  • 11. Data: 2010-07-14 19:14:29
    Temat: Re: Jak to działa? Aparat z wybieraniem impulsowym
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    nadir wrote:
    > Nie, mój jest z "legalnego" źródła.
    > Jakieś 10 lat temu, jak wychodziły w TPSA z mody automaty na żetony, to
    > w moim Rejonie zapadła decyzja, że stare URM-ety mają iść na złom. Zanim
    > wszystkie poszły pod topór, zaopiekowałem się jednym.
    > Mam taki ładny, żółty + około kilograma żetonów A, choć tych ostatnich
    > nie mogę coś ostatnio odnaleźć.

    Aaaa, ten co chciałem kupić był starszy, szary (z nadrukowanym 997 "MO"
    jeszcze). Poszedł za ok. 1000zł... też w idealnym stanie. Aczkolwiek
    żółty też bym chętnie odkupił, choć już nie za tyle - daj znać w razie
    czego ;)

    P.

  • 12. Data: 2010-07-14 19:45:52
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > jeszcze). Poszedł za ok. 1000zł... też w idealnym stanie. Aczkolwiek
    > żółty też bym chętnie odkupił, choć już nie za tyle - daj znać w razie

    Szarego też miałem, ale że był trochę porysowany to dałem go koledze. A
    ten, ponieważ nie miał konwencjonalnej linii telefonicznej, zrobił z
    sobie z niego szafkę na klucze i powiesił na ścianie.
    Mój żółtek to nówka, nie używany, nie wieszany, mam go w "oryginalnym"
    kartonie razem z kompletem zamków i kluczy, tylko te żetony gdzieś poniosło.

  • 13. Data: 2010-07-15 14:16:22
    Od: "eska" <z...@o...pl>

    "Araneus Diadematus" napisał
    > Źródło prądowe źródłem, tak, czy siak, przy zwarciu układu rozmównego
    > eliminujesz , lub znacznie ograniczasz stany nieustalone wynikłe z
    > konstrukcji tego, co zwierasz, zatem powątpiewałbym w niepotrzebność
    > zwierania.

    RE: Jedną z licznych zalet prądowego zasilania terminali (źródło prądowe bez
    elementów reaktancyjnych) jest minimalizacja stanów przejściowych
    (nieustalonych) oraz eliminacja przepięć charakterystycznych dla klasycznego
    zasilania terminali ze źódła napięciowego. Ich przyczyną były indukcyjności
    o znacznych wartościach (kilka Henrów) umieszczone w tzw mostku zasilającym.
    Zmniejszenie rezystancji telefonu w czasie impulsowania powoduje zwiększenie
    maksymalnej wartości napięcia przepięcia i wydłuża czas jego zaniku (~L/R),
    a zatem zdecydowanie potęguje, a nie ogranicza stany przejściowe.

    Pozdrowienia

  • 14. Data: 2010-07-15 18:03:23
    Temat: Re: Jak to dzia?a? Aparat z wybieraniem impulsowym
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    eska wrote:
> [...]
    > elementów reaktancyjnych) jest minimalizacja stanów przej?ciowych
    > (nieustalonych) oraz eliminacja przepieae charakterystycznych dla klasycznego
    > zasilania terminali ze 1/4 ód?a napieciowego. Ich przyczyn? by?y indukcyjno?ci
    > o znacznych warto?ciach (kilka Henrów) umieszczone w tzw mostku zasilaj?cym.
    > Zmniejszenie rezystancji telefonu w czasie impulsowania powoduje zwiekszenie
    > maksymalnej warto?ci napiecia przepiecia i wyd?u?a czas jego zaniku (~L/R),
    > a zatem zdecydowanie poteguje, a nie ogranicza stany przej?ciowe.

    Weź pod uwagę reaktancje kilku(nastu) km linii. Jeśli mówimy o
    podłączeniu do centrali/bramki krótkim patchcordem to nigdy nie będzie
    miało znaczenia, ale przy długiej linii - owszem.

    P.

  • 15. Data: 2010-07-15 20:40:23
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    nadir wrote:
    > tylko te żetony gdzieś poniosło.

    Czy na Twój mail podany tutaj można wysyłać?

    P.

  • 16. Data: 2010-07-15 20:41:25
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    nadir wrote:
    > tylko te żetony gdzieś poniosło.

    Czy na Twój mail podany tutaj można wysyłać wiadomości?

    P.

  • 17. Data: 2010-07-16 14:24:22
    Temat: Re: Jak to dzia3a? Aparat z wybieraniem impulsowym
    Od: "eska" <z...@o...pl>

    Piotr C napisał:

    Weź pod uwagę reaktancje kilku(nastu) km linii. Jeśli mówimy o
    > podłączeniu do centrali/bramki krótkim patchcordem to nigdy nie będzie
    > miało znaczenia, ale przy długiej linii - owszem.

    RE: Nie. Reaktancja takiej linni dla częstotliwości 10Hz jest również
    pomijalna!

    Pozdrowienia

  • 18. Data: 2010-07-16 15:43:23
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-07-16 16:24, eska pisze:

    > RE: Nie. Reaktancja takiej linni dla częstotliwości 10Hz jest również
    > pomijalna!

    Ale wybieranie tonowe, to nie jest 10Hz sinus, tylko 10Hz prostokąt. Po
    rozłożeniu na składowe harmoniczne okaże się, że niektóre mają > 1kHz.
    Innymi słowy, przy dużej reaktancji linii, napięcie narasta i opada zbyt
    wolno.

  • 19. Data: 2010-07-16 17:08:10
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > rozłożeniu na składowe harmoniczne okaże się, że niektóre mają > 1kHz.
    > Innymi słowy, przy dużej reaktancji linii, napięcie narasta i opada zbyt

    Chyba chciałeś napisać "wybieranie impulsowe" :-)
    Jak się natrafi na kabel poniemiecki, to może i tak, ale na tych
    współczesnych... Serdecznie wątpię. Współczesny wybierak ma bardzo dużą
    tolerancję.

  • 20. Data: 2010-07-16 22:32:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-07-16 19:08, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> [...]
    > Jak się natrafi na kabel poniemiecki, to może i tak, ale na tych
    > współczesnych... Serdecznie wątpię. Współczesny wybierak ma bardzo dużą

    Rzecz jest w tym, że prostokąty od strony tarczy stają się trapezami od
    strony centrali. Jeśli zbocze od strony trapezu będzie narastać zbyt
    wolno, może się okazać, że zacznie opadać zanim dojdzie do wartości
    maksymalnej. Jeśli zatem w najwyższym punkcie nie przekroczy pewnej
    wartości progowej, to centrala zgubi ten impuls. Oczywiście problem
    rozwiązuje się za pomocą pupinizacji linii.