praktyce. Ja robiłem to tylko w drugą stronę.

    --
    /MB