  • 1. Data: 2022-07-09 22:31:04
    Temat: Raz jeszcze Acer Aspire 3 A317-33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    https://store.acer.com/pl-pl/acer-aspire-3-laptop-a3
    17-33-srebrny

    Naprawdę nikt z Was nie zna tego komputera?

    Czy raczej nikt nie chce opisać swych wrażeń?

    Wpadł mi w oko, bo jest tani...
    Później okazało się, że jest duży -- 17".
    Ale jeśli coś jest zbyt tanie, to może być wybrakowane...
    Ma ekran IPS... Wygląda bardzo przyzwoicie -- pomijając dziwny zawias...

    Jest jeszcze jakiś kod na 10% -- ale chyba nie łączy się z o[d]pustem 400 zł...

    -=-

    Może warto wziąć takie coś, ale z lepszym CPU?

    Jest łikend -- trudno pogadać ze sklepami...

    -=-

    Miałbym mieć laptop bez HDD?
    Co wówczas, gdy SSD padnie?
    Nie należę do szczęśliwców, którzy na dysku mają tylko
    Windows -- resztę trzymając w chmurach [razem] z głową... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 2. Data: 2022-07-09 22:50:33
    Temat: Re: Raz jeszcze Acer Aspire 3 A317-33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > https://store.acer.com/pl-pl/acer-aspire-3-laptop-a3
    17-33-srebrny

    > Naprawdę nikt z Was nie zna tego komputera?

    ja nie

    > Czy raczej nikt nie chce opisać swych wrażeń?

    procek mimo że pewnie energooszczędny wygląda w benchmarkach mało wydajnie jak na
    dzisiejsze standardy

    nie przepadam też za klawiaturami wyspowymi a już zwłaszcza za dzielonymi klawiszami
    strzałek

> [...]
    >

    > Jest jeszcze jakiś kod na 10% -- ale chyba nie łączy się z o[d]pustem 400 zł...

    na allegro używane - w podobno idealnym stanie - 800 taniej, spora utrata wartości
    zaraz
    po rozpakowaniu

    > Może warto wziąć takie coś, ale z lepszym CPU?

    ja bym tego nie kupił, ale raczej nie jestem miarodajny bo ostatni nowy laptop
    kupiłem
    kilkanaście lat temu, od tego czasu z laptopów tylko poleasingowe thinkpady

  • 3. Data: 2022-07-09 22:57:21
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 09.07.2022 o 22:50, m4rkiz pisze:
    > na allegro używane - w podobno idealnym stanie - 800 taniej, spora utrata wartości
    zaraz
    > po rozpakowaniu

    nie doczytałem że -400 liczy dopiero w koszyku (chyba trochę słabe podejście
    marketingowo
    rzecz biorąc) więc cenowo nie ma tragedii

    ale dalej bym go nie kupił - u mnie urządzenia przenośne są faktycznie przenośne i
    zbyt
    lekko nie mają

  • 4. Data: 2022-07-09 23:38:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" tacpmq$tm9$1$m...@n...chmurka.net

    17-33-srebrny

    > procek mimo że pewnie energooszczędny

    10 nm
    Odpoczywać potrafi, ale chyba ma jakieś trudności z racjonowaniem taktowania...

    > wygląda w benchmarkach mało wydajnie jak na dzisiejsze standardy

    Jak to Pentium... Takie coś jak Celeron, jak duży Atom...
    Ale keszu ma więcej niż i5 7200 w Acerze...
    Ma 4 rdzenie -- i 4 wątki.
    (i5 7200 ma 2 rdzenie i 4 wątki)

    Częstotliwość taktowania całkiem spora...
    [jak na Atomy i Celerony]

    > nie przepadam też za klawiaturami wyspowymi a już zwłaszcza za dzielonymi
    klawiszami strzałek

    Mnie podoba się wyspiarstwo...
    Ogólnie do klawiatur przykładam taką sobie wagę,
    ale dzięki za spostrzeżenia... Przyjrzę się uważniej...

    > na allegro używane - w podobno

    Podobno?...

    > idealnym stanie - 800 taniej, spora utrata wartości zaraz po rozpakowaniu

    Trochę podejrzane...

    > ja bym tego nie kupił, ale raczej nie jestem miarodajny bo ostatni nowy laptop
    kupiłem kilkanaście lat temu, od tego czasu z
    > laptopów tylko poleasingowe thinkpady

    Ile ich kupiłeś w tym czasie?
    Jak długo żyją po kupnie?
    Czy są jakieś pułapki?

