  • 21. Data: 2010-09-08 21:18:38
    Temat: Re: Jak Wam podoba się ta ślicznotka?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" i68qps$nro$...@n...onet.pl

    > powstaje pytanie w jakim celu pokazujesz nam te gnioty?

    Wyjaśniłem już. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2010-09-08 21:39:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Marek Dyjor" i68qps$nro$...@n...onet.pl

    > Wyjaśniłem już. :)

    kupiłbyś sobie łopatę i poćwiczył kopanie rowów.

  • 23. Data: 2010-09-08 22:29:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" i68vr2$533$...@n...onet.pl

    > kupiłbyś sobie łopatę i poćwiczył kopanie rowów.

    Myślisz, że Twoja droga jest dobra dla każdego?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2010-09-09 06:10:53
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "ziemo" <no@email> napisał w wiadomości
    > Aż poprosiłem kobietę do oceny, różowe nie jest ;) Kąt na moim tn wpływa
    > co najwyżej na nasycenie, ale żółte ani różowe nie chce być.

    Fonetycznie: ekri.

  • 25. Data: 2010-09-09 08:19:52
    Od: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Przekrwione białka, z widocznymi żyłkami tętniczkami.
    > To, co okala tęczówkę. :)
    >
    > Siatkówkę robimy na czarno, białkówkę na biało. I ósz. :)
    >
    > Siatkówkę trudno zobaczyć? Łatwo -- trudno
    > zobaczyć ostro poszczególne naczynia siatkówki. :)

    Siatkówka to "matryca" z elementami światłoczułymi.
    Wydawało mi się, że jest tylko z tyłu oka, ale myliłem się.
    Siatkówka jest jeszcze przykryta naczyniówką i twardówką,
    to one nie zasłaniają siatkówki?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 26. Data: 2010-09-09 08:26:09
    Od: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Marek Dyjor" i68vr2$533$...@n...onet.pl

    > Myślisz, że Twoja droga jest dobra dla każdego?

    Marek miał zapewne na myśli, że jak już wyzdrowiejesz. ;-)

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 27. Data: 2010-09-09 13:14:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Czeczko" i6a5a1$b46$...@n...net.icm.edu.pl

    > Siatkówka to "matryca" z elementami światłoczułymi.

    Tak. :) Ale wg Ciebie. :) Wg mnie (aby nawiązać do Twego wywodu
    i Twego myślenia) siatkówka przypomina matrycę jak ja konia. :)
    (bo i koń ma podkowy, i ja mam okulary)

    Siatkówka ma: swoją plamkę żółtą (widzącą), plamkę ślepą i masę
    czegoś, co niby widzi, ale trudno to nazwać matrycą, bo rejestruje
    w zasadzie ruch, nie obraz. Pomijam już fakt, że płaszczyzna
    ostrego widzenia soczewki (czy układu optycznego opartego
    o taki zespół soczewek, jak ma miejsce w oku) nie jest
    krzywa jak siatkówka a receptory są dwojakiego rodzaju. :)

    > Wydawało mi się, że jest tylko z tyłu oka, ale myliłem się.
    > Siatkówka jest jeszcze przykryta naczyniówką i twardówką,
    > to one nie zasłaniają siatkówki?

    Trzeba zakończyć te rozważania okulistyczne. :)

    -=-

    Pierwszy lepszy tekst z netu wyglądający prawie sensownie:

    Siatkówka oka zawiera ok. 1,25 x 108 receptorów. Procesy
    w siatkówce powoduje kompresję danych w stosunku 125 do 1.
    W ten sposób otrzymujemy rozdzielczość około 1000 x 1000 pikseli.
    Rozróżniamy ok. 570 stopni jasności i 128 kolorów. Pole widzenia
    (z ang. FOV field of view) wynosi ok. 500 minut kątowych. Oko
    potrafi śledzić z precyzją ok. minuty kątowej. Przyjmując typowe
    wartości: 7 bitów na piksel i częstotliwości 100 Hz prędkość
    przesyłania danych przez nerwy optyczne do kory mózgowej
    wynosi 700 Mb/s więcej niż przepustowość obecnych światłowodów.

    http://wwwnt.if.pwr.wroc.pl/up/przewodnikspd/SPD7_6.
    htm

    Receptorem światła jest drgająca siatkówka -- retina tzn.: czopki
    i pręciki (jej drgania zapobiegają tzw. habituacji, czyli
    znieczuleniu na bodźce świetlne przy nie zmieniającym się obrazie).

