  • 41. Data: 2018-10-23 16:53:12
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-23 o 13:25, Marek S pisze:

> [...]
    > zwalniał nawet.
    >
    > Problem w tym, że na kursach prawka szkicuje się zawsze ronda idealne.
    > Gdy trafi się przypadek szczególny, można się pogubić. Na w/w rondzie
    > obserwuję jak kierowcy na czuja się poruszają.
    >
    > Tak na marginesie na tym rondzie sytuacja jest jeszcze bardziej
    > skomplikowana bo są tam 2 pasy, z czego wewnętrzny zajmują pojazdy,
    > które już od pewnego czasu są na skrzyżowaniu (nie ma innej możliwości)
    > a zewnętrzny to tylko auta "czerwone". Szczególnie nocą jest tam trudno
    > się połapać w sytuacji. To taka dygresja jedynie.

    Bo tutaj jest problem " JA z założenia że WIEM" wynika on z tego, że w
    przypadku zwykłego skrzyżowania, stojący na podporzadkowanej nie liczy
    drogi, kiedy ktoś wjedzie na skrzyżowanie i generalnie gówno go powinno
    obchodzić jaki znak jest na drodze "czerwonego". Grzecznie czeka az
    czerwony przejedzie. W przypadku tego ronda, zielony domyślnie uzurpuje
    sobie prawo wjechania na rondo pomimo iż widzi że ktoś się zbliża do
    skrzyżowania (ronda) i w zasadzie dla niego jest pojazdem z
    pierwszeństwem ale zielony sobie wymyśla, że dopiero jak czerwony na to
    rondo wjedzie, wiadomo że im bliżej to tym gorzej. Gdyby postąpił
    analogicznie jak w przypadku zwykłego skrzyżowania to problemu nie ma.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 42. Data: 2018-10-23 18:22:48
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 października 2018 09:21:32 UTC-5 użytkownik pueblo napisał:
    > Witaj , 22 paź 2018 w
    ps.com

    > No zaraz, znaki obowiązują do skrzyżowania. Jeśli potem nie ma to znaczy
    > że jest ogranicznie "normalne" 50/90 itd.
    > Poza tym znaków jest tak nasrane, że chyba nikt na nie nie patrzy.

    Napisalem ze tu gdzie jestem.

    Zerknij sobie i poszukaj ograniczen predkosci.

    Od tad
    https://www.google.pl/maps/@49.8680943,-97.1109231,3
    a,75y,214.68h,69.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1s83Lr82eVDF1
    dCB4KMIc62g!2e0!7i13312!8i6656

    do tad i dalej jest 60km/h
    https://www.google.pl/maps/@49.862812,-97.1113906,3a
    ,75y,198.01h,84.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbvl-T3J0c7Bm
    HzoXz6J4rQ!2e0!7i13312!8i6656

    Zobacz wogole jak malo znakow jest. I jak malo widoczne sa. Tylko male tabliczki
    czarno biale w wiekszosci.

  • 43. Data: 2018-10-23 20:44:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-23 o 16:53, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > rondo wjedzie, wiadomo że im bliżej to tym gorzej. Gdyby postąpił
    > analogicznie jak w przypadku zwykłego skrzyżowania to problemu nie ma.

    A czy znak A-7 wraz z C-12 nie oznaczają przypadkiem "ustąp
    pierwszeństwa pojazdom poruszającym się po rondzie"?

    Rozporządzenie Ministerstwa o długiej nazwie mówi:

    §36
    2. Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.

    Ja to interpretuję tak: jeśli zielony przekroczy linię zatrzymania, to
    jest na rondzie. Czy tą czynność można nazwać wjazdem na rondo?

    Jeśli tak, to czerwony, znajdujący się jeszcze przed linią zatrzymania
    ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa zielonemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 44. Data: 2018-10-23 20:47:39
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-23 o 16:39, Cavallino pisze:

    > Słusznie.
    > Jak na każdym innym skrzyżowaniu gdzie nie masz pierwszeństwa.

    > Nie - to Ty wprowadzasz ferment, sugerując jakiekolwiek problemy z
    > pierwszeństwem w tego typu przypadkach.

    A jak do tego się ma zapis:

    §36
    2. Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.

    Czyli w sytuacji gdy zielony przekroczy linię zatrzymania a czerwony
    będzie tuż przed nią, to czerwony musi ustąpić zielonemu. Czy coś źle
    interpretuję?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 45. Data: 2018-10-23 20:52:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-23 o 16:53, LordBluzg(R) pisze:
    > Gdyby postąpił analogicznie jak w przypadku zwykłego skrzyżowania to
    > problemu nie ma.
    Problemu nie ma gdy uznać, że wszystko co na rondzie, co wjeżdża na
    rondo ma pierwszeństwo.
    Czyż niej jest to bardziej spójne niż analizowanie czy nastąpiło
    jednoczesne wjechanie na rondo?