    Najchętniej bym kupił
    - z miejscem na dwa HDD
    lub
    - z HDD i z optycznym napędem, który
    by zamienił na dodatkowy HDD...

    Miałeś Win11? Pewnie nie, skoro nie kupujesz nowych...
    Chcę wiedzieć, o ile W11 więcej żre dysku i procesorów niż 64W10...

    -=-

    Na Acerze brak dedykowanego GPU byłby bardzo smutny!
    (być może wbrew pozorom -- albowiem nie gram w żadne gry GPUżerne)
    Ciekawe, jak by było z tym Aspire3 i jego srebrnym Pentium...
    [srebrne Pentium? -- to jakaś zamierzchła przeszłość...
    srebrowa fotografia?... Pentium, nie i5?... może 486DX80?]

    Na Acerze i5 7200 czasami dobija do 100%; znów, jak za dawnych
    czasów -- nie dyski są wąskim gardłem, ale CPU i magistrale
    oraz RAM, choć startuję 64W10 z HDD, nie z SSD...

    Co jakiś czas zerkam -- oba HDD zwykle pracują najwyżej na paru% obciążenia...

    Zwykle najwyżej? ;) Zwykle są zajęte w granicach (0-4)%...
    Oczywiście można te dyski zapchać -- ale w normalnej pracy
    NAPRAWDĘ nie ma powodu do stosowania SSD jako dysku systemowego...

    SSHD jest pomyłką! (może nie umiałem z niego korzystać?
    Może trzeba jakoś specjalnie zrekonfigurować jego obsługę?...)

    -=-

    F-S wytrzymał kilkanaście lat... Blaszaki jeszcze dłużej -- ale
    dlatego, że były krótko eksploatowane i łatwiej je reperować...
    Gdyby GPU w F-S był wymienny bez lutowania -- spróbowałbym
    szczęścia... Takoż z RAMkami GPU...

    Za każdym razem, gdy wchodzę pod WXP -- przywracam do życia wspomnienia
    z lat używania tegoż WXP... Wcale nie są to fajne wspomnienia...

    Pod 64W10 było już lepiej... Lepszej jakości soft, mniej śmieci,
    mniej wspomnień... Na Athlonie było jeszcze więcej programów
    niż na Fujitsu-Siemensie... Człek z czasem leniwieje...
    Obywa się bez różnych dodatków...

    Smutne były pojemniki z mrożonym żelem lub niespodziewane
    zwiechy -- najwyraźniej spowodowane przegrzaniem...

    - na pojemnikach nie było zwiech (była jedna -- ostatnia, gdy padła grafika)
    - raz F-S wywrócił się tuż po wystartowaniu (zwykle zdarzało się to tuż po
    wybudzeniu lub odhibernowaniu i szybkim przejściu do głębokiego obciążania:
    CPU i GPU oraz dysków)
    - prawdopodobieństwo padu było bardzo małe, jeśli laptop pracował
    po wybudzeniu lub odhibernowaniu kilka minut na luzie, bez
    głębokiego obciążania
    - pady zwykle miały miejsce zaraz po wejściu wentylatora na najwyższe
    obroty (jakby wentylator za późno wchodził na najwyższe obroty)
    - zmuszanie wentylatora (stosownym softem) do ciągłej pracy na
    wysokich obrotach skutecznie zmniejszało prawdopodobieństwo padu
    - przeczyszczenie (odkurzaczem) chłodnicy dawało bardzo dobre efekty na
    jakiś czas (najlepiej byłoby czyścić co parę dni; podczas czyszczenia
    należy zablokować wentylator, czyli czyszczenie podczas pracy laptopa
    odpada, co skutecznie zniechęca)

    -=-

    Dzięki za info -- proszę o więcej spostrzeżeń, refleksji itp...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2022-07-09 23:45:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" tacq3i$tph$1$m...@n...chmurka.net

    > nie doczytałem że -400 liczy dopiero w koszyku (chyba trochę
    > słabe podejście marketingowo rzecz biorąc) więc cenowo nie ma
    > tragedii

    1784,05 PLN razem z VAT

    Jest jakiś rabat 10% -- ale wówczas nie ma
    łikendowych 5% i chyba mie ma tych 400 pln.

    > ale dalej bym go nie kupił - u mnie urządzenia przenośne są
    > faktycznie przenośne i zbyt lekko nie mają

    Co masz na myśli?

    U mnie by leżał na podkurczonych kolanach (tam, gdzie jego
    miejsce z definicji) lub na stole/biurku bądź łóżku...

