  • 1. Data: 2010-04-18 13:39:30
    Temat: Jak spradzić, czy zasilacz jest uszkodzony bez podłączania komputera?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Kupiłem nowy komputer w częściach. Po złożeniu - zero reakcji na włączanie.

    Pomierzyłem miernikiem napięcia na kilku (prawie losowych) wyjściach
    zasilania. Wszędzie zero.

    Czy to ostateczny dowód na uszkodzenie zasilacza?

  • 2. Data: 2010-04-18 13:53:55
    Od: Oncek <c...@g...com>

    a właczyles ten zasilacz zwierając odpowiednie styki ?
    Jesli tak inapiecie miedzy czarnymi a kolorowymi kablami wynosi zero
    to lamus.

  • 3. Data: 2010-04-18 14:02:50
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Oncek jest autorem poniższej tajemniczej notatki:

    > a właczyles ten zasilacz zwierając odpowiednie styki ?

    konkretnie zielony z czarnym kablem w największej wtyczce.

    --
    Szarlih

  • 4. Data: 2010-04-18 14:22:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Apr 2010 15:39:30 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Kupiłem nowy komputer w częściach. Po złożeniu - zero reakcji na włączanie.

    A na pewno podłączyłeś przycisk PWR-ON do właściwych pinów? :) RTFM :)
    Jeśli tak, odepnij zasilacz, podłącz jakieś tam obciążenie (choćby stary
    napęd czy jakąś żarówkę) i jak ci mówili - czarne z zielonym. Jak nie
    działa to zasiłka do d...
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-04-18 14:54:06
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:k...@4...n
    et...

> [...]
    > Jeśli tak, odepnij zasilacz, podłącz jakieś tam obciążenie (choćby stary
    > napęd czy jakąś żarówkę) i jak ci mówili - czarne z zielonym. Jak nie

    Power-on był prawidłowo zrobiony. To gdzieś 10-ty komp, jaki składałem więc
    podstawowych błędów nie robiłem.
    Ale pierwszy, jaki w ogóle nie chciał zaskoczyć.

    Niestety miernikiem mierzyłem wyjścia w pełnym rozwarciu więc z tego, co
    piszecie - nic nie udowodniłem.

  • 6. Data: 2010-04-18 14:59:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Apr 2010 16:54:06 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Power-on był prawidłowo zrobiony. To gdzieś 10-ty komp, jaki składałem więc
    > podstawowych błędów nie robiłem.

    Ja złożyłem kilkadziesiąt a nie dalej jak miesiąc temu sam popełniłem taki
    błąd :) Rutyna gubi :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-22 20:05:30
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    to składasz komputery a nie masz innego zasilacza na testy ?