  • 11. Data: 2010-03-03 20:18:02
    Temat: Re: Jak sprawnie otwierać strony www na komórce?
    Od: "Sofija" <a...@x...pl>

    > wyluzuj... Miałem kiedyś podobny telefon, tzn 2.4cala i bez dotyku i
    > cieszyłem sie ze google działają, jakieś stronki mini czy lajt. basha
    > siedało przegladac i tyle. Moim zdaniem jedyną pozytywną cechą ekranów
    > dotykowych jest łatwość przeglądania nieprzystosowanych stron www.
    > Tak wiec co zobaczysz to zobaczysz, ale komfortu ani łatwości sie nie
    > spodziewaj. jak naprawde chcesz korzystać z www na telefonie, to patrz
    > za ekranem 800punktów i dotykiem.

    Moja Nokia E51 ma 2 cale (240*320 pikseli).
    Ekran 800 punktów - w opisie komórek nie ma takiego parametru.
    Czy to suma liczb podanym jako rozdzielczość? To znaczy w przypadku
    mojej komórki byłoby to 240+320=560?
    A propos przystosowanych stron. Stony z "lajt" w adresie miały być podobno
    przystosowane, ale w praktyce wcale tak nie jest.

    Pozdrawiam
    Zośka

  • 12. Data: 2010-03-04 03:30:54
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Sofija <a...@x...pl> wrote:
    > Moja Nokia E51 ma 2 cale (240*320 pikseli).
    > Ekran 800 punktów - w opisie komórek nie ma takiego parametru.
    > Czy to suma liczb podanym jako rozdzielczość? To znaczy w przypadku
    > mojej komórki byłoby to 240+320=560?

    Nie, to ekran 800xN pikseli, np. 800x480.

    p.

  • 13. Data: 2010-03-04 06:06:06
    Od: joker77 <t...@p...com>

> [...]
    > A propos przystosowanych stron. Stony z "lajt" w adresie miały być podobno
    > przystosowane, ale w praktyce wcale tak nie jest.

    Wiec może tak:
    Użyłaś przeglądarki uruchomionej jako plik javy - to trzeba
    skonfigurować aby
    programy otrzymywały dostęp do sieci, stąd komunikat za każdym razem
    z pytaniem o pozwolenie, minusem takiego pytania jest to, że sieć
    została rozłączona
    po otrzymaniu stronki (czyli jeśli masz złe taktowanie transmisji
    danych to płacisz
    jak za zboże).

    Nie ma czegoś takiego jak strony z "lajt" - to sobie wymyślił onet i
    grupa tvn.
    Każdy dostawca może sam wybrać odpowiednią formę (adres) który będzie
    dobrze
    sformatowany dla urządzeń o małej rozdzielczości, najpierw warto
    sprawdzić na PC
    stronę główną czy widać jakiś odnośnik - "wersja mobilna".

    Skoro masz E51 - to może poszukaj przeglądarki odpowiedniej dla
    twojego systemu
    czyli Symbiana - ja poruszam używam WM 800x480 oraz Androida oba te
    systemy
    mają bardzo wygodne przeglądarki.

  • 14. Data: 2010-03-04 13:20:39
    Od: "Sofija" <a...@x...pl>

> [...]
    > została rozłączona
    > po otrzymaniu stronki (czyli jeśli masz złe taktowanie transmisji
    A jak to skonfigurować?

    > najpierw warto sprawdzić na PC
    > stronę główną czy widać jakiś odnośnik - "wersja mobilna".
    Zwrócę na to uwagę. Nie wiem czy Google występują w takiej wersji.

    > Skoro masz E51 - to może poszukaj przeglądarki odpowiedniej dla
    > twojego systemu
    > czyli Symbiana
    Jak już pisałam mam 2 przeglądarki. Pierwsza z nich (nie wiem jak się nazywa)
    była już na komórce w momencie jej kupienia. Zakładam, że jest odpowiednia
    dla E51 i Symbiana.
    Druga to Opera Mini, która sama zainstalowałam dodatkowo

    > - ja poruszam używam WM 800x480 oraz Androida oba te
    > systemy mają bardzo wygodne przeglądarki.
    800*460 na Twojej a 240*320 na mojej to chyba dwa różne światy.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Zośka

  • 15. Data: 2010-03-04 14:24:53
    Od: joker77 <t...@p...com>

    On 4 Mar, 14:20, "Sofija" <a...@x...pl> wrote:

    > Zwrócę na to uwagę. Nie wiem czy Google występują w takiej wersji.

    google - rozpoznaje przeglądarkę (bo każda się przedstawia) i
    dostosowuje
    wygląd do możliwośći.

> [...]
    > Druga to Opera Mini, która sama zainstalowałam dodatkowo

    > 800*460 na Twojej a 240*320 na mojej to chyba dwa różne światy.

    Wszystko zależy od przeglądarki w jakim trybie wyświetlania pracuje
    np. jedna kolumna - (czyli wszystko tak układa aby zmieściło się
    na szerokość ekranu i przez to "wydłuża" stronkę,
    pulpit - czyli wyświetlanie podobne jak w dużej przeglądarce tylko
    , że to takie podglądanie przez dziurkę od klucza.

    Oczywiście prędkość wczytywania stron zależy od jakości twojego
    połączenia (gprs,edge,3g,hspa), obiążenia bts, jak również od
    procesora i pamięci w telefonie.