    From: ".:JackNumber7:." <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Jak odkupic domene i nie zrobic z siebie walka?
    Date: Wed, 11 Aug 2004 13:36:41 +0200

    Dnia Wed, 11 Aug 2004 13:19:18 +0200, Rafal Jankowski napisał(a):

    > Umowy (z karami umownymi itp) nie było. Mam fakturę na 300 PLN. Z
    > pewnością moznaby tą kwotę odzyskać, ale jak pewnie zauważyłeś moje
    > pytanie nie brzmiało: "jak dochodzić roszczeń z tytułu źle wykonanej
    > usługi?".

    były dwa pytania:

    > czy ktoś mógłby się podzielić doświadczeniem w odkupywaniu
    > skradzionych domen?
    > I tutaj drugie
    > pytanie, jak mogę się na przyszłość technicznie zabezpieczyć przed
    > sytuacją, kiedy moją domenę przejmie ktoś inny, a serwis który ją sprzedał
    > odpowie na to: "nie mamy pana domeny i co nam Pan zrobi"?

    a ja twierdzę, po własnych doświadczeniach, że na opornych, to tylko
    pisma i trzeba ich straszyć konsekwencjami finansowymi. Jeżeli
    wykupujesz usługę, to zawierasz zarazem umowę... zawsze musisz mieć
    papier, chociażby informujący o tym, kiedy utracisz możliwość z
    korzystania z danej usługi - dlatego uważam, że powinieneś z tymi
    papierami udać się do adwokata vs sam wysmażyć pismo po zasięgnięciu
    porady prawnej. Ludzie mają ogólnie problemy z myśleniem, a jak
    kombinują, to na pewno się z nimi nie dogadasz, trzeba im trochę pomóc
    przesyłając pismo w którym piszesz o kosztach, którymi ich obciążysz
    (oczywiście po zasięgnięciu porady prawnej). Daltego musisz mieć
    białko w postaci papieru, jeżeli nie masz papieru, to możesz już teraz
    zapomnieć o całej sprawie :) Jak się zabezpieczyć na przyszłość:
    przeczytać uważnie umowę, czy ew. wstrzymanie usługi jest możliwe i na
    jakich zasadach oraz czy jest możliwość dochodzenia roszczeń z powodu
    wstrzymania usługi (tutaj trzeba zwrócić uwagę na "niezamierzone" co
    jest pojęciem nieostrym)... to tyle, ja więcej nie mam nic do
    powiedzenia. pozdrawiam i powodzenia.
    p.s.
    oczywiście wszystkie rzeczy dokładniej powie radca prawny... bo
    kwestia posiadania samej f-ry też może być znacząca. Dokumentem jest
    nawet faks, więc wygrzeb co tam tylko masz.
    --
    $nie ślij listów via e-mail$