  • 21. Data: 2010-01-30 17:44:20
    Temat: Re: Ile kosztuj? przegl?dy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:c8m8m5hr2hiokp9r6j7gijjgqb5su207a8@4ax.com...

    > No coz, wydaje sie ze nie po to robia drogie syntetyczne oleje, zeby
    > byly gorsze.
    >
    > Swiat zna cos takiego jak "black death"
    > http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html#blackd
    eath
    > http://www.schleeter.com/oil-sludge.htm
    > i raczej je wiaze z mineralnymi olejami ..

    .... nie wymienianymi w odpowiednich interwalach czasowych?

  • 22. Data: 2010-01-30 17:59:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 10:44:20 -0600, Pszemol wrote:
    eath

    >.... nie wymienianymi w odpowiednich interwalach czasowych?

    Czyli nie co 5kkm ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-01-30 17:59:55
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-30, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Bo takie jest wlasnie zalecenie dla tych silnikow.

    Zalewanie mineralnym?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 24. Data: 2010-01-30 18:47:27
    Temat: Re: Ile kosztują przeglądy gwarancyjne w ASO ...
    Od: "kubelt" <k...@t...pl>

    > Tak z czystej ciekawości, jak to wygląda np. przy toyocie, fordzie,
    > renault, peugeot, vw, skodzie i innych ... Chodzi mi o samochody klasy
    > średniej oraz o typowy przeglad - filtry, płyny.

    vectra - przeglady co 30 tys km.
    Z wszystkimi filtrami, olejem itd drugi przeglad kosztowal kolo 1000 zl,
    trzeci 1300 zl. pierwszego nie pamietam.

    kubelt

  • 25. Data: 2010-01-30 20:24:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czyli nie co 5kkm ? :-)

    Znam ludzi co nie wymieniaja oleju przez dlugie lata
    i dziesiatki tysiecy km. Tacy ludzie maja takie przypadki "black death".
    Jesli wymieniasz olej zgodnie z zaleceniami producenta oleju
    i uzywasz oleju zgodnie z zaleceniami producenta samochodu
    to nic takiego Ci nie grozi.

  • 26. Data: 2010-01-30 23:53:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 13:24:35 -0600, Pszemol wrote:
> [...]

    >Jesli wymieniasz olej zgodnie z zaleceniami producenta oleju
    >i uzywasz oleju zgodnie z zaleceniami producenta samochodu

    A zwrociles uwage na te czesc:
    "For their part, Toyota have the dubious honour of having the most
    complaints about sludge buildup in their engines - 3,400 at the last
    count. At the time of writing there is a class action suit going on
    against them. Details can be found at www.oilgelsettlement.com "

    J.

  • 27. Data: 2010-01-31 04:22:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > complaints about sludge buildup in their engines - 3,400 at the last
    > count. At the time of writing there is a class action suit going on

    Nie, nie zwrócilem uwagi...