  • 41. Data: 2009-07-09 11:49:13
    Temat: Re: Iskrobezpieczeństwo - bariery
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Remek" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:h32urb$846$1@inews.gazeta.pl...

    > To sie popisałeś! Nie tylko moim zdaniem. W Polsce językiem urzędowym
    jest
    > język polski. Może nie wiesz o tym?

    :D

    mistrzuniu, nie ośmieszaj się dalej... chyba w życiu z normami nie miałeś
    do czynienia, wiele norm jest nie przetłumaczonych, Ex też tylko
    liznąłeś - a nawet nie, po prostu jakiś Twój kolega coś robił w Ex-ie i
    obiło Ci się conieco o uszy...
    Z mojej strony oznacza to EOT.

    e.

  • 42. Data: 2009-07-09 12:39:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wowa,

    Wednesday, July 8, 2009, 8:22:07 PM, you wrote:

    > :) nie do końca tak. Musisz mieć kwit na każdy kabelek :)
    > Co do norm, transoptory mają przeważnie 2,5kV izolacji. Prawda? Norma
    > przewiduje odległość między obszarem chronionym a nie chronionym (na pcb)
    > 7,5mm (z pamięci). Barbara nie przepuściła puki nie daliśmy takich wielkich
    > transoptorów :)

    A co? BaraBara nie wie, że wystarczy wyfrezować szczelinę pod
    transoptorem, żeby zachować poprawny odstęp?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2009-07-09 13:00:42
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > A co? BaraBara nie wie, że wystarczy wyfrezować szczelinę pod
    > transoptorem, żeby zachować poprawny odstęp?

    nie chodzi tylko o odstęp po płytce, choć płytka jest tu słabszym
    elementem. Nie chcę się powtarzać, ale chodzi o właściwości materiałów,
    słowo kluczowe przytoczyłem post wyżej. Ex-owe transoptory to konie DIP14
    (z czterema skrajnymi nogami).

    e.

  • 44. Data: 2009-07-09 13:26:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Remek,

    Wednesday, July 8, 2009, 10:15:59 PM, you wrote:

    > Wolny jak dzika świnia. Co i raz wyskakujesz jak Filip z konopi ni przypiął,
    > ni przyłatał. Słyszałeś o kilku uzytkownikach na jednym łączu?

    I na jednym adresie mailowym?

    > Co Cię to zresztą obchodzi. Wrzuć mnie do KF i sp...

    Chciałbyś... Jeszcze ci trochę krwi popsuję.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2009-07-09 13:27:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Remek,

    Wednesday, July 8, 2009, 10:18:40 PM, you wrote:

    > To sie popisałeś! Nie tylko moim zdaniem. W Polsce językiem urzędowym jest
    > język polski. Może nie wiesz o tym?

    No to i teraz już wiemy wszystko na temat znajomości norma przez tego
    osobnika.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 46. Data: 2009-07-09 14:56:39
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "entroper" napisał:

    > do czynienia, wiele norm jest nie przetłumaczonych ...

    O czym dyskutować z głupkiem? Pieprzysz bez sensu. Jeśli ludzie kradną, mimo
    że w KK jest na to artykuł, to znaczy że tak jest dobrze. Polskie Normy sa w
    obcych językach??? Naprawdę??? Z normami nie tylko EX miałem duużo do
    czynienia. Zresztą nie mam zamiaru przepychać się z głupcami. Zawsze cos
    muszą wypocić.

    Remek

  • 47. Data: 2009-07-09 15:10:17
    Od: "u" <...@w...yz>

    >. Polskie Normy sa w obcych językach??? Naprawdę??? Z normami nie tylko EX
    >miałem duużo do czynienia. Zresztą nie mam zamiaru przepychać się z
    >głupcami.

    Wielokrotnie ci to powtarzają, a ty z uporem maniaka brniesz dalej.

    Jeśli jeden osobnik ci mówi, ze jesteś idiotą, to go zignoruj.
    Jeśli wielu tak mówi, to sprawdź czy nie jesteś idiotą.

  • 48. Data: 2009-07-09 17:54:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papa,

    Wednesday, July 8, 2009, 11:54:41 PM, you wrote:

    > a szkoda, bo mydło to jedyna rzecz ktura by ci się przydała!:O)

    Tak po anglosasku gębę wyszorować. Od wewnątrz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 49. Data: 2009-07-10 05:54:50
    Od: Stasiek_T <t...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
> [...]
    >
    > Prawda? Norma
    >
    > A co? BaraBara nie wie, że wystarczy wyfrezować szczelinę pod
    > transoptorem, żeby zachować poprawny odstęp?

    Transoptory oddzielające obwody iskrobezpieczne od nieiskrobezpiecznych
    wg normy muszą mieć nie tylko określoną wytrzymałość napięciową ale
    także zagwarantowaną przez producenta odległość między wejściem a
    wyjściem. Chodzi o wewnętrzną grubość izolacji między diodą świecącą a
    fototranzystorem w transoptorze. Mało który producent w ogóle podaje
    taki parametr, ale są np takie transoptory CNY65EXI gdzie jest
    zagwarantowana odległość między wejściem a wyjściem >3mm. Są one duże
    (jak już napisano),drogie i wolne.

    Pozdrawiam.

    --
    Stasiek_T

  • 50. Data: 2009-07-10 07:31:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Stasiek_T" napisał:
> [...]
    > parametr, ale są np takie transoptory CNY65EXI gdzie jest zagwarantowana
    > odległość między wejściem a wyjściem >3mm. Są one duże (jak już

    jest to zwykłe bicie piany!!!
    rozumiem odległości powietrzne, oraz powie3rzchniowe, normy je podają, ale
    jaki ma sens podawanie norm grubości dielektryka?:O) (nie wiem, nie czytałem
    wszystkich norm, może gdzieś czegoś takiego wymagają, albo ktoś źle
    przetłumaczył, albo nie rozumie)
    dla dielektryków podaje się napięcia przebicia, czy słyszałeś może o
    wymaganych grubościach izolacji przewodów? wymaga się wytrzymałości na
    przebicie i tyle, no chyba że ów transoptor jest tak maciupki że nie ma
    wymaganych odległości między końcówkami wejścia i wyjścia, to bym
    zrozumia:O)