eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :) › Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą
    prędkością? :)
    Date: Sun, 26 May 2013 15:49:32 +0200

    Dnia Sun, 26 May 2013 12:05:20 +0200, anacron napisał(a):
    > Z tego co wiem, to tam wycofują się z FR teraz. :)

    Spoleczenstwo doszlo do wniosku ze przepisowo nie da sie jezdzic, czy
    przestaly sie oplacac ? :-)

    > No właśnie, główną przyczyną według ze skutkiem śmiertelnym według
    > naszej policji jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.

    28% to "glowna przyczyna" ?

    > Problem
    > polega na tym, że tą przyczynę wpisują za każdym razem, kiedy inna nie
    > jest oczywistą. Osobiście myślę, że spora część z tych zakwalifikowanych
    > jako nadmierna prędkość to stan techniczny pojazdu

    Cos sie urwalo ? Bo predkosc trzeba dostosowac i do pojazdu.
    Co zazwyczaj wychodzi samoczynnie, bo stan sie degraduje powoli :-)

    > czy zmęczenie kierowcy. Ja wiem, wszystko da się podpiąć pod tą nadmierną prędkość,
    > ale ma to sens jedynie, by uzasadniać masowe polowania na kierowców zza
    > krzaków.

    A co maja wpisywac, jak czworo mlodziezy rozbija sie na drzewie w
    zakrecie ? Szukac dziury w drodze ? czy luzow w zawieszeniu, bo to na
    pewno dlatego nie wyrobil.

    IMO - te 28% to u nas calkiem mozliwe. A pewnie nawet wiecej, tylko w
    polaczeniu z innymi sytuacjami.

    > Złe myślenie. Nadmierna prędkość jest tylko wtedy, gdy z jej powodu
    > kierowca nie zdąży zahamować/utrzymać się na drodze w sytuacji
    > kryzysowej.

    A jak z jej powodu pomysli "jeszcze dam rade wyprzedzic" ?
    Albo "tu sa szerokie pobocza - zmiescimy sie w trojke, co bede
    zwalnial".

    > I tu dochodzimy do sedna, prędkość ta jest względną, inna
    > będzie dla 30-tonowej ciężarówki, inna dla małego auta, inna dla
    > Poloneza i inna dla nowoczesnego w pełni sprawnego samochód.

    Bladzisz. Zlomami tez mozna szybko pojechac :-)

    > W końcu
    > inna dla dobrego kierowcy posiadającego predyspozycje do prowadzenia
    > pojazdów i inna dla p. Kazia, który ma np. problemy z oceną odległości,
    > prędkości etc.

    No ale co - egzamin kontrolny na druga kategorie ?

    J.

    P.S. a jakby tu doszlo do jakiegos wypadku, to z jakiego powodu:
    http://www.youtube.com/watch?v=wfW1uxW9m6A