  • 21. Data: 2010-01-07 12:40:16
    Temat: Re: Jak sprawdzic format obrazu z TV-Sat
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > AFAIR napięcie na pinie 8 przełącza m. in. format obrazu w TV.
    > (prócz tego że przełącza TV na obraz z eurozłącza)

    o formacie nie wiedziałem

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 22. Data: 2010-01-07 12:43:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hi4k56$m12$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Nagrywarka nie ma (drugiego) wyjścia Euro?
    > Wtedy powinna działać jak przelotka gdy jest wyłączona.

    >Ma i działa tak. Z tym, że:
    > - tuner łączę do TV przez RGB
    > - nagrywarkę do TV przez S-Video

    No i błąd.
    Przekazanie formatu będzie jak połączysz po Euro.

    ?

  • 23. Data: 2010-01-07 15:39:25
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    > No i błąd.
    > Przekazanie formatu będzie jak połączysz po Euro.

    Sprecyzuję - oba połączenia idą przez euro, tylko że w jednym obraz
    idzie w RGB a w drugim S-Video.

    > ?

    Taka przyjemna funkcja w Panasonikach, pozwala m. in. wczytać programy z
    TV do magnetowidu/nagrywarki. Ponadto TV włącza się automatycznie w
    przypadku gdy nagrywarka chce coś wyświetlić, podobnie nagrywarka
    wyłącza się w chwili wyłączania TV. Ideologicznie sprawia to wrażenie,
    że nagrywarka/magnetowid i TV stanowią jedno urządzenie.

  • 24. Data: 2010-01-07 15:42:01
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > o formacie nie wiedziałem

    Nie pamiętam dokładnie poziomów napięć, ale jest coś w tym stylu, że ok.
    0V wybiera TV, ok. 8V - 16:9 a ok. 12V - 4:3.

  • 25. Data: 2010-01-07 16:06:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    >chwili wyłączania TV. Ideologicznie sprawia to wrażenie, że
    >nagrywarka/magnetowid i TV stanowią jedno urządzenie.

    I to działa tylko gdy ustawisz s-video?
    Aż mi się wierzyć nie chce, zwłaszcza że piszesz iż realizujesz to po
    gniazdach Euro.

  • 26. Data: 2010-01-07 17:41:46
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > I to działa tylko gdy ustawisz s-video?

    Nie, działa także przy Composite.
    TV ma tę funkcję tylko na eurozłączu, które potrafi przyjąć sygnał wideo
    Composite lub S-Video (w zależności od ustawienia w TV). Nie ma na nim RGB.
    Dokładniej w TV to jest tak:
    AV1 (euro) - we/wy Composite, we RGB
    AV2 (euro) - we/wy Composite, we S-Video, Q-Link
    AV3 (z przodu) - we Composite, S-Video
    AV4 (euro) - we/wy Composite, we RGB, we S-Video.

  • 27. Data: 2010-01-07 17:53:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hi56cq$dl0$1@polsl.pl...
> [...]

    >Composite lub S-Video (w zależności od ustawienia w TV). Nie ma na nim RGB.

    Czyli to jakaś staroć?

    >Dokładniej w TV to jest tak:
    >AV1 (euro) - we/wy Composite, we RGB
    >AV2 (euro) - we/wy Composite, we S-Video, Q-Link
    >AV3 (z przodu) - we Composite, S-Video
    >AV4 (euro) - we/wy Composite, we RGB, we S-Video.

    Nielogiczne i bez sensu.
    A na pewno tak jest?
    Sprawdzałeś w instrukcji czy tylko empirycznie?
    Bo może da się po prostu przestawić domyślny tryb na Euro2 na RGB nie
    rezygnując z Qlinka?

    Tak miałem kiedyś na jakiś starym Panasonicu (konieczność ręcznego
    przestawienia, o Qlinku nic nie wiem).

  • 28. Data: 2010-01-07 18:01:50
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Czyli to jakaś staroć?

    Kupiony jakieś 4 lata temu, 29-calowy kineskop.
    TX-29PX10.

    > Nielogiczne i bez sensu.

    Możliwe, ale że w poprzednim TV było podobnie (z tym, że miał tylko 2
    eurozłącza - jedno z RGB, a drugie z Q-Link i S-Video), to mnie nie dziwiło

    > A na pewno tak jest?
    > Sprawdzałeś w instrukcji czy tylko empirycznie?

    Wg instrukcji gdziekolwiek jest wzmianka o Q-Link, jest wyraźnie
    powiedziane o AV2.

    > Bo może da się po prostu przestawić domyślny tryb na Euro2 na RGB nie
    > rezygnując z Qlinka?

    Nie znalazłem takiej funkcji.
    Można wybrać między S-Video a Composite/RGB ręcznie, ale na AV4.
    Natomiast wybór RGB/Composite na AV1 i AV4 jest automatyczny, z tym że
    na AV4 żeby odebrać RGB trzeba ręcznie wyłączyć S-Video, ale to raczej
    dość oczywiste.

    Zresztą instrukcja zawiera rozpiskę sygnałów na wszystkich złączach AV i
    rzeczywiście na AV2 nie ma sygnałów RGB.
    No chyba, że są jakieś funkcje nie udokumentowane...

  • 29. Data: 2010-01-07 18:12:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hi57ie$f05$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Czyli to jakaś staroć?

    >Kupiony jakieś 4 lata temu, 29-calowy kineskop.

    Tragedia.

    > A na pewno tak jest?
    > Sprawdzałeś w instrukcji czy tylko empirycznie?

    >Wg instrukcji gdziekolwiek jest wzmianka o Q-Link, jest wyraźnie
    >powiedziane o AV2.

    Ale ja mówiłem o przełączeniu z S-video na RGB, a nie o szukaniu gdzie
    indziej Qlinka. Choć to też warto sprawdzić. ;-)

    A czy to samo nie działa na AV2?

  • 30. Data: 2010-01-07 21:26:37
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Ale ja mówiłem o przełączeniu z S-video na RGB, a nie o szukaniu gdzie
    > indziej Qlinka. Choć to też warto sprawdzić. ;-)

    Obie możliwości są w lepszym modelu - TX-32PX30 ma aż 4 eurozłącza, w
    tym dwa z Q-Linkiem, a jedno z nich przyjmuje Composite, S-Video i RGB.

    > A czy to samo nie działa na AV2?

    Działa w ograniczonym zakresie - do wyboru jest S-Video albo Composite.
    Nie rozpoznaje RGB (a na AV1 i AV4 - tak), nie da się też włączyć ręcznie.