  • 11. Data: 2009-12-22 09:23:15
    Temat: Re: Jak sprawdzic format obrazu z TV-Sat
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Raczej tuner.

    A, w tym sensie.
    Ja, gdybym tak połączył, nie przejmowałbym się raczej formatem obrazu na
    nagrywarce.

  • 12. Data: 2009-12-22 12:50:15
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > Nie widzę, więc dobrze by było, żeby autor to opisał.

    Nagrywarka jest podłączona do tunera bezpośrednio
    kablem Euro. Ustawiłem w tunerze typ telewizora
    (nie ma ustawiania "typu nagrywarki") na 16:9.
    I teraz programy panoramiczne zajmują pełny kadr,
    ale zapisywane są jako "zagęszczone", tzn. bez flagi
    wymuszającej rozciąganie obrazu do proporcji 16:9.

    Wcześniej miałem ustawiony typ telewizora 4:3
    i programy panoramiczne nagrywały się z czarnymi
    paskami. Przy odtwarzaniu musiałem ręcznie przełączać
    w telewizorze tryb na "kino", tzn. na rozciąganie
    środkowej części obrazu na cały ekran. Gorsza była
    rozdzielczość pionowa. Chociaż - jak napisałem
    (tzn. zapytałem) w pierwszym poście, nie jestem
    pewny, czy (1) program RTL ma rzeczywiście 576 linii
    i (2) czy tuner TVSat przy ustawieniu wyjścia 16:9
    rzeczywiście wysyła 576 różnych linii (a nie robi
    czegoś takiego, jak telewizor - czyli rozciągania
    środkowej części obrazu 4:3).

    Pozdrawiam
    P.

  • 13. Data: 2009-12-22 13:04:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nagrywarka jest podłączona do tunera bezpośrednio
    > kablem Euro.

    Jaka nagrywarka, jaki tuner, jakie wyjście z tunera, jak nagrywarka jest
    podłączona do tv....
    Bez tego to wróżnie z fusów.

    > czy tuner TVSat przy ustawieniu wyjścia 16:9
    >rzeczywiście wysyła 576 różnych linii (a nie robi
    >czegoś takiego, jak telewizor - czyli rozciągania
    >środkowej części obrazu 4:3).

    Oczywiście że zoomuje, przecież nie dostaje innego sygnału.
    Skoro nadawca nadaje Letterbox, a nie 16:9, to nie ma bata, żebyś na wyjściu
    z tunera dostał obraz bez czarnych pasków, musi zrobić dokładnie tą samą
    operację co tv.
    A to już Ci bez różnicy, na którym etapie masz zooma robionego.
    Pytanie raczej co widzisz gdy nadawny jest sygnał 4:3 - obcina górę zapewne.
    Czyli nic mądrego w ten sposób nie ustawisz.

  • 14. Data: 2009-12-22 17:25:25
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Cavallino pisze:
    [...]
    > Też chciałbym to wiedzieć.

    Mój potrafi. A konkretnie Philips 7404 podłączony do analogowego UPC.
    Rozpoznaje aż miło, szkoda, że po hdmi tak nie działa...

    Obawiam się jednak, że nawet jeśli nagrywarka ma modulator, to już
    takich informacji nie wpuszcza w sygnał.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 15. Data: 2010-01-07 12:08:16
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Piotrne napisał:
    > Tuner podłączony bezpośrednio do telewizora potrafi go przełączać
    > między 4:3 a 16:9. Nagrywarka nie przełącza się.

    W końcu udało mi się sprawdzić, jak to działa u mnie. Tuner sat:
    Ferguson DF-9000, nagrywarka: Panasonic DMR-EH68.
    Jeśli wejście nagrywarki (eurozłącze) jest podłączone do wyjścia VCR
    tunera, nagrywarka nie przełącza się w 16:9. Jeśli jednak podłączę ją do
    wyjścia TV, rozpoznaje prawidłowo sygnał 16:9 i nawet potrafi tak nagrywać.
    Prawdopodobnie potrafi też nagrać w formacie 16:9 przy podłączeniu do
    wyjścia VCR, jeśli w tunerze wymuszę format 16:9.
    Zastanawiam się też nad modyfikacją kabla Euro, tak żeby sygnał na pinie
    8 (przełączającym) brać z wyjścia TV dla obu złącz.

  • 16. Data: 2010-01-07 12:09:39
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

> [...]
    > Zastanawiam się też nad modyfikacją kabla Euro, tak żeby sygnał na pinie
    > 8 (przełączającym) brać z wyjścia TV dla obu złącz.

    a co da Ci sygnał na pin 8?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 17. Data: 2010-01-07 12:13:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:

    >Zastanawiam się też nad modyfikacją kabla Euro, tak żeby sygnał na pinie 8
    >(przełączającym) brać z wyjścia TV dla obu złącz.

    A po co?
    Nagrywarka nie ma (drugiego) wyjścia Euro?
    Wtedy powinna działać jak przelotka gdy jest wyłączona.

  • 18. Data: 2010-01-07 12:16:02
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > A po co?
    > Nagrywarka nie ma (drugiego) wyjścia Euro?
    > Wtedy powinna działać jak przelotka gdy jest wyłączona.

    dokładnie tak samo jak dekoder gdy podłaczamy do niego np.
    magnetowid

  • 19. Data: 2010-01-07 12:30:30
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Nagrywarka nie ma (drugiego) wyjścia Euro?
    > Wtedy powinna działać jak przelotka gdy jest wyłączona.

    Ma i działa tak. Z tym, że:
    - tuner łączę do TV przez RGB
    - nagrywarkę do TV przez S-Video (bo TV ma na tym wejściu Q-Link)
    W tej konfiguracji nagrywarka przekazuje do TV obraz z tunera
    czarno-biały. Kolor pojawia się przy Composite Video, ale jest mniej
    wyrazisty niż przy S-Video czy RGB.

  • 20. Data: 2010-01-07 12:31:21
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > a co da Ci sygnał na pin 8?

    AFAIR napięcie na pinie 8 przełącza m. in. format obrazu w TV.
    (prócz tego że przełącza TV na obraz z eurozłącza)