    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Date: Tue, 23 Oct 2018 20:44:24 +0200

    W dniu 2018-10-23 o 16:53, LordBluzg(R) pisze:

    > W przypadku tego ronda, zielony domyślnie uzurpuje
    > sobie prawo wjechania na rondo pomimo iż widzi że ktoś się zbliża do
    > skrzyżowania (ronda) i w zasadzie dla niego jest pojazdem z
    > pierwszeństwem ale zielony sobie wymyśla, że dopiero jak czerwony na to
    > rondo wjedzie, wiadomo że im bliżej to tym gorzej. Gdyby postąpił
    > analogicznie jak w przypadku zwykłego skrzyżowania to problemu nie ma.

    A czy znak A-7 wraz z C-12 nie oznaczają przypadkiem "ustąp
    pierwszeństwa pojazdom poruszającym się po rondzie"?

    Rozporządzenie Ministerstwa o długiej nazwie mówi:

    §36
    2. Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.

    Ja to interpretuję tak: jeśli zielony przekroczy linię zatrzymania, to
    jest na rondzie. Czy tą czynność można nazwać wjazdem na rondo?

    Jeśli tak, to czerwony, znajdujący się jeszcze przed linią zatrzymania
    ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa zielonemu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek