  • 201. Data: 2016-11-17 18:11:07
    Temat: Re: Praktycznie niemożliwe. Re: Ja mam ku@#$wa pecha
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Rey48"

    >Wystarczy ze nie ma takich ktore zabraniaja. Ktory przepis zabrania ze po
    >dojechaniu do konca slepej ulicy nie wolno od razu zaczac cofac?

    Na filmie nie widać czy ta jezdnia zaraz sie kończy, czy nie.
    Jeżeli kombi dojechało do końca jezdni, czyli zostało jej niewiele
    to sprawa staje się niejasna i pozostaje sąd.
    Podstawowa sprawa to ile tej jezdni zostało ? czy kombi
    moglo jechać dalej, czy nie i jak daleko mogło jechać ?
    Jeżeli kombi nie mogło dalej jechać, bo jezdnia skończyła się
    to megrims powinien to widzieć
    i powinien poczekać na to co kombi będzie robić.
    ---
    Aha aha :-)

  • 202. Data: 2016-11-17 18:12:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    -- Ktory przepis zabrania ze po dojechaniu do konca slepej ulicy nie wolno
    od razu zaczac cofac? W takiej sytuacji ma sie pierwszenstwo przed
    wszystkimi ktorzy by wyjezdzali w tym czasie z bram. Mozna cofac i miec
    pierwszenstwo.

    oczywiscie ale czemu pomijasz obowiazki cofajacego ?

    przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i
    zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:

    a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa
    ruchu lub jego utrudnienia,

    b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie
    trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić
    sobie pomoc innej osoby.

    majac pierwszenstwo nie mozesz zapakowac w inne auto takie tlumaczenie
    raczej nie przejdzie przed sadem :-)
    ---
    Chyba jasne jest, że cofający miał swój udział. Chodzi o to, czy 100%

  • 203. Data: 2016-11-17 18:24:28
    Temat: Re: Ja mam ku@#$wa pecha
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Jeszcze ze dwie spacje poproszę. Będzie lepiej.

    Mam prośbę - nie zwracaj uwagi na tę kloakę "re"...
    ---
    Radzisz z perspektywy swojego chlewa ?

  • 204. Data: 2016-11-17 18:26:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > To ze kombi sie wlaczalo ktos tutaj wykombinowal i nie jest to wcale
    > takie oczywiste. Nie wiadomo co bylo przed kombiakiem bo nie widac.
    > Nie kazde zatrzymanie skutkuje procedura wlaczania. Za to kazdy wyjazd
    > z miejsca parkingowego podlega zapisowi o zachowaniu ..... .

    Doładnie, to ma drugorzedne znaczenie.
    Najwazniejsze jest to, ze nie wolno wjezdzac w drugi samochód, nawet jak ma
    sie pierwszenstwo.
    A kto w kogo wjechał, widac wyraźnie.
    ---
    Mówię Ci, że nie ma takiego przepisu. Jest przepis o unikaniu zagrożenia.
    Klasę niższy od pozostałych tu wymienionych, czyli najmniej ważny a nie
    najważniejszy.

  • 205. Data: 2016-11-17 18:27:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Ale tutaj sprawca nawet pierwszeństwa nie miał, więc o czym mowa?

    Tez tak uwazam.
    Ale mówie o tym, ze to nie ma ZADNEGO znaczenia!
    Predkosc zerowa, jeden wjezdza drugiego, wina EWIDENTNA po stronie tego, co
    walnał.
    Cała dyskusja wydaje mi sie absurdalna, ale widze ze niektorzy pisza na
    serio. Trzbea zaczac jeszcze bardziej uwazac na parkingach? :)
    ---
    Na parkingach bardzo trzeba zwracać uwagę bo choć odległości nieduże to
    sytuacje bardzo nieoczywiste. Komuś może się wydawać, że główną jedzie i ma
    pierwszeństwo a żadnej głównej zwykle nie ma.

  • 208. Data: 2016-11-17 19:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]
    > to sytuacje bardzo nieoczywiste. Komuś może się wydawać, że główną
    > jedzie i ma pierwszeństwo a żadnej głównej zwykle nie ma.

    Mi tego naprawde nie trzeba tłumaczyc. Wielokrotnie widze sytuacje gdzie
    ludzie jada jakby byli przekonani o swoim pierwszenstwie nie rozumiejac ze
    pierwszenstwo ma ten z prawej.
    Ale nigdy nie przyszło mi do głowy zeby w nich walic a potem twierdzic, ze
    to ich wina bo miałem pierwszenstwo wiec mogłem im przypierdzielic.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 207. Data: 2016-11-17 19:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Rey48 n...@g...com ...

    > Jeżeli kombi nie mogło dalej jechać, bo jezdnia skończyła się
    > to megrims powinien to widzieć
    > i powinien poczekać na to co kombi będzie robić.

    Aha, a kombi mogło sobie spokojnie cofac, nie patrzac co jest za nim,
    chocby przechodziła tam przedszkolanka z dzieckiem ;-)
    No musze powiedziec, ze bardzo nieortodoksyjna teza...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 206. Data: 2016-11-17 19:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]
    > Mówię Ci, że nie ma takiego przepisu. Jest przepis o unikaniu
    > zagrożenia. Klasę niższy od pozostałych tu wymienionych, czyli

    I nadal uwazasz, ze kombi unikało zagrozenia.
    Fajnie...

    Pokazałem filmik 4 zawodowym kierowcom oraz jednej kobiecie :)
    Wszyscy bez watpienia wskazali za winnego kombi i to raczej z takim
    zdziwieniem, ze w ogole mozna sie nad tym zastanawiac.

    Moze wyslemy na jakiegos maila policyjnego z prosba o komentarz?

    Czy to tez cie nie przekona?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 209. Data: 2016-11-17 20:04:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > zagrożenia. Klasę niższy od pozostałych tu wymienionych, czyli
    > najmniej ważny a nie najważniejszy.

    I nadal uwazasz, ze kombi unikało zagrozenia.
    Nie, uważam, że wyjeżdżający ma konkretny przepis wymagający ustąpienia
    pierwszeństwa przy którym twój cofający tylko nie zauważył a więc nie jest
    winny złamania przepisu do którego odwołujesz się, złamał swój o
    ustępowaniu, czyli 1:1.

    Fajnie...
    ---
    Nie to, że fajnie, ale spojrzyj obiektywnie.

[...]

    A nie moglibyśmy pod budką z piwem zapytać ? Myślę, że to lepiej oddałoby
    słuszność. I do tego usłyszysz opinię prawdziwych Polaków :-)

  • 211. Data: 2016-11-17 21:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > A nie moglibyśmy pod budką z piwem zapytać ? Myślę, że to lepiej
    > oddałoby słuszność. I do tego usłyszysz opinię prawdziwych Polaków :-)

    Prawdziwi Polacy to ci ktorzy maja takie same zdanie jak ty? ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.