  • 121. Data: 2011-11-25 20:21:43
    Temat: Re: Ile miesiecznie wydajecie na paliwo?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-25 17:30, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Nie słyszałem o obowiązku okraszania każdego oczywistego stwierdzenia
    > bibliografią. A to stwierdzenie jest oczywistością. Skoro dla Ciebie nie,
    > to się doucz i tyle.

    Widzisz, jak już próbujesz jakieś swoje stwierdzenie aproksymować na
    resztę populacji, to raczej wymaga to stosownego uzasadnienia.
    Ta Twoja "oczywistość" to trochę za mało.

  • 122. Data: 2011-11-25 20:29:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-11-25 17:32, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Rozumiesz znaczenie wyrazu "jeśli"?

    Trenuj, trenuj.

  • 123. Data: 2011-11-25 23:44:08
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Artur Maśląg

    > Widzisz, jak już próbujesz jakieś swoje stwierdzenie aproksymować na
    > resztę populacji, to raczej wymaga to stosownego uzasadnienia. Ta Twoja
    > "oczywistość" to trochę za mało.

    To stwierdzenie od początku do końca dotyczy całej populacji (oczywiście
    jakieś nieliczne wyjątki zawsze się znajdą). Poza tym jest to oczywistość
    dla każdego, kto ma jakieś pojęcie w temacie, więc nie wymaga podawania
    bibliografii, a jak ktoś tego pojęcia nie ma, to niech się podszkoli we
    własnym zakresie, bo -- jak mówiłem -- googlować za kogoś mi się nie chce.

  • 124. Data: 2011-11-26 07:38:45
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:jaonpv$74g$1@inews.gazeta.pl...
    > nie no właśnie zarabiam na kilometrówce, jeszcze do 0,84zl netto/km
    > razem z amortyzacją dieslem nie dochodzę, choć daleko to też już nie
    > jest...

    aha, nie doliczam utraty wartości, bo niby jak mam to policzyć jak kupiłem
    3-letnie auto z przebiegiem 180kkm, jak będę miał zamiar sprzedać to albo
    będzie to 5/6-latek z przebiegiem 300kkm, albo ponad 10-latek z przebiegiem
    ?>500kkm - a z takim przebiegiem wszystkie auta chyba są na szrocie, bo w
    sprzedaży każdy ma 180-220kkm. Nie wiem ile km zrobię do sprzedaży, a cena
    jest głównie uzależniona od wieku auta (w moim przypadku pewnie sporo niższa
    bo jak na polskich handlarzy moje auto ma przebieg równy tirom ;P)

    Łukasz

  • 125. Data: 2011-11-26 08:32:21
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 11/24/2011 11:22 AM, Dysiek wrote:
    > Witam
    >
    > Szybka ankieta - ile miesiecznie wydajecie na paliwo? Ja okolo 500 zl :-(
    >
    > Dysiek

    7 aut, wszystkie służbowe od 5000 do 7000

  • 126. Data: 2011-11-26 08:41:16
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 11/26/2011 08:32 AM, m...@i...pl wrote:

    > 7 aut, wszystkie służbowe od 5000 do 7000

    Chociaż w sumie to od kolizji we wrześniu zdecydowanie mniej.
    Przez 2 lata 60000 km, czyli miesięcznie 2500 miesięcznie.
    średnie spalanie C63 to 25l/100km co daje 625 l paliwa na
    miesiąc. czyli przy średniej cenie paliwa za ostatnie
    2 lata na poziomie 5.3 daje cyfrę około 3200 na miesiąc.

    O! i teraz oszczędzam. Budżet państwa traci :D

  • 127. Data: 2011-11-26 09:19:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MegrimsNOSPAM,

    Saturday, November 26, 2011, 8:41:16 AM, you wrote:

    [...]

    > 2 lata na poziomie 5.3 daje cyfrę około 3200 na miesiąc.

    Liczbę, kwa nać! Cyfry to: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (w układzie
    dziesiętnym).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 128. Data: 2011-11-26 09:23:06
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 11/26/2011 09:19 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Liczbę, kwa nać! Cyfry to: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (w układzie

    no to jeśli traktujesz to w taki sposób, to oczywiście masz racje.
    Jednak spotkałem się nie raz z określeniem, że jak coś jest drogie,
    to się mówi: "O kurwa.. ale cyfra".

    Ale kolegę, jako purystę przepraszam.

  • 129. Data: 2011-11-26 09:48:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MegrimsNOSPAM,

    Saturday, November 26, 2011, 9:23:06 AM, you wrote:

    > no to jeśli traktujesz to w taki sposób, to oczywiście masz racje.

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=cyfra
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=liczba

    W obu przypadkach pierwsze znaczenie.

    > Jednak spotkałem się nie raz z określeniem, że jak coś jest drogie,
    > to się mówi: "O kurwa.. ale cyfra".

    Są środowiska używające grypsery - naprawdę uważasz, że wszyscy muszą
    zacząć jej uzywać? Kminisz?

    > Ale kolegę, jako purystę przepraszam.

    Ależ nie przepraszaj. Po prostu używaj pojęć "cyfra", "liczba",
    "ilość" zgodnie z ich przeznaczeniem. Szanujmy ten język - jest
    naprawdę unikalny - nie łapmy kalek (nomen omen) z innych języków,
    jeśli to niepotrzebne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 130. Data: 2011-11-26 10:11:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2011 07:38:45 +0100, Lukasz napisał(a):
> [...]
    > będzie to 5/6-latek z przebiegiem 300kkm, albo ponad 10-latek z przebiegiem
    > ?>500kkm - a z takim przebiegiem wszystkie auta chyba są na szrocie,

    Czyli latwo policzyc - cena zakupu przez 7 lat/320 kkm.

    A tak naprawde to pewnie przez 5 lat / 220kkm, bo nie wiem czy 400kkm
    przekroczysz.

    J.