    Robert

  • 46. Data: 2018-10-23 21:10:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-10-23 o 20:47, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > Czyli w sytuacji gdy zielony przekroczy linię zatrzymania a czerwony
    > będzie tuż przed nią, to czerwony musi ustąpić zielonemu. Czy coś źle

    A jak "mocno" w/g Ciebie zielony musi przekroczyć linię żeby nabył
    pierwszeństwo przed czerwonym? Wystarczy przedni zderzak, przednie koła
    czy tylny zderzak?

  • 47. Data: 2018-10-23 22:32:13
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 października 2018 14:10:40 UTC-5 użytkownik nadir napisał:

    > A jak "mocno" w/g Ciebie zielony musi przekroczyć linię żeby nabył
    > pierwszeństwo przed czerwonym? Wystarczy przedni zderzak, przednie koła
    > czy tylny zderzak?

    Mysle ze w dyskusji brakuje kluczowego aspektu:
    "Manewr wymusza znaczaca zmiane predkosci".

    Zielony wyjechal a czerwony musi znaczaco predkosc zmienic? Wymusil. Nie ma potrzeby
    roztrzasac teorii miedzyzderzakowych.

    I tym pozytywnym akcentem bym proponowal dyskusje zakonczyc a tego powalonego
    policjana z artykulu wyzej wyslac do psychiatry bo normalny to on nie jest :)

  • 48. Data: 2018-10-23 22:36:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zielony ma ustopic wszystkim bo nie wie jakie oni maja znaki.

  • 49. Data: 2018-10-23 23:54:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-23 o 20:44, Marek S pisze:

    > A czy znak A-7 wraz z C-12 nie oznaczają przypadkiem "ustąp
    > pierwszeństwa pojazdom poruszającym się po rondzie"?

    No właśnie. Analizujesz milimetry a nie rozsądek/czas :)

    > Ja to interpretuję tak: jeśli zielony przekroczy linię zatrzymania, to
    > jest na rondzie. Czy tą czynność można nazwać wjazdem na rondo?

    j/w

    > Jeśli tak, to czerwony, znajdujący się jeszcze przed linią zatrzymania
    > ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa zielonemu.

    Nie. Czerwony zakłada że ma bezwarunkowe pierwszeństwo przed zielonym.
    Nie potrafisz postawić się w pozycji czerwonego? Byłeś zielonym? :)

    Błąd strategiczny. Zielony ma megaczasu żeby przepuścić pędzącego
    prostą/nieograniczoną czerwonego bo z JEGO lewej strony (czerwonego)
    jest pusto więc nie zwalnia i jako zielony, bezpiecznie włączyć się do
    ruchu. Ja wiem że chodzi o "amożekurwazdążę" czy "jakmiprzyjebie w tylny
    bok to jegowina" stąd prosta droga do kolizji. Jeśli wyjdzie się z
    założenia, że i tak zielony MUSI zwolnić bo widzi pojazd zbliżający się
    do SKRZYŻOWANIA (bo tak należy myśleć) to ten pojazd (czerwony) będzie
    miał PIERWSZEŃSTWO.
    ...ale powstaje właśnie ułańska myśl, że jak mi zajebie jak JA PIERWSZY
    PRZEKROCZĘ LINIĘ METY!!!jeden, to jestem PIERWSZY na tym pasie i jego
    wina :)

    Oto cała logika kolizji :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 50. Data: 2018-10-24 00:46:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-10-23 o 23:54, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie. Czerwony zakłada że ma bezwarunkowe pierwszeństwo przed zielonym.
    > Nie potrafisz postawić się w pozycji czerwonego? Byłeś zielonym? :)

    Raz jestem czerwonym, raz zielonym. Zresztą to nie ma znaczenia. Nawet
    gdyby mnie tam wcale nie było, to pytanie byłoby aktualne.

> [...]
    > prostą/nieograniczoną czerwonego bo z JEGO lewej strony (czerwonego)
    > jest pusto więc nie zwalnia i jako zielony, bezpiecznie włączyć się do

    Z tym pędzeniem to akurat przesada - trudno w tym miejscu pędzić :-)
    Raczej zielone mają na to większą szansę bo czerwony muszą się
    przedzierać przez poprzedzające rondo zasieki. Ale niech będzie.

    Rozsądek to podpowiada, co napisałeś i unikanie kolizji też, ale
    wyeliminujmy z rozważań te aspekty i skupmy się na przepisach. Dlaczego
    nie mogę zielonym wjechać na puste rondo widząc, że z "czerwonego"
    kierunku ktoś nadjeżdża lecz z oszacowania prędkości wynika, że nie
    nadjedzie przede mną? (Założenie, że jeśli czerwony nie przyhamuje
    _PRZED_ skrzyżowaniem, to wpierniczy się zielonemu w drzwi).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek