  • 1. Data: 2004-08-11 09:56:26
    Temat: Jak odkupic domene i nie zrobic z siebie walka?
    Od: Rafal Jankowski <r...@d...pl>

    Co jakiś czas przewija się przez grupę problem kradzieży domen. Kiedyś
    opisywałem tu swój przypadek:
    http://www.google.com/groups?q=verisign+eurowebservi
    ces+group:pl.internet.polip&hl=en&lr=&ie=UTF-8&selm=
    3E82AEF1.5A562314%40doraco.pl&rnum=2
    Mam pytanie, czy ktoś mógłby się podzielić doświadczeniem w odkupywaniu
    skradzionych domen? Moja firma miała wykupionę domenę (doraco.com), ktora
    na półtora roku przed datą wyekspirowania została bezprawnie sprzedana
    serwisowi zajmującemu się handlem domen. Teraz chciałbym ją odkupić.
    Zakładam, że dogadam się co do ceny z firmą na którą domena obecnie jest
    zarejestrowana. Pytanie tylko co zrobić dalej, żeby nie było tak, że oni
    zmienią delegację tej domeny na moje NSy, ale domena dalej nie będzie
    moja. Czy da się to w miarę sprawnie rozwiązać to w ten sposób, że po
    dokonaniu płatności będę ją mógł normalnie wykupić w dowolnie przez siebie
    wybranym przez siebie serwisie oferującym rezerwację domen? I tutaj drugie
    pytanie, jak mogę się na przyszłość technicznie zabezpieczyć przed
    sytuacją, kiedy moją domenę przejmie ktoś inny, a serwis który ją sprzedał
    odpowie na to: "nie mamy pana domeny i co nam Pan zrobi"?

  • 2. Data: 2004-08-11 10:23:02
    Temat: Re: Jak odkupic domene i nie zrobic z siebie walka?
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Rafal Jankowski <r...@d...pl> wrote:
    > Moja firma miała wykupionę domenę (doraco.com), ktora
    > na półtora roku przed datą wyekspirowania została bezprawnie sprzedana
    > serwisowi zajmującemu się handlem domen.

    Jeżeli jest, jak piszesz, to czy poskarżyłeś się do ICANN
    na tego rejestratora i co z tego wynikło? Powinni zmusić
    ich do oddania Ci domeny.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 3. Data: 2004-08-11 10:43:08
    Od: Rafal Jankowski <r...@d...pl>

    On Wed, 11 Aug 2004, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Jeżeli jest, jak piszesz, to czy poskarżyłeś się do ICANN
    > na tego rejestratora i co z tego wynikło? Powinni zmusić
    > ich do oddania Ci domeny.

    W sumie do ICANN się nie poskarżyłem, ale dla mnie stroną w sprawie była
    polska firma EuroWebServices (obecnie domeny.com), oni jak twierdzą
    wykupili domenę od Verisign i to Verisign ją odsprzedało. Na
    EuroWebServices chyba nie ma sensu się skarżyć, bo oni są tylko
    pośrednikiem o którym ICANN pewnie nawet nie wie bo oni są tylko
    pośrednikiem a nie rejestratorem. W zasadzie mógłbym się poskarżyć na
    Verisign, problem w tym, że ja nawet nie mam pewności, że to rzeczywiście
    Verisign było wówczas rejestratorem domeny.

  • 4. Data: 2004-08-11 11:08:58
    Od: ".:JackNumber7:." <e...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2004 12:43:08 +0200, Rafal Jankowski napisał(a):

    > pośrednikiem a nie rejestratorem. W zasadzie mógłbym się poskarżyć na
    > Verisign, problem w tym, że ja nawet nie mam pewności, że to rzeczywiście
    > Verisign było wówczas rejestratorem domeny.

    właściwie to wszystko masz zawarte w umowie... idziesz do adwokata i
    razem z nim (a nie na grupie) ustalacie czy da się coś zrobić. Tutaj
    nie chodzi o kwestię znajomości niuansów internetowych (ICANN vs
    Verisign)... to raczej kwestia Twojej umowy którą podpisałeś. W tej
    umowie powinny być zawarte wszelkie informacje. Umowy, umowy, umowy -
    jak startujesz w przetargach np. jako podwykonawca, to wiesz mniej
    więcej o co mi chodzi. Po prostu musi tam być jakiś haczyk... jeżeli
    go nie ma, to wyślij oficjalne pismo przez kancelarię adwokacką, że
    dajesz im 3 dni na ustosunkowanie się. Po tym czasie ustalasz dalej z
    adwokatem... kto jest stroną i do kogo trzeba wysyłać kolejne pisma.
    Jak będą oporni, to do sądu i obciążysz ich kosztami - trwa to rok,
    ale jeżeli masz białko (papier) to możesz wygrać. Jednocześnie
    przemyśl sprawę odkupienia domeny od tamtej firmy i czy nie dałoby się
    w pozwie zawrzeć tych kosztów jako odszkodowania... itd.

