  • 71. Data: 2013-07-20 10:21:45
    Temat: Re: Jak cwaniacy naci?gaj? ludzi na Allegro
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello A.L.,

    Saturday, July 20, 2013, 2:02:33 AM, you wrote:

    [...]

    > Jezeli jest tak jak piszesz, to Polska z komuny jeszcze nie wyszla

    Co to ma wspólnego z komuną? Na całym świecie instytucje podatkowe
    uważnie obserwują transakcje pozorne i jeśli mają cechy transakcji
    służących unikaniu opodatkowania - reagują, nakładając "odpowiednie"
    podatki a co najmniej nie uznając kosztów takich operacji jako
    stanowiących koszt uzyskania przychodu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 72. Data: 2013-07-20 10:33:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tia. Ty masz ryczałt. Kupujesz zapałki po 50 gr i sprzedajesz je po 1000
    > zł firmie na pełnej księgowości. A najlepiej jeśli to firma twojej żony.
    > I urzędnicy państwowi muszą się zgodzić z twoja argumentacją.

    Inaczej. Te 1000 złotych u żony niekoniecznie może być kosztem. Tutaj
    definicja co może, a co nie jest lekko płynna. Jeżeli US uzna, że
    zapałki nie stanowią kosztu, to całe to 1000PLN zapłacone zostanie
    wyłącznie z zysku, co jak rozumiem przykład, okaże się bez sensu
    przedsięwzięciem.

    Dochodzi jeszcze fakt "pełnej księgowości", dodatkowy kłopot z uznaniem
    czegoś jako koszt, bo niby jak powiązać zakup zapałek z czymkolwiek?
    Próbować iść w kierunku wizerunku marki? ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 73. Data: 2013-07-20 14:58:20
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Tylko ze te zapalki ktos kupil. Przyjdzie do niego kontrola, i
    > oczywiscie stwierdzi ze to normalny przekret sluzacy zmniejszaniu
    > podatku. Bo zapalki kosztuja 50gr a nie 100zl. I jeszcze sprzedawca
    > oberwie za potwierdzenie nieprawdy - bo skoro przekret, to na pewno
    > nikt mu nie zaplacil 100 zl :-)

    Niby dlaczego?
    Zapałki były robione ręcznie, strugane ręcznie, ręcznie wykonane
    pudełeczko, ręcznie malowane - po prstu robota artystyczna :)

    > A sprawy Optimusa i JTT pamietasz ? JTT pakuje komputery na tira,
    > wystawia fakture dla JTT Czechy po uczciwej cenie, i tir jedzie do
    > Czech co potwierdzaja pieczecie celnikow.
    > A JTT Czechy sprzedaje komputery firmie JTT, po mniej rownie uczciwej
    > cenie (choc pewnie 1% wyzszej), co rowniez potwierdzaja pieczecie
    > celnikow. Przekret czy nie ?
    > Czy ma znaczenie ze to sa te same komputery, ba - ten sam tir,
    > ktory w Czechach zawrocil, ale przedstawiciel firmy JTT Czechy zdazyl
    > zabrac jedne faktury i wreczyc drugie.

    Jesteś pewien, że te TIR-y jechały przez Czechy?

  • 74. Data: 2013-07-20 15:18:14
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie, że wolny rynek.
    > Problem jest tylko taki, że 'naciągacz' naciągnie osobę
    > niezorientowaną i
    > to jest właśnie aspekt moralny, a nie rynkowy.

    Nie pomyślałeś, że ktoś musiał się napracować aby wylutować te elementy?
    Potrzebny jest też sprzęt (stacja lutownicza) oraz materiały (topniki,
    płyny czyszczące), dzięki którym te elementy można wylutować i
    przygotować do sprzedaży. Dochodzi jeszcze do tego koszt rękojmi czy
    gwarancji.
    To wszystko kosztuje.

    Ja sam ostatnio przepłaciłem na znanym serwisie aukcyjnym za inwerter do
    laptopa, bo musiałbym czekać ponad miesiąca, aby ściągnąć z serwisu
    producenta. Wolałem dać więcej i kupić od ręki sprzęt, który po 2 dniach
    zamontowałem do laptopa.

