  • 241. Data: 2020-03-21 08:46:08
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 19:56:28 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Nie chce bawić się we wróżbitę ale coś mi się widzi że my nie
    > będziemy mieli takiego problemu jak Włosi czy niemcy. Pierwszego
    > rozpoznanego chorego mieliśmy kilka dni później niż niemcy.

    I z Niemiec przyjechal.

    > Stosunkowo szybko wprowadzono różne blokady i izolacje.

    Tak szybko to znow nie.

    > Te kilka
    > dni i większa odpowiedzialność tych co rządzą u nas ma pokrycie w
    > liczbach.

    Np Duda podpisal 2 mld na TVPiS, a ile na testy i respiratory?
    Taka to odpowiedzialnosc ?

    > Wszystkie zachorowania PL 425 d 19848. Umarło PL 5 d 68.
    > Wyleczonych PL 13 d 180. U nas dzienne przyrosty chwilowo stabilne
    > w okolicach 70 dziennie z niewielką tendencja wzrostową.

    Poczekamy, zobaczymy. Moze racje ma Cavallino, ze kto ma zachorowac,
    ten zachoruje, bo wirus jednak krazy.
    Moze dobrze, ze nie od razu izolowali, bo spoleczenstwo jednak musi
    miec stycznosc aby nabrac odpornosci, inaczej rzez bedzie za rok.
    Ale co, jesli jednak za wczesnie i za malo wirusa krazy ?

    > U niemcow
    > na początku przyrosty były w okolicach 15_20% dziennie z tym że dwa
    > dni temu podskoczyły na 30% i stanęły w miejscu. Nic to zatrzymanie
    > według mnie nie znaczy bo na wszystkich wykresach różnych państw z
    > bardzo dużą ilością zarażonych taka stagnacja była i w kolejnych
    > dniach była odrabiana z nawiązką.

    30% dziennie w stosunku do dnia poprzedniego, to jednak postep
    geometryczny, szybko rosnacy. Co 3 dni ilosc chorych sie podwaja.

    Co innego 70 osob dziennie ... a jaka jest wydajnosc laboratoriow ?
    :-)

    > Ponieważ na wirusa nie ma lekarstw do
    > leczenia farmakologicznego jesteśmy przygotowani tak samo jak
    > wszyscy. Respiratorów umożliwiających przeżycie mamy o połowę mniej
    > niż Niemcy czyli na milion tyle samo. Ale mamy na milion więcej niż
    > Francuzi, Anglicy, Włosi i inni.

    O ile nie sa to respiratory tylko na papierze ..

    J.

  • 242. Data: 2020-03-21 08:57:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 19:41:04 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Tyle to jest w statystykach.

    Mowisz, ze wiecej?
    Tylko ich kwalifikuja inaczej?

    > Z grypą?
    > Bo co do covid to pisałem nie raz i nie chce mi się powtarzać.

    No i masz - Wlosi tez niewie robili, i na razie 3 tys ofiar.
    Ups, dzis to pewnie juz 4 tys ...

    J.

  • 243. Data: 2020-03-21 09:01:20
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-21 o 08:46 +0100, J.F. napisał:
    > Moze racje ma Cavallino, ze kto ma zachorowac, ten zachoruje, bo
    > wirus jednak krazy.

    Analogia do grypy jest łatwa, więc człowiek może szybko wpaść w taki
    fatalistyczny tok myślenia, ale covid to nie grypa. Z grypą jest
    ten psikus, że ona zmienia się co roku. Póki co, nic nie wskazuje na to
    aby covid miał tak silne tendencje do mutacji, więc granie na czas jest
    zupełnie racjonalne: "byle do szczepionki". Szczepionka, kiedy zostanie
    opublikowana, może rozwiązać problem covid19 na dobre.

    Mateusz

  • 244. Data: 2020-03-21 09:05:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 11:26:40 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Z dupy wziął takie dane bo mu do oszustwa pasowało.
    >Dzisiaj stan na 19:22 u niemcow 59 nieboszczykow.
    >Do końca dnia obstawiam że z 5 przybędzie. U nas 5.

