  • 1. Data: 2010-02-22 21:10:11
    Temat: Intel 2160 - skacząca częstotliwość
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Zainstalowałem sobie dzisiaj programik OCCT i ze zdziwieniem zauważyłem,
    że częstotliwość procka to 1,2 GHz! Procek to 2160, który powinien
    pracować z częstotliwością 1,8 GHz. Płyta główna to Asus P5K-WiFi. W
    biosie było ustawienie na auto. Zmieniłem ustawienie, mnożnik ustawiłem
    na x9.0, podniosłem Bus Frequency na 250 MHz, czyli podkręciłem procka
    do 2250 MHz. Ale co z tego skoro w Biosie jedno z ustawień pokazuje
    zakres 6.0-9.0! I OCCT też faktycznie pokazuje skaczącą częstotliwość.
    Raz jest 1500 MHz, a za moment 2250 MHz... O co chodzi? Co mam zrobić
    aby procek pracował czy to stale z 1,8 GHZ czy też podkręcony do 2,25
    GHz? Czemu ta częstotliwość "skacze"?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-02-22 21:19:15
    Temat: Re: Intel 2160 - skacząca częstotliwość
    Od: RyAn <r...@k...pl>

    W dniu 22-02-2010 22:10, GK pisze:
> [...]
    > Raz jest 1500 MHz, a za moment 2250 MHz... O co chodzi? Co mam zrobić
    > aby procek pracował czy to stale z 1,8 GHZ czy też podkręcony do 2,25

    Może tak ma być ? Procesory AMD mają takie coś jak Cool&Quiet.
    Jak nie ma zapotrzebowania na moc to obniżją taktowanie i podwyższają je
    płynnie
    w miarę potrzeby.

    --
    pozdrowienia
    RyAn

  • 3. Data: 2010-02-22 21:35:49
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-22 22:10, GK pisze:
    > Raz jest 1500 MHz, a za moment 2250 MHz... O co chodzi? Co mam zrobić
    > aby procek pracował czy to stale z 1,8 GHZ czy też podkręcony do 2,25
    > GHz? Czemu ta częstotliwość "skacze"?

    Bo oszczędza energię. Jak procesor nie jest obciążony obli-
    czeniami, nie ma powodu, by pracował z pełną częstotliwością
    i grzał otoczenie. Nie próbuj nakazać mu działać non stop na
    1.8 czy 2.25 GHz, bo nie ma to sensu i tylko będzie szkodli-
    we.

    Poszukaj sobie haseł "SpeedStep" i "Enhanced SpeedStep".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2010-02-23 09:28:29
    Od: GK <g...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > we.
    >
    > Poszukaj sobie haseł "SpeedStep" i "Enhanced SpeedStep".

    No właśnie znalazłem i dlatego wycofałem wpis, ale zdążyliście
    odpowiedzieć wcześniej :-)

    A mam jeszcze takie pytanie: temp. pracy waha się od 40 do 73 stopniach
    w stresie. Te 73 to chyba sporo za dużo? Wiatrak standardowy. Wczoraj
    zmieniałem pastę przewodzącą na radiatorze, ale nic nie pomogło...
    Pozostaje zmiana wiatraka?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 5. Data: 2010-02-23 19:21:06
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-23 10:28, GK pisze:
    > A mam jeszcze takie pytanie: temp. pracy waha się od 40 do 73 stopniach
    > w stresie. Te 73 to chyba sporo za dużo? Wiatrak standardowy. Wczoraj
    > zmieniałem pastę przewodzącą na radiatorze, ale nic nie pomogło...

    1) Nie "w stresie", a "obciążony" ;)

    2) Nie "pasta przewodząca", a "pasta termoprzewodząca" ;)

    3) 73 stopnie to nie jest tragiczna temperatura. Czy zmienia
    się w zależności od tego, czy pokrywa komputera jest za-
    łożona, czy zdjęta?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2010-02-24 10:11:43
    Od: GK <g...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > 1) Nie "w stresie", a "obciążony" ;)

    A co to jest w takim razie to określenie "w stresie"? Często je widzę w
    opisach na stronach o overclockingu.

    > 2) Nie "pasta przewodząca", a "pasta termoprzewodząca" ;)

    ok

    > 3) 73 stopnie to nie jest tragiczna temperatura. Czy zmienia
    > się w zależności od tego, czy pokrywa komputera jest za-
    > łożona, czy zdjęta?

    W zasadzie nie sprawdzałem przy zdjętej tylko założonej.
    Ale temat można chyba zamknąć, zamówiłem inne chłodzenie + pastę
    TERMOprzewodzącą ;-)
    Zobaczymy na nowym jakie będą temperatury.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 7. Data: 2010-02-24 10:12:57
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "GK"

    Obleśna kalka językowa.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 8. Data: 2010-02-24 11:12:17
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    GK pisze:
    > A co to jest w takim razie to określenie "w stresie"? Często je widzę w
    > opisach na stronach o overclockingu.

    Kalka językowa. Angielskie "stress" znaczy po polsku "obcią-
    żenie".

    > W zasadzie nie sprawdzałem przy zdjętej tylko założonej.

    Warto sprawdzić przy zdjętej. Może masz za słabe wymuszenie
    wymiany powietrza w obudowie i wszystko Ci się w środku kisi
    w ciepłym powietrzu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2010-02-24 12:10:13
    Od: GK <g...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    >
    > Warto sprawdzić przy zdjętej. Może masz za słabe wymuszenie
    > wymiany powietrza w obudowie i wszystko Ci się w środku kisi

    Co do tego stresu to myślałem, że to coś innego niż obciążenie. Nie
    bawię się w podkręcanie procków, nigdy nie odwiedzałem takich stron,
    stąd moja nieznajomość słownictwa i wyrażeń.
    Hmm, jest to możliwe. Nie mam założonych dodatkowych wiatraków. A
    obudowa jest wyciszana od wewnątrz pianką.
    Może faktycznie będę musiał pomyśleć o wymuszeniu obiegu w obudowie.
    Niestety wiąże się to z dodatkowym szumem wiatraków, a za tym nie przepadam.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz