  • 191. Data: 2016-11-17 09:31:59
    Temat: Re: Praktycznie niemożliwe. Re: Ja mam ku@#$wa pecha
    Od: p...@g...com

    -- Ktory przepis zabrania ze po dojechaniu do konca slepej ulicy nie wolno od razu
    zaczac cofac? W takiej sytuacji ma sie pierwszenstwo przed wszystkimi ktorzy by
    wyjezdzali w tym czasie z bram. Mozna cofac i miec pierwszenstwo.

    oczywiscie ale czemu pomijasz obowiazki cofajacego ?

    przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować
    szczególną ostrożność, a w szczególności:

    a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub
    jego utrudnienia,

    b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie trudności w
    osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić sobie pomoc innej osoby.

    majac pierwszenstwo nie mozesz zapakowac w inne auto takie tlumaczenie raczej nie
    przejdzie przed sadem :-)

  • 193. Data: 2016-11-17 10:29:44
    Temat: Re: Ja mam ku@#$wa pecha
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To ze kombi sie wlaczalo ktos tutaj wykombinowal i nie jest to wcale
    > takie oczywiste. Nie wiadomo co bylo przed kombiakiem bo nie widac.
    > Nie kazde zatrzymanie skutkuje procedura wlaczania. Za to kazdy wyjazd
    > z miejsca parkingowego podlega zapisowi o zachowaniu ..... .

    Doładnie, to ma drugorzedne znaczenie.
    Najwazniejsze jest to, ze nie wolno wjezdzac w drugi samochód, nawet jak ma
    sie pierwszenstwo.
    A kto w kogo wjechał, widac wyraźnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 192. Data: 2016-11-17 10:29:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale tutaj sprawca nawet pierwszeństwa nie miał, więc o czym mowa?

    Tez tak uwazam.
    Ale mówie o tym, ze to nie ma ZADNEGO znaczenia!
    Predkosc zerowa, jeden wjezdza drugiego, wina EWIDENTNA po stronie tego, co
    walnał.
    Cała dyskusja wydaje mi sie absurdalna, ale widze ze niektorzy pisza na
    serio. Trzbea zaczac jeszcze bardziej uwazac na parkingach? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 194. Data: 2016-11-17 11:10:40
    Temat: Re: Winny cofający. Re: Ja mam
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Nov 2016 16:44:57 +0000 (UTC), Budzik

    > Bez kurtki, za to z ozdobnym wzorkiem na drzwiach ;-)

    Lepiej z wzorkiem na drzwiach, niż z zapaleniem płuc. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 195. Data: 2016-11-17 12:48:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Ale są przepisy ważne i ważniejsze. Ja pierwszeństwo - to ze
    > przekraczałeś prędkość nie robi z ciebie winnego jak ktoś ci wyjedzie z
    > podporządkowanej. Choć obaj złamaliście przepisy.

    Zrobi. Precedens był - na Puławskiej w Warszawie gość wbił się w
    samochód wyjeżdżający z poprzecznej. Tyle że grzał ile fabryka dała...
    T.

  • 196. Data: 2016-11-17 13:20:07
    Temat: Art. 4 Re: Praktycznie niemożliwe.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A ten z kombi to dziecko gorszego boga ze go ten przepis nie dotyczy? Dotyczyl obydwu
    i obydwaj sie do niego nie dostosowali. Wyszli 1:1 i szukaj dalej bo mamy rownowage,
    dalej nie wiadomo czyja wina.

  • 197. Data: 2016-11-17 17:09:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rey48" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w
    wiadomości

    >Praktycznie niemożliwe.
    >Opisz sytuację, że pojazd nagle zatrzymuje się
    >i gwałtownie/natychmiast cofa się.
    >Jaki warunek ruchu drogowego wymusza taką jazdę ?
    >albo ktore przepisy PoRD nakazują taką jazdę ?

    zapalenie czerwonego swiatla ... i sliska droga :-)

    J.

  • 198. Data: 2016-11-17 17:47:32
    Temat: Re: Art. 4 Re: Praktycznie niemożliwe.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rey48" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w
    wiadomości

    >Na korzyść megrimsa jest taki przepis :
    >PoRD Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze
    >mają prawo
    >liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    >drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    >zachowania.

    Ale w jakim sensie na korzysc ?
    Jest jakis przepis zabraniajacy cofania od razu, czy to raczej sie
    tyczy drugiego kierowcy - zobaczyl w lusterku wyjezdzajacy samochod,
    to sie powinien domyslec, ze wyjedzie i mu nie ustapi :-)

    W tej drugiej wersji to nie jest na korzysc megrimsa, bo jego
    (dyskusyjne) nieustapienie pozostaje, tylko na niekorzysc tego
    drugiego :-)

    J.

  • 200. Data: 2016-11-17 18:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >>> 50m a ja bez kurtki standardowo! :P

    > Lepiej z wzorkiem na drzwiach, niż z zapaleniem płuc. ;)

    To juz widze dwa problemy - brak przewidywania i brak odpornosci :-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 199. Data: 2016-11-17 18:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Zrobi. Precedens był - na Puławskiej w Warszawie gość wbił się w
    > samochód wyjeżdżający z poprzecznej. Tyle że grzał ile fabryka dała...

    Zalezy jakie przekroczenie.
    Za + 10 czy +20 to raczej nie, chyba ze to bedzie 10/30 :) ale jak
    pojedziesz 120/50 to dlaczego nie?