  • 11. Data: 2010-10-21 15:42:30
    Temat: Re: Jak NIE pisać regulaminów konkursów
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Tyle, że analogia tu nie zachodzi niestety...

    Przykładów można mnożyć - może i ten nie jest tak do końca trafiony,
    ale wydawał mi się najlepszy.

    Odpowiedzi tej osoby odbieram ostatnimi laty jako chamskie - obserwuję
    JJ już chyba od 11 lat i wydaje mi się, że jest to proces postępujący.
    Jest to wprost proporcjonalne do rosnącej przewagi cyfry nad
    analogiem. Jak królowała Velvia 50 to odpowiedzi były bardzo rzeczowe
    i "fajne".

    Pozdrawiam
    Les

    PS.
    Znam JJ tylko wirtualnie - skanowanie slajdów, wydruki. Byłem bardzo
    zadowolony z wyników jego pracy. Z Krakowa właśnie pochodziły moje
    pierwsze duże odbitki (mam je do dziś).

  • 12. Data: 2010-10-21 15:59:10
    Od: inigo <n...@m...com>

    On Thu, 21 Oct 2010 11:39:35 +0200, Slawek 'IDEall' Fydryk wrote:

    > A jak Twój język?
    > http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=7231

    Dzięki za zwrócenie uwagi, zapamiętam.

    --
    inigo

  • 13. Data: 2010-10-21 16:55:42
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > 5. Mój ulubiony zapis regulaminu: "Zgłaszając zdjęcie do konkursu
    > uczestnik wyraża zgodę na nieodpłatne drukowanie wykorzystanie
    > zdjęcia w materiałach promocyjnych i reklamowych Centrum Łowicka (w tym
    > publikowanych w prasie, telewizji oraz na stronach internetowych).
    > Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że autorstwo wykonawcy zdjęć nie
    > będzie ujawniane w promocyjnej i reklamowej działalności Centrum Łowicka."
    >
    > Czyli nie dość, że zamierzają nieodpłatnie wykorzystać dowolne z
    > nadesłanych prac, to wprost zapowiadają, żeby nie spodziewać się nawet
    > podpisania ich nazwiskiem autora.

    Ciekawe, jak się ma to do ustawy o prawach autorskich?
    Kiedyś, prawnik mi opowiadał o umowach, które z definicji nie mają mocy
    prawnej, pomimo zawarcia, podpisania, itd.
    Od siebie dodam, z własnego doświadczenia i zrozumienia tego łez padołu,
    że kradzież różnie się może zrealizować - w dzisiejszym świecie kraść
    można niekoniecznie podprowadzając wieprzka z chlewu sąsiada do własnej
    obory.
    I o intencję kradzieży oraz świadomy zamiar zrealizowania kradzieży
    OSKARŻAM tę HOŁOTĘ organizującą 'konkursy fotograficzne'!
    fu8i 9k 3 r8-4!

  • 14. Data: 2010-10-21 18:00:33
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-10-21 18:55, J-L-F pisze:
    > Kiedyś, prawnik mi opowiadał o umowach, które z definicji nie mają mocy
    > prawnej, pomimo zawarcia, podpisania, itd.

    Tak jest. Wykorzystać dzieło można na podstawie umowy o przeniesienie
    autorskich praw majątkowych. Umowa ta powinna określać wszystkie formy
    wykorzystania dzieła.
    Regulamin jest do dupy i nijak się ma do obowiązującego prawa.
    Ale to może nic nie znaczyć.
    Kiedyś sądziłem się ze spółdzielnią mieszkaniową. Podczas rozprawy 2
    instancji okazało się, że to spółdzielnia stanowi prawo.
    Znaczy jeśli się czynnie nie sprzeciwiłem regulaminom, oznaczało, że je
    akceptuję, mimo, że naruszają prawo energetyczne i konstytucję.
    Od tej pory uważam, że polskie sądy to jest kupa.

    P.

  • 15. Data: 2010-10-21 19:46:20
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i9ovqa$s94$...@n...onet.pl...
    > A dlaczego niby mam NIE PISAC tak regulaminow?
    >
    > Wolnoc Tomku w swoim konkursie ;)
    > Nie podobaja sie warunki to nie ma obowiazku startowac.
    > Za trudnie do zrozumienia?

    Ta odpowiedź, to powinna się w jakimś FAQu znaleźć.

    --
    Pozdeawiam
    JD

  • 16. Data: 2010-10-21 21:07:15
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Les napisal:
> [...]
    > Jest to wprost proporcjonalne do rosnącej przewagi cyfry nad
    > analogiem. Jak królowała Velvia 50 to odpowiedzi były bardzo rzeczowe

    Eee tam, on się zwyczajnie starzeje i marudzi, a zanik klisz
    to przypadkowa koincydencja ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2010-10-22 10:51:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-21 21:46, JD pisze:

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości grup

    > Ta odpowiedź, to powinna się w jakimś FAQu znaleźć.

    A to FAQ powinno się nazywać: Jak i dlaczego kultura Zachodu upada.

    Były prowadzone poważne badania na temat wpływu ogólnych, niepisanych zasad
    na funkcjonowanie społeczeństwa. Ten wpływ jest przemożny. Zaufanie,
    że partner postępuje zgodnie z regułami, które wszyscy uznajemy za fair,
    jest podstawą sprawnego działania całego systemu. Taki system funkcjonuje
    wystarczająco sprawnie na uścisk ręki.

    Jeśli dochodzi się do sytuacji, że trzeba w każdej niemal sprawie spisywać umowę
    i czytać ją z lupą aby wyłowić wszystkie haczyki małym druczkiem, zatrudniać
    prawników itd, bo bez tego jest się zewsząd kopanym w d..., to jest to oznaką
    upadku wartości oraz choroby systemu. System staje się po prostu niewydolny,
    i jak każda biurokracja generuje dodatkowe, ogromne koszty.