  • 210. Data: 2016-11-17 21:00:45
    Temat: Re: Ja mam ku@#$wa pecha
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > I nadal uwazasz, ze kombi unikało zagrozenia.
    > ---
    > Nie, uważam, że wyjeżdżający ma konkretny przepis wymagający
    > ustąpienia pierwszeństwa przy którym twój cofający tylko nie zauważył
    > a więc nie jest winny złamania przepisu do którego odwołujesz się,
    > złamał swój o ustępowaniu, czyli 1:1.

    Pamietam jak fajnie tłumaczył to kiedys Gotfryd - winny jest ten ktory
    ostatni złamał przepis a zatem ostatni miał możliwośc unikniecia kolizji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 212. Data: 2016-11-17 21:18:35
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w
    >:

    > Pamietam jak fajnie tłumaczył to kiedys Gotfryd

    Szacun dla Gotfryda, tylko, ze najpierw trzeba w przepisach sprawdzić co to
    znaczy "ustąpienie pierwszeństwa"... i nie trzeba rozmyślać...

    --
    'Tom N'

  • 213. Data: 2016-11-17 23:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 007 n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Szacun dla Gotfryda, tylko, ze najpierw trzeba w przepisach sprawdzić
    > co to znaczy "ustąpienie pierwszeństwa"... i nie trzeba rozmyślać...

    Mogłbys wyjasnic, co konkretnie miałes na mysli, zwłaszcza w kontekscie
    ustalenia winy przy stłuczce?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 214. Data: 2016-11-18 19:31:22
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik 007 n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Mogłbys wyjasnic, co konkretnie miałes na mysli,

    "23. "ustąpienie pierwszeństwa" - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości[...]"

    > zwłaszcza w kontekscie ustalenia winy przy stłuczce?

    megrims swoim zachowaniem nie zmusił miszcza cofania do niczego, miszcz już
    przejechał i z własnej woli się zatrzymał oraz włączył wsteczny i rozpoczął
    cofanie.

    --
    'Tom N'

  • 215. Data: 2016-11-18 20:41:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skad wiesz ze z wlasnej woli sie zatrzymal. Masz jakas szklana kule czy co?

  • 216. Data: 2016-11-18 21:38:15
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Zenek Kapelinder w
    ups.com>:

    > Skad wiesz ze z wlasnej woli sie zatrzymal.

    Kogutku, ważne, ze megrims nie zmusił miszcza cofania do niczego

    > Masz jakas szklana kule czy co?

    Mam - megrims nie nacisnął za miszcza hamulca, ba, nikt inny niż miszcz nie
    nacisnął...

    --
    'Tom N'

  • 217. Data: 2016-11-19 07:04:18
    Temat: Cofal na ślepo. Re: Praktycznie
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > dalej nie wiadomo czyja wina.

    wiadomo czyja wina. Wina tego co walnął, czyli wina kombi.
    Cofal na ślepo, albo celowo walnął.
    Gdyby obejrzal się do tyłu, lub spojrzał w lusterka (miał taki obowiązek)
    przed rozpoczęciem cofania to natychmiast by zauważył, że wjedzie w inny
    pojazd.

  • 218. Data: 2016-11-19 15:36:11
    Temat: Re: Cofal na ślepo. Re: Praktycznie
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Rey48"

> [...]

    przed rozpoczęciem cofania to natychmiast by zauważył, że wjedzie w inny
    No właśnie nie, oboje mieli ograniczone prawo wykonania swojego manewru, ale
    też oboje w tym samym momencie zaczęli swój manewr, czyli jeden drugiego nie
    zauważył w porę. Z filmu to wynika.

  • 219. Data: 2016-11-20 01:08:34
    Temat: Re: Cofal na ślepo.
    Od: "Rey48" <n...@g...com>

    =================
    > oboje w tym samym momencie zaczęli swój manewr, czyli jeden drugiego
    > nie zauważył w porę.

    Nie.
    Manewr zaczęli, każdy w innym czasie.
    Gdy kombi włączył światła cofania to pół samochodu
    megrimsa było już na jezdni.

  • 220. Data: 2016-11-20 04:33:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nikt zwyjatkiem Megrimsa nie zna odpowiedzi na tylko jedno pytanie. Czy zatrzymanie
    kombi bylo zwiazane z kaprysem kierujacego czy tez nie. Jesli nie bylo zwiazane z
    kaprysem to kombi bylo w ruchu i Megrimsowi nie wolno bylo wyjezdzac z miejsca
    parkingowego.