  • 51. Data: 2002-06-10 10:06:00
    Temat: Re: ISP szpiegami
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    Witam,

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Nie ma takiej.

    Jest :)))
    Kryptograficznie nielamalna jest.
    Wlasnie taka jak napisalem.
    W jaki sposob chcesz to zlamac ?

    > Wystarczy zalozyc, ze kazdy szum = zaszyfrowana tresc.

    Nie mozesz.
    Szum jest tez naturalny (przy skanowaniu).
    To znaczy mozesz ale zlapie CI sie kazde zdjecie.

    > Umieszczali to jako szum w obrazkach? Dosc zadziwiajace.

    Nie, kodowali dane do dalekopisu ta metoda.

    Zdjecia czy inne dane potrzebne sa wtedy jak chcesz zeby nie
    mozna bylo stwierdzic czy kodujesz cos czy nie.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2002-06-10 19:40:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> writes:

    > Nie mozesz.
    > Szum jest tez naturalny (przy skanowaniu).
    > To znaczy mozesz ale zlapie CI sie kazde zdjecie.

    Oczywiscie. Ale daleko tu jednak do teoretycznej nielamalnosci.

    > Nie, kodowali dane do dalekopisu ta metoda.

    Jasne, zrozumialem ze tam stosowali steganografie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 53. Data: 2002-06-11 11:47:18
    Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl>

    Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> wrote in

    > Dać to się da, oczywiście, ale jak sobie wyobrażasz działanie
    > takiego skanu na masową skalę, ot w takim Hotmailu?

    A wirusy w załącznikach to jak sprawdzają?

    > Ba, zapewne wchodzi tutaj jeszcze porównywanie z mailami
    > przechodzącymi przez sieć innych providerów.
    > Niewykonalne.

    SETI działa. ;-)

    > 5) szukać pozostałych części, które mogą być dosłane z innego
    > miasta za np. 2 dni.
    > Przez ten czas w gotowości musi leżeć próbka zatrzymanego
    > materiału.
    >
    > O ile punkty 1-4 są baaaardzo trudne do wdrożenia w wypadku dużych
    > serwisów (WP, Onet, Yahoo), to pkt. 5 wydaje mi się być niemożliwy
    > do spełnienia.

    Tam od razu niemożliwy. Po prostu trudny.

    > Musiałbyś mieć centralny komputer nadzorujący CAŁY
    > ruch mailowy np. w Europie, a skonstruowanie takowego i co
    > ważniejsze jego działanie jest niemożliwe.

    Wystarczy analizować podzielone archiwa i składać je w całość
    (odsyłać na wydzielony komputer centralny). Ile podzielonych archiwów
    wysłałeś w ostatnim roku?

    > Jak sobie wyobrażasz
    > przez dana maszynę przepuszczać wszystkie bez wyjątku maile w
    > Polsce czy tym bardziej w Europie?

    Provider ocenia, czy jest to archiwum i wysyła na centralny
    komputer.

    > Chyba najlepszą formą nadal będzie pisanie skrytym textem, bez
    > zwracającej uwagę silnej kryptografii.

    Zapewne tak. Jak się pisze odpowiednio dużo, to przestaną
    wyrabiać z analizowaniem tego. ;-)

    --
    /**** 1. Look both ways when crossing roads ****\
    ***** 2. Don't wear slippers 'til you're old *****

  • 54. Data: 2002-06-11 11:47:23
    Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote in

    > Praktyka pokazuje niestety, ze algorytmy "amatorskie" sa bardzo
    > slabe, ich zlamanie jest czesto trywialne.

    No cóż, możemy spróbować, jeśli są chętni... Daję plik exe i
    tekst po angielsku o określonym rozmiarze i możemy się bawić.
    Najlepiej, jakby było kilka osób - będzie weselej. :-) Stawiam, że
    brute-force będzie najszybszy (dopóki nie usunę limitu długości hasła),
    chociaż program demonem szybkości nie jest. ;-)
    Ale oczywiście masz rację - widziałem program, który przesuwał o
    stałą wartość. :->

    > Zwlaszcza, jesli mamy mozliwosc stwierdzenia, ze dany klucz
    > "pasuje", i jesli jest odpowiednio duzo szyfrogramow.