    Ktos tu klamie

    https://www.gov.pl/web/koronawirus/wykaz-zarazen-kor
    onawirusem-sars-cov-2
    5

    https://www.rdc.pl/informacje/koronawirus-w-polsce-z
    marla-szosta-zakazona-osoba-27-latka-z-lancuta-byla-
    chora-na-sepse/

    czy tej nie liczymy, bo sepsa ?

    J.

  • 245. Data: 2020-03-21 09:38:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 09:01:20 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

> [...]
    > zupełnie racjonalne: "byle do szczepionki". Szczepionka, kiedy zostanie
    > opublikowana, może rozwiązać problem covid19 na dobre.

    Moze. Ale ile to czasu ? 18 miesiecy izolacji kraju ?

    J.

  • 246. Data: 2020-03-21 09:44:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 23:08:24 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
    > https://m.bild.de/news/inland/news-inland/coronaviru
    s-in-bayern-neun-tote-in-wuerzburger-pflegeheim-6952
    8494.bildMobile.html

    > Seit 12. März ist ein striktes Besuchsverbot in Kraft. Die Heimbewohner dürfen ihre
    Zimmer nicht mehr verlassen. Pflege- und Reinigungskräfte gehen nur in Schutzanzügen
    und mit Atemschutzmasken in die Patientenräume.

    > Czyli seniorzy byli zamknięci w swoich pokojach a obsługa nosiła maski i
    kombinezony. Zakładajac skuteczność tych działań wychodzi jasno ze kwarantannę
    wprowadzono za późno. Efekt ? 9 ofiar śmiertelnych na 160.
    > Aktualnie tylko izolacja może powstrzymać wirusa. Uczmy się na cudzych błędach.

    Dobrze czytam - 23 pielegniarki zarazone ?
    A ile ich tam bylo ? bo to chyba znaczacy % pracownikow ... polowa ?.

    J.

  • 247. Data: 2020-03-21 09:45:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 21 Mar 2020 09:05:43 +0100, w
    <1xz4toniwvltd$.1ralcnt91rwcc.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ktos tu klamie
    >
    > https://www.gov.pl/web/koronawirus/wykaz-zarazen-kor
    onawirusem-sars-cov-2
    > 5

    Zenek kłamie. W Niemczech 31 ofiar śmiertelnych, info sprzed chwili z paska.

  • 248. Data: 2020-03-21 10:01:39
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Budzik, 19 mar 2020 w
    news:XnsAB8589978CA2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > May 100 ministrów a nie umiemy zaplanowac płynnego przejazdu tirów
    > przez kraj. Dramat... :(

    Po prostu tego jednego ministra brakuje - od przejzdów tirów przez kraj.

  • 249. Data: 2020-03-21 10:15:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Te kilka dni i większa odpowiedzialność tych co rządzą u nas ma pokrycie w
    liczbach.

    Jak mawiał Prezydent Tysiąclecia - zbij pan termometr, a nie będziesz
    miał pan gorączki. Jak się robi mało testów, to i małe liczby zachorowań.
    Wystarczy porównać ilość testów we Włoszech, Niemczech i u nas.

  • 250. Data: 2020-03-21 10:15:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 00:13:08 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > Chyba pod publiczkę...
    > Mamy tysiące respiratorów -- prawie wszystkie zresztą od WOŚP.

    Co by nie mowic, to kupowal je i wczesniej, wiec nie pod publiczke to
    dzialanie.

    Pod publiczke to moze byc chwalenie sie tym - jak bedziemy mieli 500
    zgonow dziennie jak we Wloszech, to co 100 respiratorow pomoze.

    Ale co to za rzad, ktory na Owsiaka liczy ... a najezdza na niego przy
    kazdej okazji.

    > Może Owsiak i maseczki ogarnie...

    Wiezniowie szyja :-)

    Ale w zasadzie ... ludzie na kwarantannie tez mogliby szyc :-)

    J.