  • 11. Data: 2019-06-20 09:06:59
    Temat: Re: Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2019 o 07:57, dantes pisze:

    > Tak. ELM ogarnie te podstawowe dwadzieścia pare PID-ów spokojnie, pod
    > warunkiem, że to oryginał a nie podróbka na PIC 16F8xxx.
    > Darmowego softu jest od zajebania, począwszy od PalmOS, PP2003-2006, Nokie
    > ze swoim Maemo MeeGo itp itd. A to co jest na Androida (software) to
    > "odgrzewane kotlety". Nic nowego. Wszystko już było 15 lat temu i więcej.

    Dokładnie tak. Plus podejrzeć i pokasować błędy. Standard wystarczający
    większości.

    Shrek

  • 12. Data: 2019-06-20 09:07:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2019 o 08:47, dantes pisze:

    > A Mietek "który obsługuje Volvo i ma interfejs" to ile zawoła
    > za "podpięcie... panie... pod K O M P U T E R"?
    > Ile... 200... 300?

    Mój zawołał stówke za przegląd przedsprzedażowy z podpięciem pod vide.

  • 13. Data: 2019-06-20 09:30:35
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 20 Jun 2019 09:06:59 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dokładnie tak. Plus podejrzeć i pokasować błędy. Standard wystarczający
    > większości.
    >
    > Shrek

    Ale należy pamiętać, że to w dalszym ciągu tylko "silnik".

    Nowego lusterka, nie tylko w punto dwójce, "se" już nie "dokoduje/sparuje".
    A o "power" to trzeba zapomnieć.
    A jak ktoś nie boi się młotka (podstawowy klucz)
    i lubi majsterkować w samochodzie to ELM już nie wystarcza.

  • 14. Data: 2019-06-20 09:31:03
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 20 Jun 2019 09:07:48 +0200, Shrek napisał(a):

    > Mój zawołał stówke za przegląd przedsprzedażowy z podpięciem pod vide.

    Bez rachunku.

  • 15. Data: 2019-06-20 09:49:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2019 o 09:31, dantes pisze:

    > Bez rachunku.

    ;)

    Shrek

  • 16. Data: 2019-06-20 09:50:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2019 o 09:30, dantes pisze:

    > Ale należy pamiętać, że to w dalszym ciągu tylko "silnik".

    Dokładnie tak.

> [...]
    > A o "power" to trzeba zapomnieć.
    > A jak ktoś nie boi się młotka (podstawowy klucz)
    > i lubi majsterkować w samochodzie to ELM już nie wystarcza.

    Prawdę mówiąc, to jak chce sobie konfigurację samochodu zmieniać to i
    vida mu nie wystarczy.

    Shrek

  • 17. Data: 2019-06-20 10:05:23
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 20 Jun 2019 09:50:47 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dokładnie tak.

    > Prawdę mówiąc, to jak chce sobie konfigurację samochodu zmieniać to i
    > vida mu nie wystarczy.
    >
    > Shrek

    Nie chodzi o zmianę konfiguracji. A li tylko o odtworzenie stanu.
    Jeśli łobuz urwie lusterko "podgrzewane i sterowane" w wypasionym punto
    dwójce, to właściciel musi wiedzieć, że samo odpięcie wtyczek starego
    (no bo po starym tylko wtyczki zostały)
    i podpięcie nowego lusterka "podgrzewanego i sterowanego" wtyczkami do
    odpowiednich gniazd
    nie wystarcza.

  • 18. Data: 2019-06-20 10:20:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2019 o 10:05, dantes pisze:

> [...]
    > (no bo po starym tylko wtyczki zostały)
    > i podpięcie nowego lusterka "podgrzewanego i sterowanego" wtyczkami do

    Ok. Natomiast do "zwykłej" eksploatacji elm (byle prawdziwy i
    działający) starcza.

  • 19. Data: 2019-06-20 10:48:45
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 20 Jun 2019 10:20:05 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ok. Natomiast do "zwykłej" eksploatacji elm (byle prawdziwy i
    > działający) starcza.

    Do "zwykłej" wystarcza interfejs, który ma wewnątrz 2 chipset'y:
    -pierwszy z czterema jedynkami na obudowie chipset'u,
    //Tej samej firmy
    -drugi (nie pamiętam nazwy... coś na MCXxxxx ale moge się mylić) do CAN.

    ELM'y natomiast nadają się doskonale do udowadniania "wyższości"
    gejFonów nad resztą świata smartfonów.

  • 20. Data: 2019-06-20 11:13:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.06.2019 o 10:48, dantes pisze:

    > ELM'y natomiast nadają się doskonale do udowadniania "wyższości"
    > gejFonów nad resztą świata smartfonów.

    Dobra - wziąłem kupiłem w Polsce ze 70PLN z bluetoothem. Podjechałem
    samochodem - poprosiłem czy można sprawdzcić - kolo wyszedł przed sklep,
    podłączył pokazał, że działa - zapłaciłem i mam. Nie wiem naprawdę co
    chcesz przez to pokazać.

    Shrek