  • 75. Data: 2013-07-20 15:27:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Jul 2013 14:58:20 +0200, uzytkownik napisał(a):
    > Niby dlaczego?
    > Zapałki były robione ręcznie, strugane ręcznie, ręcznie wykonane
    > pudełeczko, ręcznie malowane - po prstu robota artystyczna :)

    Moze, ale jak urzad skarbowy capnie, to nie popusci :-)
    A po co, bo moze zle zaksiegowane, skoro to dla celow reprezentacji, a
    skad, bo czy autor oplaca skladkiw zwiazku plastykow ..

    > Jesteś pewien, że te TIR-y jechały przez Czechy?

    tak na 99.9% - do Czech niedaleko, a pieczatki wymagane - latwiej
    wypuscic tira tam i z powrotem, niz lapowki placic.
    No chyba ze taki tam drobny przekret i ktos wpisal dwa razy wiecej
    komputerow w jeden transport ... ale komputery duze, to widac..

    Zreszta nikt im nie zarzucal falszowania dokumentow, tylko omijanie
    podatku ..

    J.

  • 76. Data: 2013-07-20 15:34:03
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 20 Jul 2013 15:18:14 +0200, uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > laptopa, bo musiałbym czekać ponad miesiąca, aby ściągnąć z serwisu
    > producenta. Wolałem dać więcej i kupić od ręki sprzęt, który po 2 dniach

    A nie pomyślałeś, że Chińczyk też pracuje i oferuje kość za $0.17, gdzie
    ten ciężko wylutowujący Polak żąda 20zł???

  • 77. Data: 2013-07-20 15:35:40
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 16 Jul 2013 11:47:12 +0200, Mario napisał(a):

    > Wiedza kosztuje.

    Jak ja lubię takie podejście... Wiam, ale nie powiem. Jak powiem, to 1000.
    Ty się nie nadajesz na grupy dyskusyjne, gdzie ludzie za darmochę
    wymieniają się wiedzą...

  • 78. Data: 2013-07-20 15:59:36
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-07-20 09:06, J.F. wrote:
    (ciap)

> [...]
    > Czy ma znaczenie ze to sa te same komputery, ba - ten sam tir,
    > ktory w Czechach zawrocil, ale przedstawiciel firmy JTT Czechy zdazyl

    Ta sprawa ma jeszcze ciekawszy aspekt, ominieto podatek, po to by
    sprzedać taniej szkołom - czyli budżet nie dostal podatku ale przy
    okazji mniej wydał.
    Generalnie z punktu widzenia budżetu to wyszlo im na 0, to po cholerę
    było szaleć i szukać winnych, wlasciwie winnych czego?

    Włodek

  • 79. Data: 2013-07-20 16:48:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:
    > Dnia Sat, 20 Jul 2013 15:18:14 +0200, uzytkownik napisał(a):
    [..]

    > A nie pomyślałeś, że Chińczyk też pracuje i oferuje kość za $0.17, gdzie
    > ten ciężko wylutowujący Polak żąda 20zł???

    Nie wspominając że od chińczyka masz funkiel nówkę nie śmiganą zamiast
    elementu być może spalonego, być może przegrzanego.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 80. Data: 2013-07-20 21:34:46
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 20 lipca 2013 03:12:08 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

> [...]
    >
    > dostał, i zapłacił od tego podatek.
    >
    > Jak zapłacił - to US się zdziwi jeszcze bardziej i tyle.
    >

    > Problem nie leży w tym, że nie można sprzedać jakiegoś badziewia za
    >
    > kosmiczne pieniądze. Można. Problem w tym, żeby to umieć zrobić (np.
    >
    > wymyśleć pozłacane garnki, lecznicze kołdry, żarówki halogenowe leczące
    >
    > wszystko itp.)
    >

    > I co - można ? Można.
    >
    > Już kiedyś opisałem w paru miejscach, że wartość realna lampy bioptron
    >
    > to jakieś 100 zł (żarówka halogenowa 20W + wiatraczek + lusterko +
    >
    > obudowa). A sprzedają to za 2500. Legalnie.

    Coś jak zestaw do natryskowego malowania paznokci. Przyszła do sklepu modelarskiego
    pani z synkiem. Jak zobaczyła ile kosztuje sprężarka i aerograf to mało nie zeszła na
    wkurwienie. Wychodziło że zapłaciła 30 razy więcej niż w sklepie modelarskim.