  • 41. Data: 2017-09-09 12:48:12
    Temat: Re: Jak się przepali LED, to co?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A co to jest "410"?

    Ja ma w samochodzie R410A (auto z 2006r) -
    https://elgracool.pl/product-pol-569-Czynnik-chlodni
    czy-gaz-R410A-R-410A-10-kg-TYLKO-DLA-FIRM.html

    > Chyba chodzi o R134a? Nie da się tak bez niczego
    > nabić instalacji R1234yf czynnikiem R134a. Ni wszystkie sprężarki mogą
    > pracowac na starym czynniku, inny olej jest stosowany, końcówki
    > serwisowe są inne (ale to akurat najmniejszy problem).

    Inny olej to też nie problem, bo zakupiony czynnik go nie zawiera,
    dopiero się go dodaje przy napełnianiu - to można i dodać inny olej
    wlewając stary czynnik. Może to są technikalia, które mechanik mi już
    oszczędził.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2017-09-09 12:48:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Do elektroniki dla wojska i dla służby zdrowia zakaz nie obowiązuje.
    > Więc kupić można.

    Tutaj podają że stary czynnik mogą sprzedać tylko firmom -
    https://elgracool.pl/product-pol-569-Czynnik-chlodni
    czy-gaz-R410A-R-410A-10-kg-TYLKO-DLA-FIRM.html

    To może zakaz taki sam jak z lutem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 43. Data: 2017-09-09 12:51:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > bo materiały są coraz gorsze, jakość niższa itd. :-)

    I cena niższa... ale o tym już zapominają maruderzy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 44. Data: 2017-09-09 17:24:53
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 9 Sep 2017 12:48:12 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >dopiero się go dodaje przy napełnianiu - to można i dodać inny olej
    >wlewając stary czynnik. Może to są technikalia, które mechanik mi już

    Żeby w 100% usunąć olej z ukladu to trzeba go płukać. Maszyną się tego
    nie zrobi.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 45. Data: 2017-09-09 18:33:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I firmy go kupuja. Nie znam nikogo kto sam amatorsko napelnia klimatyzacje freonem.

  • 46. Data: 2017-09-09 18:38:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Potem trzeba plukac z tego czym sie plukalo i nastepnie z popluczyn po drugim
    plukaniu, nastepnie .... . Pewno jak nie wymienic oleju to zywotnosc sprezarki
    spadnie o 1,43%.

  • 47. Data: 2017-09-09 18:56:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I firmy go kupuja. Nie znam nikogo kto sam amatorsko napelnia klimatyzacje freonem.

    Fajnie że nie znasz. Ja także nie znam :-) Wpisujcie miasta.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2017-09-09 19:03:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Żeby w 100% usunąć olej z ukladu to trzeba go płukać. Maszyną się tego
    > nie zrobi.

    W tym wątku podmieniamy czynnik w układzie na starszy, olej zostaje ten
    sam co był.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 49. Data: 2017-09-09 20:16:52
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 9 Sep 2017 09:33:12 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:

    >I firmy go kupuja. Nie znam nikogo kto sam amatorsko napelnia klimatyzacje freonem.

    Pszemol tu kiedyś pisał że wszyscy to frajerzy, a on jeden sprytny sam
    nabija.

  • 50. Data: 2017-09-09 20:31:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-09 o 20:16, j...@i...pl pisze:

    > Pszemol tu kiedyś pisał że wszyscy to frajerzy, a on jeden sprytny sam
    > nabija.

    Przedtem bzdury wypisywał na p.m.t.gsm, też go wyśmiali.