    --
    $nie ślij listów via e-mail$

  • 5. Data: 2004-08-11 11:19:18
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Wed, 11 Aug 2004, .:JackNumber7:. wrote:

> [...]
    > przemyśl sprawę odkupienia domeny od tamtej firmy i czy nie dałoby się
    > w pozwie zawrzeć tych kosztów jako odszkodowania... itd.

    Umowy (z karami umownymi itp) nie było. Mam fakturę na 300 PLN. Z
    pewnością moznaby tą kwotę odzyskać, ale jak pewnie zauważyłeś moje
    pytanie nie brzmiało: "jak dochodzić roszczeń z tytułu źle wykonanej
    usługi?".

  • 6. Data: 2004-08-11 11:36:41
    Od: ".:JackNumber7:." <e...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Aug 2004 13:19:18 +0200, Rafal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > pewnością moznaby tą kwotę odzyskać, ale jak pewnie zauważyłeś moje
    > pytanie nie brzmiało: "jak dochodzić roszczeń z tytułu źle wykonanej

    były dwa pytania:

> [...]
    > sytuacją, kiedy moją domenę przejmie ktoś inny, a serwis który ją sprzedał
    > odpowie na to: "nie mamy pana domeny i co nam Pan zrobi"?

    a ja twierdzę, po własnych doświadczeniach, że na opornych, to tylko
    pisma i trzeba ich straszyć konsekwencjami finansowymi. Jeżeli
    wykupujesz usługę, to zawierasz zarazem umowę... zawsze musisz mieć
    papier, chociażby informujący o tym, kiedy utracisz możliwość z
    korzystania z danej usługi - dlatego uważam, że powinieneś z tymi
    papierami udać się do adwokata vs sam wysmażyć pismo po zasięgnięciu
    porady prawnej. Ludzie mają ogólnie problemy z myśleniem, a jak
    kombinują, to na pewno się z nimi nie dogadasz, trzeba im trochę pomóc
    przesyłając pismo w którym piszesz o kosztach, którymi ich obciążysz
    (oczywiście po zasięgnięciu porady prawnej). Daltego musisz mieć
    białko w postaci papieru, jeżeli nie masz papieru, to możesz już teraz
    zapomnieć o całej sprawie :) Jak się zabezpieczyć na przyszłość:
    przeczytać uważnie umowę, czy ew. wstrzymanie usługi jest możliwe i na
    jakich zasadach oraz czy jest możliwość dochodzenia roszczeń z powodu
    wstrzymania usługi (tutaj trzeba zwrócić uwagę na "niezamierzone" co
    jest pojęciem nieostrym)... to tyle, ja więcej nie mam nic do
    powiedzenia. pozdrawiam i powodzenia.
    p.s.
    oczywiście wszystkie rzeczy dokładniej powie radca prawny... bo
    kwestia posiadania samej f-ry też może być znacząca. Dokumentem jest
    nawet faks, więc wygrzeb co tam tylko masz.
    --
    $nie ślij listów via e-mail$

  • 7. Data: 2004-08-11 13:55:03
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Rafal Jankowski <r...@d...pl> wrote:
    > W sumie do ICANN się nie poskarżyłem, ale dla mnie stroną w sprawie była
    > polska firma EuroWebServices (obecnie domeny.com), oni jak twierdzą
    > wykupili domenę od Verisign i to Verisign ją odsprzedało.

    ...bo może być tak, że EWS tylko Ci powiedziało, że wykupili,
    a domena została niezapłacona, przez co zrobiła się wolna i ktoś
    ją kupił. Sugerowałbym skontaktowanie się z Verisign (jak to się
    stało, że zarejestrowana domena została odsprzedana) i jeśli się
    potwierdzi, to z umową z EWS do sądu o zwrot kosztów (jeśli sam
    ją odkupisz).