    No niestety ;-), w moim nie ma kontroli poprawności dekodowania,
    czyli zły klucz daje śmieci i trzeba oddzielać ziarna od plew.

    --
    /**** There are many ways to get what you want ****\
    ***** I use the best I use the rest *****

  • 55. Data: 2002-06-11 20:27:39
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl> napisał:

    > A wirusy w załącznikach to jak sprawdzają?

    Wycinają wszystko, co ma określone rozszerzenia np. exe, bat, vbs.
    Przecież nie analizują, co jest w załączniku.

    > Tam od razu niemożliwy. Po prostu trudny.

    Może się wyrażę inaczej: EFEKTYWNY.
    Znaczy zastawiający skuteczne sito, które nie zapycha się śmieciem, a
    jednocześnie nie przepuszcza ziaren.

    > Wystarczy analizować podzielone archiwa i składać je w całość

    Chyba żartujesz.
    1) Bedziesz archiwizował WSZYSTKIE dzielone archiwa przepuszczane przez
    sieć?
    Gratuluję.

    2) Kto powiedział, że każda z części będzie szła tę samą drogą?
    Czyli przez te same sieci?

    > Ile podzielonych archiwów
    > wysłałeś w ostatnim roku?

    Grube setki.
    Każdego miesiąca wysyłam ich przynajmniej kiladziesiąt, gdyż wymieniam
    się filami i mixami mp3, które chcąc nie chcąc muszę dzielić na wiele
    części RARem.

    > Provider ocenia, czy jest to archiwum

    Widzi, "provider ocenia". Nie wiem, co miałeś na myśli, ale wnioskuję,
    że angażujesz czynnik ludzki.
    Zatem u każdego providera musiał by siedzieć 24h sztab ludzi, który by
    na bieżąco(!) przeglądał wszytkie załączniki, archiwa, itp.

    > i wysyła na centralny komputer.

    Centralny na całą Polskę?

    > Zapewne tak. Jak się pisze odpowiednio dużo, to przestaną
    > wyrabiać z analizowaniem tego. ;-)

    No ja akurat odbieram i wysyłam b. dużo poczty. Załączników też
    przechodzi przez moje konta ho, ho i trochę, zatem....

    Rico.
    w...@p...pl
    www.telefonia.skonet.pl/

  • 56. Data: 2002-06-13 12:02:17
    Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl>

    > Wycinają wszystko, co ma określone rozszerzenia np. exe, bat, vbs.
    > Przecież nie analizują, co jest w załączniku.

    Owszem, analizują (charakterystyczne ciągi bajtów). Inaczej bym
    nie mógł do kumpla wysłać żadnego pliku exe, a mogę (IIRC).

    > Chyba żartujesz.
    > 1) Bedziesz archiwizował WSZYSTKIE dzielone archiwa przepuszczane
    > przez sieć?

    Na jakiś czas? Wykonalne... _Samą_ pocztę to jeszcze się da
    nadzorować.

    > 2) Kto powiedział, że każda z części będzie szła tę samą drogą?
    > Czyli przez te same sieci?

    Komputer zbiorczy jest centralny.

    > Grube setki.
    > Każdego miesiąca wysyłam ich przynajmniej kiladziesiąt, gdyż
    > wymieniam się filami i mixami mp3, które chcąc nie chcąc muszę
    > dzielić na wiele części RARem.

    No to jesteś nietypowy. :-)

    > Widzi, "provider ocenia". Nie wiem, co miałeś na myśli, ale
    > wnioskuję, że angażujesz czynnik ludzki.

    Nie żartuj. Oczywiście, że programowo. Akurat istnienie
    załączników łatwo w poczcie rozpoznać.

    > Centralny na całą Polskę?

    Nawet tyle. W końcu jakaś kontrola na granicach jest...

