  • 21. Data: 2013-05-26 15:02:08
    Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-26 11:46, anacron pisze:
    > Tu i tu asfalt, tu i tu ludzie zazwyczaj nie będący samobójcami.

    Tak, asfalt to asfalt. Przecież bez różnicy dla komfortu i
    bezpieczeństwa czy przejedziesz 400km autostradą, czy DK przez tereny
    zabudowane.

  • 22. Data: 2013-05-26 15:12:39
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 26.05.2013 15:02, DoQ pisze:

    > Tak, asfalt to asfalt. Przecież bez różnicy dla komfortu i
    > bezpieczeństwa czy przejedziesz 400km autostradą, czy DK przez tereny
    > zabudowane.

    Mówię o tym, że większość z nas jednak nie ma skłonności samobójczych i
    o tym, że policjantom zwyczajnie się nie chce lub nie mają czasu ustalać
    faktycznej przyczyny wypadku, w sytuacji gdy można spokojnie wpisać
    nadmierną prędkość, a nie ma żadnej innej oczywistej. Pojęcie to jest
    tak abstrakcyjne i tak uznaniowe, że praktycznie zawsze to można podać
    jako oficjalna przyczynę, podczas gdy realnie jest ona prawdziwą
    przyczyną mniej niż 10% wypadków. Prosiłbym więc nie ironizować.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 23. Data: 2013-05-26 15:48:05
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-26 15:12, anacron pisze:
> [...]
    > faktycznej przyczyny wypadku, w sytuacji gdy można spokojnie wpisać
    > nadmierną prędkość, a nie ma żadnej innej oczywistej. Pojęcie to jest

    Niedostosowanie prędkości to przyczyna ok. 28% wypadków spowodowanych
    przez _kierujących_. Jest to wskaźnik z oficjalnych policyjnych
    statystyk. Ciekawe o co tak bijesz pianę, bo jeśli znasz matematykę na
    poziomie podstawowym, to zrozumiesz że 28% NIE JEST WIĘKSZOŚCIĄ więc
    gadanie że wpisują od czapy "niedostosowanie" jest zwykłym bredzeniem.
    Poza tym 28% jest wynikiem całkiem prawdopodobnym.

    > tak abstrakcyjne i tak uznaniowe, że praktycznie zawsze to można podać
    > jako oficjalna przyczynę, podczas gdy realnie jest ona prawdziwą
    > przyczyną mniej niż 10% wypadków. Prosiłbym więc nie ironizować.

    Jak to skalkulowałeś?

  • 24. Data: 2013-05-26 15:49:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2013 12:05:20 +0200, anacron napisał(a):
    > Z tego co wiem, to tam wycofują się z FR teraz. :)

    Spoleczenstwo doszlo do wniosku ze przepisowo nie da sie jezdzic, czy
    przestaly sie oplacac ? :-)

    > No właśnie, główną przyczyną według ze skutkiem śmiertelnym według
    > naszej policji jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.

    28% to "glowna przyczyna" ?

    > Problem
    > polega na tym, że tą przyczynę wpisują za każdym razem, kiedy inna nie
    > jest oczywistą. Osobiście myślę, że spora część z tych zakwalifikowanych
    > jako nadmierna prędkość to stan techniczny pojazdu

    Cos sie urwalo ? Bo predkosc trzeba dostosowac i do pojazdu.
    Co zazwyczaj wychodzi samoczynnie, bo stan sie degraduje powoli :-)

    > czy zmęczenie kierowcy. Ja wiem, wszystko da się podpiąć pod tą nadmierną prędkość,
    > ale ma to sens jedynie, by uzasadniać masowe polowania na kierowców zza
    > krzaków.

    A co maja wpisywac, jak czworo mlodziezy rozbija sie na drzewie w
    zakrecie ? Szukac dziury w drodze ? czy luzow w zawieszeniu, bo to na
    pewno dlatego nie wyrobil.

    IMO - te 28% to u nas calkiem mozliwe. A pewnie nawet wiecej, tylko w
    polaczeniu z innymi sytuacjami.

    > Złe myślenie. Nadmierna prędkość jest tylko wtedy, gdy z jej powodu
    > kierowca nie zdąży zahamować/utrzymać się na drodze w sytuacji
    > kryzysowej.

    A jak z jej powodu pomysli "jeszcze dam rade wyprzedzic" ?
    Albo "tu sa szerokie pobocza - zmiescimy sie w trojke, co bede
    zwalnial".

    > I tu dochodzimy do sedna, prędkość ta jest względną, inna
    > będzie dla 30-tonowej ciężarówki, inna dla małego auta, inna dla
    > Poloneza i inna dla nowoczesnego w pełni sprawnego samochód.

    Bladzisz. Zlomami tez mozna szybko pojechac :-)

    > W końcu
    > inna dla dobrego kierowcy posiadającego predyspozycje do prowadzenia
    > pojazdów i inna dla p. Kazia, który ma np. problemy z oceną odległości,
    > prędkości etc.

