  • 1. Data: 2010-02-19 08:08:06
    Temat: Jak przenieść partycję z jednego dysku na drugi?
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    Witam.
    Mam 80 GB dysk twardy Pata(Seagate). Chciałam wymienić go na większy więc
    zakupiłam Caviara 320 GB(Pata). System operacyjny XP Home. Na obydwu dyskach
    po 2 partycje. Teraz chcę przenieść wszystkie dane odpowiednio np. z Seagate
    całą partycję systemową C na taką samą na Caviarze i podobnie z partycjami
    D. Czym to najlepiej zrobić?
    Wybrałam Ghosta. Utworzyłam jego dyskietkę startową, odpaliłam komputer z
    dyskietki i później Ghosta. Zrobiłam kopie dysku C Seagate i rozpakowałam
    później na dysk C Caviara. Wszystko poszło niby gładko ale mam problem z
    uruchomieniem systemu na nowym dysku. Niby rusza i pokazuje się pierwsza
    plansza z XP a po chwili wyskakuje inna jakby w większej rozdzielczości i
    komputer stoi.
    Może ktoś pomoże?
    Aśka.

  • 2. Data: 2010-02-19 12:57:46
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Asia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z Seagate całą partycję systemową C na taką samą na Caviarze i podobnie z

    Chcesz przenieść obie partycje i pozbyć się jednego dysku? Może zostawić
    oba?

    > Czym to najlepiej zrobić?

    Klasykiem jest Partition Magic. Trochę trąci naftaliną, ale z tymi dyskami
    sobie poradzi. Jest też mnóstwo nowszego softu.

> [...]
    > plansza z XP a po chwili wyskakuje inna jakby w większej rozdzielczości i

    Zakładam, że w BIOS-ie masz wybrany dobry dysk startowy. Uruchom komputer z
    linią poleceń i zobacz co masz wpisane do pliku boot.ini.

  • 3. Data: 2010-02-19 12:58:50
    Od: Lechu <"lechus[]"@master.pl>

    Asia pisze:
> [...]
    > plansza z XP a po chwili wyskakuje inna jakby w większej rozdzielczości i

    Wejdz na strone caviara i ściagnij: Acronis True Image WD Edition Software
    Instalacja
    restart
    Klonowanie dysku - zrobi klon jednego na drugi,
    lub kopia wybranych partycji z caviara do pliku, a nastepnie odtworzenie
    partycji na dysku seagate.

  • 4. Data: 2010-02-19 13:05:25
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > zakupiłam Caviara 320 GB(Pata). System operacyjny XP Home. Na obydwu
    > dyskach > po 2 partycje. Teraz chcę przenieść wszystkie dane odpowiednio

    jak przenosisz ghostem "dysk",
    to powinno dzialac bez zadnych sztuczek;

    jesli zas przenosisz ghostem "partycje",
    to musisz pamietac o sygnaturze dysku
    (takie tam 4 bajty w pierwszym sektorze hdd),
    tzn.:

    - albo przed ghostowaniem wyczyscic odpowiednie klucze w rejestrze
    - albo ghostowac z opcja -FDSZ:
    "Force Disk Signature to Zero. Use to resolve bootup failures after cloning
    a partition on a Windows 2000/XP computer, especially when the disk and
    controller are the same in the source and destination computers, but the
    partition sizes or layout are different. This switch configures Ghost to
    force a disk initialization."
    - albo teraz wyzerowac ta sygnature

    > Utworzyłam jego dyskietkę startową

    wow, masz stacje 1.44mb? szacun :)

  • 5. Data: 2010-02-19 13:37:05
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > jak przenosisz ghostem "dysk",
    > to powinno dzialac bez zadnych sztuczek;

    Nie za bardzo wiem co to znaczy przenieść cały dysk? Ja chcę przenieść całą
    zawartość dysku C (systemowy)Seagate na dysk C(systemowy) Caviara tak aby
    po odpięciu Seagata startował Caviar i wszystko było OK na dawnym miejscu
    jak dawniej.

> [...]
    > disk and controller are the same in the source and destination computers,
    > but the partition sizes or layout are different. This switch configures

    Tutaj to już w ogóle nie łapię jak i co......
    Mam Ghosta 12 PL. Zainstalować go na Caviarze i spod Windowsa coś próbować?
    Tylko jak i co?
    Przecież jak startuję Ghosta dyskietki to tam chyba nie ma żadnych
    ustawień?

    > wow, masz stacje 1.44mb? szacun :)

    No jakoś została ale jak widać nie przydała sią za bardzo!
    Podrawiam
    Aska

  • 6. Data: 2010-02-19 13:41:32
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Asia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz przenieść obie partycje i pozbyć się jednego dysku?
    Dokładnie tak.

    > Zakładam, że w BIOS-ie masz wybrany dobry dysk startowy. Uruchom komputer
    > z linią poleceń i zobacz co masz wpisane do pliku boot.ini.

    Jak startuję po przegraniu partycji systemowej C na Caviara to Seagata
    odpinam fizycznie.
    W pliku boot.ini jest taki sam wpis na obydwu dyskach! A z Seageta startuje
    a z Caviara po tych 2 planszach wisi.
    ???????

  • 7. Data: 2010-02-19 14:11:06
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > W pliku boot.ini jest taki sam wpis na obydwu dyskach! A z Seageta
    > startuje a z Caviara po tych 2 planszach wisi.

    No właśnie. Ma numer dysku Seagate a nie Caviara. Wypięcie wystarczało w
    starszych Windowsach.

  • 8. Data: 2010-02-19 14:12:26
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    > Użytkownik "Asia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie. Ma numer dysku Seagate a nie Caviara. Wypięcie wystarczało w
    > starszych Windowsach.

    Jest na to sposób? Jeśli można to bardzo łopatologicznie!

  • 9. Data: 2010-02-19 14:16:45
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > całą zawartość dysku C (systemowy)Seagate na dysk C(systemowy) Caviara tak
    > aby po odpięciu Seagata startował Caviar i wszystko było OK na dawnym

    W ten sposób nie będziesz miała żadnych korzyści z wiekszego dysku. Dopiero
    jak powiększysz partycje tak, żeby obejmowały cały dysk.

  • 10. Data: 2010-02-19 14:22:16
    Od: "Asia" <j...@w...pl>

    > Użytkownik "Asia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W ten sposób nie będziesz miała żadnych korzyści z wiekszego dysku.
    > Dopiero jak powiększysz partycje tak, żeby obejmowały cały dysk.

    Ale przecież utworzyłam na Caviarze partycję C(F jak jest podpiety Seagate)=
    60 GB i partycję D(G jak podpiety Seagate) = ponad 200 GB. Dawniej miałam 2
    partycje po około 40 GB. Czy jak zrobię ten manewr z przeniesieniem partycji
    C Seagate na C Caviara to nie zostanie mi wolnej powierzchni 30 GB? Tak samo
    z partycjami D?