  • 21. Data: 2022-07-13 08:38:00
    Temat: Re: Ile lat może być sprawna bateria w laptopie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-13, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:HhozK.243794$MWc5.115929@fx06.ams1>

    > max rozdzielczość 1920x1080 @60Hz

    Wypas.

    > Dziękuję do widzenia.
    >
    > For 2nd and 3rd Generation Intel Core
    > Processors the maximum supported resolutions are:
    >
    > DisplayPort 1.1 = 2560x1600 at 60 Hz
    > HDMI 1.4 = 1920x1200 at 60 Hz
    > DVI (Single-link) = 1920x1200 at 60 Hz
    > VGA = 2048x1536 at 75 Hz

    Wypas.

    Musiałbyś jdostrzec, że w swoich komputerowych potrzebach nie wyznaczasz
    standardu i potrzeb każdego użytkownika, dlatego ważne jest aby pytać po
    co ktoś tego laptopa potrzebuje, a nie przekreślać bo Tobie nie pasuje.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2022-07-13 20:58:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" HhozK.243794$M...@f...ams1

    > estetycznym to z chęcią dam Ci 250-300zł. Przepraszam, ale czy Was
    > ludzie coś pokopało? i5-2xx to jest wypas procesor, który zapewni
    > bardzo przyzwoity komfort pracy dla pewnie 70% uzytkowników komputerów.

    > Daj znać jak będziesz miał następną partię, o ile są sprawne. Z chęcia
    > coś przygarnę. Teściu, starszy już człowiek, nie lubi siedzieć na
    > krzesle przed stacjonarnym i sobie z zabiera laptopa do kuchni, tyle, że
    > to jakiś Core Duo z maks 2GB więc tragedia, tym razem faktyczna.

    Więc w X-Kom masz za 999 pln nówkę Acera...
    https://www.x-kom.pl/p/710349-notebook-laptop-156-ac
    er-aspire-3-athlon-3050u-8gb-64240-win11s-srebrny.ht
    ml
    Trzeba wejść przez promocje... (po prawej stronie na WWW)

    Taki Athlon jest porównywalny z i5 7200U.
    Nawet WWW mowi, że jest lepszy -- kłamie...
    https://versus.com/pl/amd-athlon-silver-3050u-vs-int
    el-core-i5-7200u

    -=-

    Opiszę lepiej, gdy otrzymam.
    Wiadomo, że jest tylko jeden slot DDR4 -- a w nim 4 GiB.
    (4 GiB DDR4 ma wlutowane na stałe)
    DDR4 2400, ale nie wiem jak z CL -- może 17...

    SSD raczej nie są zajechane. ;)
    (64GB 2.5" SATA i 240 GB NVMe PCIe M.2)

    Masz od razu Win11 -- tyle, że w trybie 'S' jak 'Store'...
    Ponoć nie w 'S' jak 'Starter'...

    -=-

    C2D był tak szybki, że pod 64W10 niemal stale pracował na 100%,
    gdy cokolwiek robił... Pod WXP -- OK!!!
    i5 2 generacji niebawem też będzie szybki_inaczej...

    Ale co kto lubi!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 23. Data: 2022-07-14 15:32:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:cLtzK.109220$7F29.35958@fx02.ams1>
> [...]

    > wyznaczasz standardu i potrzeb każdego użytkownika, dlatego ważne
    > jest aby pytać po co ktoś tego laptopa potrzebuje, a nie

    Poczekam aż będziesz musiał nosić okulary ;)

    --
    Piter

    mały oszust sprzedaje garnki staruszkom
    wielki oszust wizję bogatego kraju

  • 24. Data: 2022-07-14 15:35:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tamj22$1kba$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel pisze tak:

    > Właśnie kupiłem Acera Aspire 3 z Athlonem 3050U z 8 GiB RAM i 240
    > GB PCIe za 999 PLN w X-kom.

    Cieszymy się razem z Tobą :)

    niech się nie psuje.

  • 25. Data: 2022-07-15 03:01:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@1...0.0.1

    > Cieszymy się razem z Tobą :)

    > niech się nie psuje.

    Dzięki. Przekażę mu tę sugestię... ;)

    Też życzę Ci bezawaryjnej pracy i takiegoż życia.

