  • 101. Data: 2014-03-18 17:16:42
    Temat: Re: [OT] Jak o?ywi? pena USB?
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.03.2014 16:20, Adam Jurkiewicz wrote:

    > Większość osób, dla których komputer jest magicznym pudełkiem,
    > a obsługa plików przewyższa ich zdolności umysłowe zrzucają
    > na dysk zdjęcia gdzie popadnie. Bez ładu i składu, w super
    > porozpierdzielanej i zagnieżdżonej strukturze pod/katalogów
    > z nawernictwem typu aaa, zdj, fotki, aparat111, fot5, 01,
    > dla zuzi, nowe, stare, nokia, dupa, itd, itp.

    Ja tak robię i co? - dzięki temu jak przyjdzie Zuzia to jej pokazuje
    zdjęcia "dla zuzi" a nie trafi mi się zdjęcie z katalogu "dupa".

    Chyba jest dokładnie odwrotnie - jak ktoś się nie zna to zgrywa zdjęcia
    jakąś kreaturą i tak naprawdę nie wie gdzie one są (i są zwykle do
    pierwszego formatu). Jak ktoś się zna to sobie sortuje po swojemu.
    Duplikaty? - żaden problem - często robię je celowo.

    --
    Mirek.

  • 102. Data: 2014-03-18 17:34:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Tak. W przypadku skanerow MS nie dostarcza żadnego spójnego rozwiązania.
    > Efekty jak widać: discopolowe aplikacje o miernej jakości łatające braki
    > w systemie. Chaos, burdel i cutting edge.

    No tak, Windows jest kiepskim systemem i mało wygodnym. Dla mnie to żadne
    odkrycie. Ale jaki to ma związek z oceną przydatności FAT do przenośnych
    nośników danych?

    > Problem w FACie polega na tym że gdyby analogia była kompetna miabyć
    > dzisiaj do dyspozycji cała talię kart: takie co mają 12 dziurek, takie
    > co 16, takie co 32 (oraz takie co mają doklejone obok kilka innych zeby
    > weszły większe napisy) i takie co 64, ale te maja zazwyczaj dziurki
    > chaotycznie ustawione (brak specyfikacji). Postęp znaczy się. Możesz
    > *wybrać* jaką technologię kart perforowanych użyć. Czyż to nie wspaniałe?

    Nie zależało mi na kompletności analigii -- to taka luźna dygresja była,
    mająca pokazać jak ludzie różnią się w swoim podejściu do "postępu".

    Ale tak, systemów kart Holleritha było multum, różniły się dopuszczalną
    liczbą dziurek w kolumnie, ale nie tylko. Coś pamiętam, że jak dziurkowałem
    karty na maszynach IBM, a program miał być uruchomiony na ICL, to zamiast
    ukośnika trzeba było dawać jakiś nawias, czy cóś. A w ogóle miało to luźny
    związek z tym, co dziurkowano na samym początku istnienia kart.

    > IT nie wybiera najlepszych rozwiązań. Nie znam ani jednego przykładu
    > najlepszości technologicznej od strzału. Znam za to cała masę
    > najekonomiczności oraz sporą ilość zwykłych zbiegow okoliczności.

    No dobra, nie "wybrano", tylko "wybrało się". W spontanicznym procesie
    i w wyniku ciągu zbiegów okoliczności. Ale ostało się, bo się do tego
    nadaje, spełnia wymagania i... nie ma niczego lepszego -- nikt nie
    widział sensu w napisaniu Specjalnego Systemu Plików Do Kamer.

    > A widziałes kiedyś pendrive z którego można puszczać muzykę? Hint: ma
    > dodatkowe dziurki i przyciski. O *TAKI* pendrive chodzi. Czasem to
    > nazywają playerem mp3.

    A, o *taki*! Nigdy bym nie wpadł na to, by słuchać playera mp3 gdy jest
    on wetknięty w USB i kopiuję na niego pliki. Ale o co chodzi? Przecież
    gdyby to było komuś potrzebne, to by te playery tak działały (może nawet
    któryś już tak działa). Tak mi to potrzebne, jak zastąpienie FAT czymś
    innym.