    No ale co - egzamin kontrolny na druga kategorie ?

    J.

    P.S. a jakby tu doszlo do jakiegos wypadku, to z jakiego powodu:
    http://www.youtube.com/watch?v=wfW1uxW9m6A

  • 25. Data: 2013-05-26 15:57:40
    Temat: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-26 14:00, Krzysztof 45 pisze:
    > Dla tego imbecyle że na 90tce jadą 110?
    > Jeżeli myślisz że ten system myśli dla Twojego dobra, to znaczy że
    > jesteś tym (bez urazy) ... myślącym inaczej. Ten system nie sięga tych
    > co maja w dupie ograniczenia. Tacy ludzie lawirują w tym systemie by
    > unikać ich chciwych łap. Tacy ludzie jak już dojdzie co do czego

    Następny leming stłamszony przez system, co bije pianę ale nie wie o co.
    W którym miejscu policja twierdzi, że najczęstszą przyczyną wypadków
    jest nadmierna prędkość, szczególnie na drogach dwujezdniowych
    jednokierunkowych?

  • 26. Data: 2013-05-26 16:12:19
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 26.05.2013 15:49, J.F. pisze:
    > A co maja wpisywac, jak czworo mlodziezy rozbija sie na drzewie w
    > zakrecie ? Szukac dziury w drodze ? czy luzow w zawieszeniu, bo to na
    > pewno dlatego nie wyrobil.

    https://www.youtube.com/watch?v=xp7ANKIyfF4

    Tak, tu gdyby coś z naprzeciwka babę jebło, to też by jej wpisali
    nadmierna prędkość. A kilka wypadków w tym miejscu pamiętam takich
    właśnie, gdzie kogoś obróciło i dostał strzał od nadjeżdżającego z
    przeciwka.

    > No ale co - egzamin kontrolny na druga kategorie ?

    Obowiązkowe badanie psychotechniczne dla każdego co 5 lat i obowiązkowo
    przed egzaminem pierwsze. Połowa lekko licząc nigdy by prawa jazdy nie
    dostała.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 27. Data: 2013-05-26 16:58:01
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 26 May 2013 16:12:19 +0200, anacron <a...@a...pl>
    wrote:

    >Obowiązkowe badanie psychotechniczne dla każdego co 5 lat i obowiązkowo
    >przed egzaminem pierwsze. Połowa lekko licząc nigdy by prawa jazdy nie
    >dostała.

    Nie. Wzrosłyby tylko nieoficjalne stawki za "badanie".

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 28. Data: 2013-05-26 17:12:09
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-26 16:58, jerzu pisze:
    > Nie. Wzrosłyby tylko nieoficjalne stawki za "badanie".

    Dokładnie, identyczna sytuacja jak z badaniami technicznymi.

    Pozdr.

  • 29. Data: 2013-05-26 17:36:42
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 26 maja 2013 14:00:30 UTC+2 użytkownik Krzysztof 45 napisał:

> [...]
    >
    > unikać ich chciwych łap. Tacy ludzie jak już dojdzie co do czego
    >
    > dogadują się z tym systemem.
    >
    > Ten system jest dla szarych uczciwych, zastraszonych ludzi. Takich
    >
    > najłatwiej doić i trzymać za ryj.
    >
    > System tak kombinuje byś zarobił i oddał im jak najwięcej. Byś rentę lub
    >
    > emeryturę dostał jak najmniejszą lub wcale. To samo jest z
    >
    > odszkodowaniami. A na finał tworzy takie przepisy by na mandatach zdoić
    >
    > ile się da. To dla Twojego dobra i bezpieczeństwa? Nie rozwalaj mnie
    >
    > LOL. Ten system nie ma kontroli nad stricte imbecylami.

    Zamiast pierdolić głupoty poszukaj w necie informacji ile wypadki kosztują rocznie
    budżet i potem porównaj to z planowanymi wpływami z mandatów. W zasadzie rząd mógłby
    zrezygnować z mandatów. Jak by zostały same punkty to co byś powiedział? Że dobrze
    czy że źle? Punkty i oczywiście cała akcja żeby ci co im się należą, nawet za drobne
    przewinienie je dostawali. Bez żadnej litości że kierowca zawodowy i ma nie pracującą
    żonę i trójkę dzieci.

  • 30. Data: 2013-05-26 18:18:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 May 2013 16:12:19 +0200, anacron napisał(a):

> [...]
    > nadmierna prędkość. A kilka wypadków w tym miejscu pamiętam takich
    > właśnie, gdzie kogoś obróciło i dostał strzał od nadjeżdżającego z

    No ale co zawinilo ?
    Przeciez nie lod na drodze ;-)

    > Obowiązkowe badanie psychotechniczne dla każdego co 5 lat i obowiązkowo
    > przed egzaminem pierwsze. Połowa lekko licząc nigdy by prawa jazdy nie
    > dostała.

    I myslisz ze cos sie zmieni ?

    J.