    Już po kupnie spłynęły do mnie przeróżne ; ) informacje dotyczące
    tego (i nie tylko tego) komputera itp. -- nierzadko brane chyba
    wprost z kosmosu... ;)

    -=-

    Lapek ma dziś być w mych rękach -- opiszę wrażenia...

    -=-

    Być może przerzucę 8 GiB RAM z Acera z i5 7200U do
    tego nowego nabytku z którego przerzucę 4 GiB do i5...
    Docelowo chcę dokupić do tego nowego 16 GiB.

    W i5 mam teraz (4+8)GiB RAM CPU + 2GiB RAM GPU.
    W Athlonie nie mam RAM GPU -- tylko (4+4)GiB RAM CPU.
    Na domiar złego W Athlonie będę miał o jeden HDD mniej,
    więc dam większy RAMdysk. W i5 starcza mi raptem 200 MB.
    Starcza z trudem, ale starcza. Podczas aktualizowania
    niektórych programów (a także czasami samego Win)
    brakuje miejsca, więc na ten czas podczepiam coś
    innego w to miejsce... Na F-S miałem 300 MB na RAMdysk.
    (też czasami brakowało wolnego miejsca)

    Pod WXP miałem cały 1 GB RAMdysku -- bo 32WXP
    nie obrabiał bezpośrednio całych 4 GIB RAMu...

    -=-

    Może za jakiś czas będę miał w nadmiarze DDR4 4GiB 2400 bodajże CL17...
    (może w i5 dam (8+16)GiB RAM a Athlonie dam (4+16)GiB)
    Trochę głupio na same RAMki wydać połowę tego, co na cały laptop... ;)

    Spróbuję SSD 2.5" z Athlona dać do netbooka i wstawić nań Chrome_OS...
    Jeśli nie jem śniadania w łóżku -- przeglądam w kuchni wieści
    ze świata i oglądam pornole podczas jedzenia... Mint staje
    się jakby nieco ociężały... Może go za mocno przeładowałem. ;)

    -=-

    F-S cieszył mnie wielokrotnie:
    - tuż po kupnie
    - gdy zobaczyłem, że pasuje nieźle do
    lustrzanki Canona kupionej nieco wcześniej
    (slot na kartę, sprawny Photoshop, łatwa obróbka fotek...)
    - podczas wyjazdów
    - gdy wytrzymywał przeróżne ,,przeciążenia''
    (niewyłamanie USB podczas obracania lapka
    z włożonym czytnikiem kart; niepopsucie się
    w efekcie wielu upadków...)
    - gdy wstawiłem do niego dodatkowe 2 GiB DDR2,
    dzięki czemu WXP niesamowicie przyspieszył
    - gdy postawiłem na nim W10
    (żywcem skopiowany z Acera)
    - gdy wracał do żywych
    - gdy wstawiłem mu HDD w miejsce optycznego napędu
    - gdy wreszcie padł, uwalniając mnie od siebie ;)

    Czasami mnie smucił:
    - gdy dwakroć wędrował do serwisu
    (teraz już wiem, że serwisanci kradli
    części, twierdząc, że je wymieniają)
    - gdy szwankowała karta WiFi
    - gdy padło gniazdo zasilania
    - gdy padały mikrosłicze
    - gdy WXP stawał się bezużyteczny
    (ostatnią rzeczą dającą przewagę F-S nad Acerem
    z i5 był dongiel do DVB-T; ów dongiel stał się
    bezużyteczny na parę dni przed padnięciem F-S)

    F-S może nadal pracować jako obrabiacz partycji. ;)
    (autonomiczny AOMEI pracuje poprawnie)
    Gorzej z zakładaniem o edycją BCD... ;)

    Mogę też kupić na Allegro płytę główną -- od
    złodzieja, który tę płytę ukradł jako serwisant... ;)

    -=-

    Może F-S dłużej by żył, gdybym na nim postawił lekkiego
    Linuksa lub Chrome_OS bądź inny OS from Google -- miast
    64W10...

    Służył mi ponad 13 lat. Od czasu kupna do padu był
    ze mną 13 lat i 11 miesięcy bez tygodnia, ale ~6
    miesięcy nie był używany z różnych powodów -- wyjazdów
    bez niego i awarii...

    --