    Mam łomotnięty kręgosłup -- więc zwykle z laptopa
    korzystam, gdy leżę, bo siedzieć zbyt długo nie mogę...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2022-07-10 02:24:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tacoid$6uv$2@gioia.aioe.org>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Miałbym mieć laptop bez HDD?
    > Co wówczas, gdy SSD padnie?

    kupisz sobie drugi ssd i sklonujesz system :)

    https://www.ceneo.pl/97065447

    https://allegro.pl/oferta/dell-latitude-7280-i5-8gb-
    120-ssd-fhd-w10-klasa-a-10895200925

    https://allegro.pl/kategoria/laptopy-dell-77917?stri
    ng=laptop%20dell%207280%20i5-7300u

  • 7. Data: 2022-07-10 04:53:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-09, m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

> [...]
    > rzecz biorąc) więc cenowo nie ma tragedii
    >
    > ale dalej bym go nie kupił - u mnie urządzenia przenośne są faktycznie przenośne i

    Bardziej ogólne pytanie... co obecnie reprezentuje sobą Acer? Nigdy nie
    miałem do ich produktów zaufania. Pamiętam niezliczone historie o
    łamiących się notorycznie zawiasach i podobnych atrakcjach. Ale to było
    z 15+ lat temu.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2022-07-10 13:20:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tae5k7$1lu3$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel pisze tak:

    > kupisz sobie drugi ssd i sklonujesz system :)
    > https://www.ceneo.pl/97065447
    >
    > Za tę cenę można mieć 1/3 notebooka...

    Bezpieczeńtwo kosztuje. Sa też tanie ssd po 150zł

    > Co sklonuje, skoro dysku nie odczytam?
    > Będę co chwila bakapował na HDD?...

    Raz na pół roku :) doc na pendrive, maile sa na serwerze.
    Nie masz peceta? Nie masz w nim kopii programów?

    Moje E:\Programy waży 4.2 gb miesci się na dvd

    > Zwłaszcza wtedy, gdy nie będę miał wewnątrz HDD?...
    > Może będę uruchamiał WinZgroźnego z USB?...

    Szok, że też nie boisz się hdd.
    Rozstałem się już z tym urzadzeniem na dobre.

    Nigdy nawet nie widziałem zepsutego ssd nie mówiać o jego posiadaniu.

  • 9. Data: 2022-07-10 13:54:47
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    kupiłem kilkanaście lat temu, od tego czasu z

    > Ile ich kupiłeś w tym czasie?

    naście, dla siebie, bliższej i dalszej rodziny, x61 kupiony jako jeden z pierwszych
    działa
    do dziś chociaż parę tygodni temu teściowa zastąpiła go T470s, najstarszy ze
    wszystkich
    x40 sprzedałem sprawny za grosze jakiś czas temu ze względu na dalece
    niewystarczającą
    ilość ram do jakichkolwiek pozateminalowych zastosowań

    > Jak długo żyją po kupnie?

    jak do teraz miałem dwie awarie, obie dotyczyły dedykowanych grafik od nvidii

    > Czy są jakieś pułapki?

    trzeba zwracać uwagę na matryce, te same modele wychodziły w opcjach z różnymi typami
    rozdzielczościami, od dawna nie miałem potrzeby wymieniania kart wifi na lepsze, ale
    był
    okres kiedy były whitelistowane w biosie i trzeba było zmieniać bios albo szukać
    dedykowanej karty

    > Najchętniej bym kupił
    > - z miejscem na dwa HDD
    > lub
    > - z HDD i z optycznym napędem, który
    > by zamienił na dodatkowy HDD...

    obecnie takie rzeczy to już chyba tylko w workstacjach, coraz mniej, zwłaszcza
    małych, ma
    miejsce na jeden dysk 2,5, a co dopiero dwa

    > Miałeś Win11? Pewnie nie, skoro nie kupujesz nowych...

    nie, zazwyczaj zmieniam systemy dopiero jak kończą być wspierane, wtedy nowe są już
    odpowiednio ogarnięte - dopiero drugi rok jestem na w10 po przesiadce z w7

  • 10. Data: 2022-07-11 13:52:20
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Sun, 10 Jul 2022 02:53:56 GMT, użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > miałem do ich produktów zaufania. Pamiętam niezliczone historie o
    > łamiących się notorycznie zawiasach i podobnych atrakcjach. Ale to było

    Acer to nadal serwis gwarancyjny w Czechach słynący z tego, że każda
    awaria jest uszkodzeniem mechanicznym wynikającym z niewłaściwej
    eksploatacji i naprawie gwarancyjnej nie podlegającym.