  • 81. Data: 2016-11-14 02:20:33
    Temat: Re: Ja mam ku@#$wa pecha
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d7251b5d-da1d-4b08-b67d-8dee4d54c12b@googlegrou
    ps.com...

    > kluczowe jest znalezienie przepisu ktory zlamal cofajacy.

    Jest przepis w PoRD dotyczacy cofania i cofający go złamał.

    > Wlaczajacy sie do ruchu ma ustapic pierwszenstwa wszystkim,
    cofajacym tez.

    gdy megrims włączał się do ruchu to tamtego przepuscił.
    Trudno było przypuszczac, ze tamten będzie chciał bić rekord
    w zmianie kierunku jazdy do przodu na wstecz.

    > Wychodzi ze cofanie nie bylo powodem stluczki.

    Cofanie bylo powodem stłuczki. Gdyby nie cofał,
    nie byloby stłuczki.

  • 82. Data: 2016-11-14 02:21:37
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Nie upewniles sie co bedzie dalej robil.

    Co miał robić dalej ? Przejechał i pojechał lub zatrzyma się.
    Nikt nie przewidzi, ze ktoś będzie bił rekord w zmianie kierunku
    jazdy do przodu na wstecz.

    > Nie ma w przepisach ze tego co tamten zrobil nie wolno robic.

    Jest w PoRD, tylko musisz poszukac uwazniej,
    a chodzi o cofanie.

    > Ty sie wlaczales i jak nie potrafiles przewidziec co tamten zrobi
    miales w zakresie obowiazkow stac i czekac az sie sytuacja wyklaruje.

    Taki numer to mało kto przewidzi. Jestem pewien, ze zdecydowana
    większość nie jest ostrozna aż do takiego stopnia.

    > Jakie tamten zrobil wykroczenie ktorego skutkiem byla stluczka?

    Nie przestrzegał PoRD dotyczącego cofania.

  • 83. Data: 2016-11-14 02:22:48
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Z filmu wynika ze zaczales wyjezdzac jak przejechal.
    Nie upewniles sie co bedzie dalej robil.

    Ty się upewniasz ? Kto się upewnia ?
    Teraz się wymądrzasz.
    Wyjeżdżasz z podporzadkowanej,
    przepuszczasz tego na głównej, on hamuje i co ?
    ty szybko cofasz z powrotem w podporzadkowaną,
    zeby mu zrobic miejsce na cofanie ? Nie rozsmieszaj mnie.

    > Nie ma w przepisach
    ze tego co tamten zrobil nie wolno robic.

    Jest, jest w PoRD, tylko ty nie znasz PoRD.
    Cofanie jest opisane w PoRD.
    Tamtemu nie wolno było cofać bez upewnienia się,
    że nie wjedzie w kogoś/coś.

    > Ty sie wlaczales i jak nie potrafiles
    przewidziec co tamten zrobi miales w zakresie obowiazkow
    stac i czekac az sie sytuacja wyklaruje.

    Trudno przewidzieć, ze ktoś urzadzi sobie na jezdni
    bicie rekordu w zmianie jazdy do przodu na jazdę wstecz.

    > Jakie tamten zrobil
    wykroczenie ktorego skutkiem byla stluczka?

    Nie przestrzegał PoRD dotyczacego cofania.

  • 84. Data: 2016-11-14 02:23:12
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Popatrz na swiatla cofania w kombiaku. Gdyby w momencie zapalenia sie
    > swiatel cofania w kombiaku audi sie zatrzymalo to by nie dostalo.

    Nieprawda.
    Do zderzenia by doszło, tylko bardziej z przodu.
    W momencie zapalenia się swiateł cofania pół
    samochodu megrimsa bylo już na jezdni.

    > Megrims zwyczajnie nie patrzyl w swoje lewo. Jak by patrzyl to by sie
    > zatrzymal i do stluczki by nie doszlo.

    Nieprawda.
    Do stłuczki by doszło, tylko dostał by bardziej z przodu.

  • 85. Data: 2016-11-14 02:23:57
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Wlaczales sie do ruchu. Masz przepuscic wszystkich z cofajacymi wlacznie.

    Nie mógł przewidzieć, ze tamten będzie cofał, bo ten w kombi jechał do
    przodu.
    Trudno przewidzieć, że ktoś bedzie ustanawiał rekord w szybkości
    zmiany kierunku jazdy.
    To wyglada na celowy atak tego w kombi na megrimsa.

    > Poza tym powinienes sie trzymac jak najblizej swojej prawej strony
    a Ty wjechales na jego pas ruchu.

    Na tym video nie widać ile tam jest pasów ruchu.
    Megrims skręcając, trzymał się mozliwie blisko prawej strony,
    czyli zgodnie z PoRD.

  • 86. Data: 2016-11-14 03:01:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Megrims nie przestrzegal odnosnie wlaczania sie do ruchu na dodatek obydwaj nie
    przestrzegali odnosnie patrzenia. Obydwaj byli wtedy slepi. Nie bronie mojego zdania
    a jedynie zgadzam sie z tym co w bardzo podobnym przypadku stwierdzili policjanci.
    Prawo musi byc proste i logiczne. Jak wlaczajacy sie do ruchu zanim sie nie wlaczy
    nie ma zadnych praw to znaczy ze musi przepuscic wszystkich, tych jadacych do tylu
    tez.

  • 87. Data: 2016-11-14 08:10:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Nov 2016 18:01:11 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > a jedynie zgadzam sie z tym co w bardzo podobnym przypadku stwierdzili policjanci

    Tylko policjanci często g... wiedzą. Podobnie jak ty, doświadczeniem
    wzorujący się na programie telewizyjnym, gdzie wielokrotnie policjanci
    popełniali błędy.

    Wina jest tutaj po stronie cofającego -- to jest proste i logiczne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 88. Data: 2016-11-14 09:09:03
    Od: Crimi <r...@w...pl>

    > Z filmu wynika ze zaczales wyjezdzac jak przejechal. Nie upewniles sie co bedzie
    dalej robil. Nie ma w przepisach ze tego co tamten zrobil nie wolno robic. Wolno
    cofac, wolno w czasie cofania zjechac ze swojego pasa, wolno cofac dynamicznie,
    tamten gosc byl w ruchu. Ty sie wlaczales i jak nie potrafiles przewidziec co tamten
    zrobi miales w zakresie obowiazkow stac i czekac az sie sytuacja wyklaruje. Jakie
    tamten zrobil wykroczenie ktorego skutkiem byla stluczka?
    ------------------
    Brniesz Zenobiusz w ślepą uliczkę

  • 89. Data: 2016-11-14 10:20:57
    Od: p...@g...com

    -- Jakie tamten zrobil wykroczenie ktorego skutkiem byla stluczka?

    cos by sie znalazlo :-)

    3) przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i
    zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:

    a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub
    jego utrudnienia,

    b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie trudności w
    osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić sobie pomoc innej osoby.

    moze (ze wzgledow dydaktycznych) zle sie stalo ze nie wezwano policji ew. skierowano
    sprawy do sadu

    P.

  • 90. Data: 2016-11-14 12:42:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości grup
    >https://youtu.be/hnKCqMZ3ZiE
    >I się jeszcze gość z czerwonego kombi kłóci, że to moja wina.

    Ja tam nie wiem - on mial ustapic pierwszenstwa, ty miales ustapic
    pierwszenstwa.

    >Ledwo podpisał oświadczenie. To auto chyba nie chce, abym nim latał.

    Oby nie wzielo tego na powaznie - latania nie zycze, lepiej stac
    twardo na drodze :-)

    J.