    Widziałeś taka matrycę?

    -- krzywą
    -- drgającą (nie tak drgającą, aby obraz był
    nieruchomy, ale tak, aby celowo był ruchomy)
    -- z mikropolem widzenia ostrego, podobnym martwym polem
    (tu lidzie burzą się na wieść o zabraniu jednego piksela
    z dwudziestu milionów, a tymczasem ta oczna matryca ma
    dużo, dużo więcej martwego pola i jakoś nikomu to nie
    przeszkadza w życiu)
    -- zbudowaną z różnych receptorów pracujących na zmianę
    (pręciki nie żyją obok czopków, ale niejako zamiast
    nich i nie widzą tak, jak czopki; zmiana ISO daje
    wymianę elementów matrycy na inne?)

    -=-

    Chodziło mi o to, aby czerwone środki i takież zewnętrza
    odpowiednio zamienić na czarne i białe. Wdawanie się
    z Tobą w medyczne (okulistyczne) zawiłości nie ma sensu,
    bo z jednej strony chcesz odkryć Amerykę kolejny już raz
    a z innej pomijasz ciekawe rzeczy, być może za trudne
    dla Ciebie. :)

    Czerwone w środku i czerwonawe wokoło kolorowego -- zamienić
    na zupełnie czarne (nawet nie na brunatne) w środku i białe
    (może z jakimś lekkim odcieniem) dookoła kolorowego.

    -=-

    Pod podanym linkiem można wywołać ;) (jak z RAWki?) rysunek
    poglądowy oka. Tam zobaczysz, czy siatkówka jest z tyłu, czy
    niekoniecznie, czy jest przykryta naczyniówką, czy nie jest... Itd...

    http://wwwnt.if.pwr.wroc.pl/up/przewodnikspd/SPD7_6_
    1.doc

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2010-09-09 13:26:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i6amnn$ad3$...@i...gazeta.pl

    > Czerwone w środku i czerwonawe wokoło kolorowego -- zamienić
    > na zupełnie czarne (nawet nie na brunatne) w środku i białe
    > (może z jakimś lekkim odcieniem) dookoła kolorowego.

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/B
    lueye.JPG

    Tu środek jest już dosyć czarny, ale zewnętrze jeszcze zbyt czerwonawe.

    Przy okazji zauważ, że oko nie jest kanciaste (jak aparat z płaską
    matrycą) ale ,,okrągławe''. ;) I że do zobaczenia tego oka (poza
    Twoim okiem) potrzeba specjalistycznego ,,sprzętu'' zwanego na
    przykład aparatem fotograficznym, komputerem, internetem itd...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2010-09-09 13:41:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Artur Czeczko" i6a5ln$bln$...@n...net.icm.edu.pl

    > Marek miał zapewne na myśli, że jak już wyzdrowiejesz. ;-)

    Wówczas jego droga będzie dobra dla mnie?
    On miał astmę, wyzdrowiał, poćwiczył łopatą i osiągnął jakiś sukces?
    W jego sytuacji to rozwiązanie mogło być dobre, w mojej może okazać się złe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2010-09-09 21:02:19
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:i66p28$alo$1@inews.gazeta.pl...
    > Jak Wam podoba się ta ślicznotka?
    >
    > http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/w_G
    luszynie/_MG13578.jpg

    > Pytam, bo wprawdzie ją sPSułem, ale nie wiem, jak wygląda. :)
    > Może kiedyś obejrzę ją na normalnym monitorze -- najpierw
    > chcę wiedzieć, czy nie padnę... :)
    >
    > Aby było jasne -- nie PSułem jej pół dnia, ale mniej niż jedną minutę. :)
    > (ze 20 razy krócej niż pisze ten post -- post mi idzie powoli)

    Kolega kiedyś zrobił całą serię takich zdjęć. I nie musiał nawet dotykać
    PS-a, wystarczyło że dotykał ... obiektywu tłustymi paluchami ;-)

    pzdr
    Krzychu