  • 1. Data: 2009-08-01 10:09:13
    Temat: Jak to jest - play i minuty za połączenia przychodzace...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Jak wiadomo minuty za połączenia przychodzące ważne są 1 miesiąc od momentu
    naliczenia, ale co się dzieje gdy przed upływem tych 30 dni dojdą następne
    minuty, np.:

    1.08 naliczone jest 100 minut,
    29.08 naliczone są 2 minuty.

    I teraz, te 100 minut zniknie na koniec sierpnia, czy też ich ważność
    zostanie wydłużona o następne 30 dni, w związku z tym, że na te konto
    trafiły nast. minuty?

    Kłopot w tym, że chcę uciec z mobile z numerem, na którym mam ponad 300 zł i
    nie mam koncepcji jak te pieniądze chociaż w części odzyskać. Myślałem nad
    GG Air, ale oni ze swoim ograniczeniem 10 doładowań SMS/m-c są śmieszni,
    play było by dobre o ile te minuty nie przepadały po miesiącu....

    A może ktoś ma inne pomysły w jaki sposób ocalić choćby część pieniędzy z
    likwidowanego numeru?

  • 2. Data: 2009-08-01 10:28:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:h51486$h6e$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    >
    > I teraz, te 100 minut zniknie na koniec sierpnia, czy też ich ważność
    > zostanie wydłużona o następne 30 dni, w związku z tym, że na te konto

    Nie udalo mi sie do tej pory sprawdzic tego empirycznie, ale:
    rozumujac przez analogie do zaobserwowanych zachowan Playa mozna z duza doza
    prawdopodobienstwa stwierdzic, ze te 100 minut *nie zniknie* - patrz post
    "Fresh-bonus..." i moja wypowiedz w watku.
    poza tym przed chwila wykonalem test- mialem na jednym z Playow 1 min 42 s
    wazne do 20 sierpnia, odebralem dwuuminutowe przychodzace polaczenie i teraz
    mam 2 m 42 s wazne do 31 sierpnia.
    Po prostu najprawdopodobniej bonusy tego samego typu "zlewaja sie" i sa
    przez system nierozroznialne - system nie pamieta dat waznosci
    wczesniejszych bonusow tylko "najswiezszego" - najpozniej wygasajacego.
    Ale pelnym potwierdzeniem byloby przetrzymanie tych minut przez ponad 30
    dni, czego nie doswiadczylem niestety jeszcze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-08-01 10:39:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:h51486$h6e$1@news.task.gda.pl...

    > Kłopot w tym, że chcę uciec z mobile z numerem, na którym mam ponad 300 zł

    Oczywiscie musisz byc swiadom, zed nei masz mozliwosci wygnerowac bonusu na
    tym samym numerze, czyli i tam musisz zakupic jakis *inny* numer Playa, na
    ktory bedziesz dzwonil z obecnego numeru i tam sobie wygenerujesz te minuty
    bonusowe, a obecny numer mozesz przeniesc do Playa lub gdziekolwiek.
    Nie ma mozliwosci bowiem - bez naruszania bariery czasoprzestrzennej -
    zadzwonic ze swego numeru *jeszcze w innej sieci* na ten sam, swoj wlasny
    numer *przeniesiony do Playa*.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-08-01 15:27:50
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Dnia Sat, 1 Aug 2009 12:09:13 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > A może ktoś ma inne pomysły w jaki sposób ocalić choćby część pieniędzy z
    > likwidowanego numeru?

    Ludzie na Allegro handlują kodami, które uzyskuje się przez wysłanie
    premium SMS. Sprzedaj i Ty takie kody i w momencie gdy ktoś kupi wyślij SMS
    i przekaż mu kod. Nie wiem, jaka jest stopa zwrotu (pewnie koło 50%), ale
    zapewne nieporównywalna z tą, którą miałbyś za nabicie tych minut w Play
    Fresh, bo tam za ~1,50 zł (minuta do Play kosztuje najczęściej ~0,75 zł)
    uzyskujesz 0,29 zł, czyli pozostaje Ci ~20% kwoty początkowej.

    Pozdrawiam
    Technolog

  • 5. Data: 2009-08-01 16:47:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Playa lub gdziekolwiek. Nie ma mozliwosci bowiem - bez naruszania
    > bariery czasoprzestrzennej - zadzwonic ze swego numeru *jeszcze w innej
    > sieci* na ten sam, swoj wlasny numer *przeniesiony do Playa*.

    Jestem świadom, mam do tego celu już od jakiegoś czasu kartę play-a, na
    którą trafiły już zresztą minuty non-stop z orange, dzień przed końcem ich
    ważności.

    Kłopot w tym, że minuty coraz tańsze, doładowywać trzeba tyle samo, a
    operatorzy uważają, że jak minuta jest 3x tańsza, to trzeba 3x dłużej gadać,
    co akurat w moim przypadku się nie sprawdza.

  • 6. Data: 2009-08-01 16:52:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w wiadomości
> [...]

    > minut w Play Fresh, bo tam za ~1,50 zł (minuta do Play kosztuje
    > najczęściej ~0,75 zł) uzyskujesz 0,29 zł, czyli pozostaje Ci ~20% kwoty

    Akurat w mobile minuta do play kosztuje tyle samo co do każdej innej
    sieci, czyli 27 groszy i w sumie oferta mobile bardzo by mi odpowiadała,
    gdyby nie fakt, że co kwartał trzeba ten numer doładować za 50 zł, pomimo,
    że stan konta wynosi ponad 300 zł. Może w końcu opy pójdą po rozum do głowy
    i wydłużą ważność doładowań....

  • 7. Data: 2009-08-01 17:25:35
    Od: dizel <d...@N...pl>

    On Sat, 1 Aug 2009 18:52:40 +0200, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    > Akurat w mobile minuta do play kosztuje tyle samo co do każdej innej
    >sieci

    To są narazie spekuladcje ale tak kolorowo to może nie być z tą minutą
    do play chociaż i tak będzie taniej niż z W3
    http://telepolis.pl/news.php?id=15513

  • 8. Data: 2009-08-01 19:17:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "dizel" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > To są narazie spekuladcje ale tak kolorowo to może nie być z tą minutą
    > do play chociaż i tak będzie taniej niż z W3
    > http://telepolis.pl/news.php?id=15513

    Czyli jeszcze jest troche czasu i mozna za 300 zl natrzepac 555 minut do
    wszystkich sieci w usludze "Zbieraj Minuty" (nie pamietam, czy jest tam
    jakis limit ilosci tych minut)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-08-03 15:25:13
    Od: dizel <d...@N...pl>

    On Sat, 1 Aug 2009 21:17:40 +0200, "SDD" <s...@t...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Czyli jeszcze jest troche czasu i mozna za 300 zl natrzepac 555 minut do
    >wszystkich sieci w usludze "Zbieraj Minuty" (nie pamietam, czy jest tam

    To już nie spekulacje a potwierdzenie w cenniku:
    http://mbankmobile.pl/regulaminy/archiwum/cennik_usl
    ug_taryfa_mobile_20090813.pdf

    cennik ważny od 13.08.2009r.