    ...jesteś pod specjalnym nadzorem. ;-)

    --
    /**** Here comes the war. ****\
    ***** Did you think we were born in peaceful times? *****

  • 57. Data: 2002-06-13 12:03:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > chociaż program demonem szybkości nie jest. ;-)
    > Ale oczywiście masz rację - widziałem program, który przesuwał o

    A ten "plik exe" to co to jeszcze raz? :-)
    Tak czy owak, obawiam sie ze nie czas tu ani miejsce na udowadnianie
    dawno udowodnionych rzeczy - jasne jest, ze nikt z ulicy praktycznie
    niczego nie jest w stanie zlamac, a ci, ktorzy sa w stanie, na pewno
    tego nie zrobia, chocby ze wzgledu na fakt, ze ich nie stac na taka
    strate czasu.

    > No niestety ;-), w moim nie ma kontroli poprawności dekodowania,
    > czyli zły klucz daje śmieci i trzeba oddzielać ziarna od plew.

    Zly klucz prawie zawsze daje smieci, analize poprawnosci wyniku praktycznie
    zawsze przeprowadza sie automatycznie. Jesli to jest zaszyfrowany tekst
    (a nie losowe dane), to jest to trywialne (wystarczy zbadac dystrybucje).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 58. Data: 2002-06-13 18:19:11
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    [----]

> [...]
    >zawsze przeprowadza sie automatycznie. Jesli to jest zaszyfrowany tekst
    >(a nie losowe dane), to jest to trywialne (wystarczy zbadac dystrybucje).

    Zazwyczaj (tak np. robi PGP) tekst przed szyfrowaniem poddaje się kompresji.
    Kompresja, jeśli jest dobra, to daje dystrybucję prawie jednorodną. Tak że
    trzeba jeszcze zrobić dekompresję.
    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 59. Data: 2002-06-15 23:41:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> writes:

    > Zazwyczaj (tak np. robi PGP) tekst przed szyfrowaniem poddaje się kompresji.
    > Kompresja, jeśli jest dobra, to daje dystrybucję prawie jednorodną. Tak że
    > trzeba jeszcze zrobić dekompresję.

    Ale wtedy zaszyfrowane sa dane praktycznie losowe, a nie tekst literacki.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 60. Data: 2002-06-17 15:05:33
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@v...ci.uw.edu.pl>

    Paweł 'Róża' Różański wrote:

    > Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@v...ci.uw.edu.pl>

    > Taaak... I likwidacja internetu na uczelniach, w bibliotekach,
    > koniec pre-paidów... Wierzysz w to?

    Oczywiscie. Wystarczy tylko przeglosowac odpowiednie
    ustawy. Protestujacych nazwie sie zwolennikami terroryzmu i
    publicznie wysmieje za paranoje.

    > A szyfrowanie słabe? Mogę podrzucić chętnym tekst zaszyfrowany
    > moim programikiem, język angielski, czas na zdekodowanie 2 m-ce,
    > długość klucza do 12 znaków. Oczywiście binarki, ani tym bardziej
    > źródeł mojego programu nie ujawnię (służby też go przecież nie znają),
    > ale jest on prosty. Kumple już programik mają. ;-) Przewidziana
    > nagroda. :-)
    > Poza tym biorąc pod uwagę ilości śmieci/pozornych śmieci, które
    > mogę _legalnie_, czystym tekstem wygenerować (np. wysyłając 'losowe'
    > ciągi znaków na pl.test), to ja deszyfrującym życzę szczęścia. :->

    Wystarczy, ze zobacza, gdzie wysylasz te listy, wparuja na
    chate jednemu z Twoich kolegow pod pozorem podejrzenia, ze moze on
    posiadac narkotyki, nastepnie biora Twoj cudowny program, reverse
    engineering i maja algorytm. Listy od kolegi bedziesz dostawal w
    dalszym ciagu, zajmie sie tym doskonale przeszkolony agent. Juz teraz
    nie masz zadnej gwarancji, ze koledzy, z ktorymi wymieniasz poczte,
    to naprawde sa Twoi koledzy. Na sciganie bandytow moze nie byc pieniedzy,
    bo nie stanowia oni bezposredniego zagrozenia dla Panow. Na sciganie
    Ciebie, potencjalnego terrorysty (uzywasz niekoncesjonowanego szyfrowania)
    znajdzie sie dowolna ilosc pieniedzy.

    --
    O seksie, sekszeniu, seksolatkach...-> news:pl.soc.seks.moderowana <- :8)
    Megatherion 88 (1979 - ? )- legendarny przywodca nazimetali, aresztowany