    --
    Jarek

  • 103. Data: 2014-03-18 17:45:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    > Dzieki 8+3 numeracja sama się resetue i to dośc szybko.

    Dziwne - mi się nie zresetowało...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 104. Data: 2014-03-18 17:46:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Ja tak robię i co? - dzięki temu jak przyjdzie Zuzia to jej pokazuje
    > zdjęcia "dla zuzi" a nie trafi mi się zdjęcie z katalogu "dupa".

    Jak to dobrze, że mądrzy ludzie wymyślili linki symboliczne, dzięki
    którym można zachować łączność między zdjęciami w obu katalogach!

    Jarek

    --
    "My od lat już %%%
    gawędzimy o Maryni %%%

  • 105. Data: 2014-03-18 17:52:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 18 Mar 2014 17:46:56 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Jak to dobrze, że mądrzy ludzie wymyślili linki symboliczne, dzięki
    > którym można zachować łączność między zdjęciami w obu katalogach!

    BTW, MS już "wymyślił" linki symboliczne, czy jeszcze to przed nimi?

    --
    Marek

  • 106. Data: 2014-03-18 18:07:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > BTW, MS już "wymyślił" linki symboliczne, czy jeszcze to przed nimi?

    Z tego co pamiętam, jest coś takiego, co się nazywa "skrót" -- tworzony
    jest plik z rozszerzeniem ".lnk" i działa tylko w GUI. Dość to pokraczne
    rozwiązanie.

    --
    Jarek

  • 107. Data: 2014-03-18 18:22:52
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.03.2014 17:46, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jak to dobrze, że mądrzy ludzie wymyślili linki symboliczne, dzięki
    > którym można zachować łączność między zdjęciami w obu katalogach!

    To chyba mówisz o duplikatach? Tak jak już pisałem - duplikaty mi nie
    przeszkadzają - jeśli wybieram zdjęcia dla Zuzi albo na jakąś
    prezentację to wolę je sobie po prostu skopiować.
    Linki przydatna rzecz, ale nie tutaj. Co mi np. z linku, jeśli zmieniłem
    nazwę katalogu?

    --
    Mirek.

  • 108. Data: 2014-03-18 18:29:06
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A, o *taki*! Nigdy bym nie wpadł na to, by słuchać playera mp3 gdy jest
    > on wetknięty w USB i kopiuję na niego pliki. Ale o co chodzi? Przecież

    Ja w takich przypadkach słucham muzy z kompa - od dawna już nie spotkałem
    takiego, który by nie potrafił dźwięczeć, chyba, że został ten dźwięk
    wyłączony, bądź padł sterownik... no, ewentualnie ktoś nie podpiął
    głośników/słuchawek... A pliki w tym czasie krążą między graczem, a kompem.
    Skoro komputer potrafi dźwięczeć, to po co ma mi dźwięczeć w tym samym
    czasie wkładany do gniazdka "penisek"? Mój, to stareńki Philips Go Gear 1GB,
    spełnia rolę gracza muzycznego, oraz transportu plików. Okazjonalnie też
    radia, bądź dyktafonu. Trochę już niedomaga ze starości, ale jeszcze żyje,
    na tyle, aby nadawać się do spełniania funkcji, jakie były mu przewidziane.

    > gdyby to było komuś potrzebne, to by te playery tak działały (może nawet
    > któryś już tak działa). Tak mi to potrzebne, jak zastąpienie FAT czymś
    > innym.

    Ano takowoż. Ma FAT i już, chodzi, nie narzeka, robi to, czego oczekuję, po
    co więcej?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 109. Data: 2014-03-18 18:33:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

> [...]
    > prezentację to wolę je sobie po prostu skopiować.
    > Linki przydatna rzecz, ale nie tutaj. Co mi np. z linku, jeśli zmieniłem

    System powinien zadbać o aktualną informację w linkach. Ale to
    wymagałoby sensowniejszej struktury systemu plików...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 110. Data: 2014-03-18 18:44:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > To chyba mówisz o duplikatach?

    Mówię o tym, że są zdjęcia, które mogą pasować do dwóch katalogów.
    Tych konkretnie wymienionych z nazwy.

    --
    Jarek ("duplikat" -- no tyz piknie na to gadacie)