  • 231. Data: 2020-03-21 00:12:01
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Mar 2020 14:42:31 +0100, w
    <5e74c84b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A teraz spiewanie na balkonach ... i rozsiewanie wirusa :-)

    Powietrze to akurat słaby nośnik dla wirusa.

  • 232. Data: 2020-03-21 00:13:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Mar 2020 16:28:35 +0100, w <2288440846$20200320162838@squadack.com>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > Owsiak dokupuje 100 respiratorów.

    Chyba pod publiczkę...
    Mamy tysiące respiratorów -- prawie wszystkie zresztą od WOŚP.
    Może Owsiak i maseczki ogarnie...

  • 233. Data: 2020-03-21 00:19:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 Mar 2020 09:50:34 -0700 (PDT), w
    <e...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Na wykresach widać co daje. Mamy do teraz 40 razy mniej zachorowań

    Hahahah. Jak się nie robi testów, to nic dziwnego.
    Zbliżyliśmy się już _łącznie_ w liczbie testów w stosunku do tego co Niemcy
    robią _dziennie_?

    Bo jak ten pseudominister zdrowia oznajmił po 2 tygodniach epidemii, że
    wykonali już 1,5 tys. testów to nie wiem czy się śmiać czy płakać. Niemcy
    wykonali wówczas _kilkadziesiąt_ tysięcy.

    A gdy przyspieszyli testy od razu lawinowo ruszyła liczba zakażonych.

    Albo przypadek tego 53-latka, który teraz leży pod respiratorem. Przez 2
    tygodnie dopominał się o test, a test zrobiono dopiero gdy karetka na bombach
    przywiozła go do szpitala. A był z grupy ryzyka.

  • 234. Data: 2020-03-21 00:23:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Mar 2020 10:48:11 +0100, w <5e74915d$0$519$65785112@news.neostrada.pl>,
    "T." <k...@i...pl> napisał(-a):

    > Polecam:
    > https://wpolityce.pl/polityka/491537-to-sa-dziennika
    rskie-standardy-niemcy-krytykuja-polske?fbclid=IwAR3
    JUkY6oxZ3BH_Odfmry-cWIreks1qPKIYuecBSNbQIK5fRlmUGMUt
    Z96E

    Haha. Większego gówna nie znalazłeś?
    A zaśmierdziało z wentylatora...

  • 235. Data: 2020-03-21 00:24:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Mar 2020 08:24:28 -0700 (PDT), w
    <c...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Szacun dla polskich władz że nie podjęły podobnych kroków co niemieckie. Oni teraz
    mają 17 tysięcy chorych a my 360.

    Szacunk dla polskiej pralni umysłu, że ktoś w to wierzy :D

  • 236. Data: 2020-03-21 00:28:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Mar 2020 13:25:39 -0700 (PDT), w
    <f...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Akurat tu trudno się z Tobą nie zgodzić że z dyskusja z Cavalino to strata czasu.
    Gość wielokrotnie swoimi tekstami udowodnił że tytuł grupowego idioty jemu się
    należy.

    Ależ merytoryczna odpowiedź...

  • 237. Data: 2020-03-21 01:50:47
    Od: andal <a...@a...org>

    On Fri, 20 Mar 2020 22:43:47 +0100, Cavallino wrote:

    > Przykład Włoch wskazuje że tak, ale takich czynników musi być więcej. Bo
    > w niedużym Bergamo jest tak źle, że krematorium nie wyrabia, a w dużo
    > większych miastach na południu Włoch jest o wiele lepiej, żeby nie
    > powiedzieć że na poziomie innych krajów.

    Bergamo: Area: 39.6 km? - Density: 3,072/km? [2019]

    Roma: Area: 1,285 km? - Density: 2,222/km? [2019

    Hai capito?

  • 238. Data: 2020-03-21 03:56:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie chce bawić się we wróżbitę ale coś mi się widzi że my nie będziemy mieli takiego
    problemu jak Włosi czy niemcy. Pierwszego rozpoznanego chorego mieliśmy kilka dni
    później niż niemcy. Stosunkowo szybko wprowadzono różne blokady i izolacje. Te kilka
    dni i większa odpowiedzialność tych co rządzą u nas ma pokrycie w liczbach. Wszystkie
    zachorowania PL 425 d 19848. Umarło PL 5 d 68. Wyleczonych PL 13 d 180. U nas dzienne
    przyrosty chwilowo stabilne w okolicach 70 dziennie z niewielką tendencja wzrostową.
    U niemcow na początku przyrosty były w okolicach 15_20% dziennie z tym że dwa dni
    temu podskoczyły na 30% i stanęły w miejscu. Nic to zatrzymanie według mnie nie
    znaczy bo na wszystkich wykresach różnych państw z bardzo dużą ilością zarażonych
    taka stagnacja była i w kolejnych dniach była odrabiana z nawiązką. W tej chwili mamy
    liczbę chorych taka jak niemcy mieli pod koniec czwartego marca. Prawie od tygodnia
    mamy jakieś ograniczenia mające na celu uniemożliwienie rozprzestrzeniania się
    wirusa. niemcy zaczęli wprowadzać ograniczenia i kwarantanny, na początku ze względu
    na głupotę ludzi mało skuteczne, później niż my. Według prognoz na koniec tego
    tygodnia miało być w Polsce ok 1000 zarażonych. Jest szansa że tyle nie będzie. Za to
    coraz więcej będzie wyleczonych i spowolnią na papierze przyrosty, mniej będzie
    chorych niż by wynikało z codziennych przyrostów. Ponieważ na wirusa nie ma lekarstw
    do leczenia farmakologicznego jesteśmy przygotowani tak samo jak wszyscy.
    Respiratorów umożliwiających przeżycie mamy o połowę mniej niż Niemcy czyli na milion
    tyle samo. Ale mamy na milion więcej niż Francuzi, Anglicy, Włosi i inni. Mamy sporą
    szansę na klapsa od koronawirusa e nie śmiertelnego kopa jak Włosi, Francuzi, niemcy,
    Anglicy.

  • 239. Data: 2020-03-21 07:08:24
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://m.bild.de/news/inland/news-inland/coronaviru
    s-in-bayern-neun-tote-in-wuerzburger-pflegeheim-6952
    8494.bildMobile.html

    Seit 12. März ist ein striktes Besuchsverbot in Kraft. Die Heimbewohner dürfen ihre
    Zimmer nicht mehr verlassen. Pflege- und Reinigungskräfte gehen nur in Schutzanzügen
    und mit Atemschutzmasken in die Patientenräume.

    Czyli seniorzy byli zamknięci w swoich pokojach a obsługa nosiła maski i kombinezony.
    Zakładajac skuteczność tych działań wychodzi jasno ze kwarantannę wprowadzono za
    późno. Efekt ? 9 ofiar śmiertelnych na 160.
    Aktualnie tylko izolacja może powstrzymać wirusa. Uczmy się na cudzych błędach.

  • 240. Data: 2020-03-21 08:21:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.03.2020 o 09:28, T. pisze:
    > Być może że będę musiał pojechać po żonę do Berlina. Ktoś podpowie, jak
    > to zorganizować, żeby się udało?
    > Zdaje się, ze można przejść tylko na piechotę. Czy w takim razie można
    > auto u nas zostawić, przejść na tamtą stronę, podjechać czymś do Berlina
    > a potem odwrotnie?
    > T.
    A to próbowałeś:
    https://lotdodomu.com/