  • 1. Data: 2014-06-03 12:16:53
    Temat: Hub usb w monitorze - czy przydatny?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zastanawiam się nad nowym monitorem i jedną z różnic pomiędzy wybranymi modelami jest
    mały hub HUB w monitorze.
    Jedno In, tylko dwa Out.
    No i tak myślę, do czego to by się mogło przydać?
    Najbardziej to chyba do ładowania telefonu ;-)
    Pod waunkiem, że w gniazdach USB monitora jakaś sensowna moc jest (o ile w ogóle
    jest).
    Czy taki hub USB w monitorze uciągnie przykładowo dysk 2,5'' lub nagrywarkę DVD?
    I nie bardzo rozumiem podział na In oraz Out - przecież złącze USB pracuje w obie
    strony?
    W instrukcji monitora piszą jedynie o przepustowości łącza (480 Mbps 2.0), a nic o
    napięciu/natężeniu/mocy.

  • 2. Data: 2014-06-03 12:24:37
    Temat: Re: Hub usb w monitorze - czy przydatny?
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    666 pisze:
> [...]
    > Jedno In, tylko dwa Out.
    > No i tak myślę, do czego to by się mogło przydać?
    > Najbardziej to chyba do ładowania telefonu ;-)

    Ja używam do podpięcia myszy, ładowania telefonu/słuchawki bluetooth,
    podłączania pendrive'ów.

    > Czy taki hub USB w monitorze uciągnie przykładowo dysk 2,5'' lub
    > nagrywarkę DVD?

    Nie sądzę.

    > I nie bardzo rozumiem podział na In oraz Out - przecież złącze USB
    > pracuje w obie strony?

    Pewnie jedno z nich to USB typu B czyli podpięcie do hosta USB czyli PC.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-06-03 12:32:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-06-03 12:16, 666 wrote:

> [...]
    > w ogóle jest).
    > Czy taki hub USB w monitorze uciągnie przykładowo dysk 2,5'' lub

    Uzywam na dwoch monitorach Della i sobie chwale. Ma 4 porty wiec w dwoch
    tylnych tkwi na stale kabel od telefonu i maly przedluzacz USB, a z boku
    wpinam pendraka czy jakies konwertery badz karty. Przynajmniej w moim
    przypadku jest to miejsce bardziej pod reka, niz USB w kompie czy stacji
    dokujacej.

    HDD na tym tez dzialaja bez zarzutu. Mam jakies takie zaufanie, ze
    zasilanie w monitorze, przynajmniej w przypadku tych modeli czy
    producenta, jest pomyslane dobrze rowniez pod katem pracy huba.

    Napewno ufam temu bardziej, niz aktywnemu hubowi z impulsowym
    zasilaczem o malo przewidywalnej trwalosci i nieznanym poziomie
    zabezpieczenia przed niespodziankami.

    Ogolnie nie wyobrazam sobie zeby moj jakis kolejny monitor mogl
    nie miec takiego huba.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2014-06-03 12:47:38
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    666 <j...@g...pl> wrote:

    > Zastanawiam się nad nowym monitorem i jedną z różnic pomiędzy wybranymi modelami
    jest mały hub HUB w monitorze.
    > Jedno In, tylko dwa Out.
    > No i tak myślę, do czego to by się mogło przydać?

    Mi się bardzo przydaje. Do wszystkiego, po prostu mam USB przy monitorze.
    Z tyłu monitora dwa USB do podpięcia myszy i klawiatury, z boku czasami
    wetknie się pendrive albo podładuje telefon. Używam tego w pracy, jako
    podstawowego monitora (podpinam laptopa), jak muszę gdzieś wziąć laptopa
    to odpinam tylko jedno USB, a nie pierdyliard.

    > I nie bardzo rozumiem podział na In oraz Out - przecież złącze USB pracuje w obie
    strony?

    No nie pracuje :) Masz wejście (z kompa) i wyjścia na urządzenia.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 5. Data: 2014-06-03 16:22:16
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-03 12:16, 666 pisze:
> [...]
    > pracuje w obie strony?
    > W instrukcji monitora piszą jedynie o przepustowości łącza (480 Mbps

    No i jeszcze kamerkę do Skype ja mam też podpiętą, a reszta jak przedmówcy.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2014-06-04 17:38:00
    Od: "LPPL" <u...@g...pl>

    Użytkownik " 666" > Zastanawiam się nad nowym monitorem i jedną z różnic
    pomiędzy wybranymi modelami jest mały hub HUB w monitorze.

    > Czy taki hub USB w monitorze uciągnie przykładowo dysk 2,5'' lub
    > nagrywarkę DVD?

    W delu spokojnie napędza dysk zewnętrzny 2.5, kamerę, klawiaturę i 2 myszki
    (jednocześnie).

    --
    LPPL

  • 7. Data: 2014-06-05 04:03:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " 666" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > ogóle jest).
    > Czy taki hub USB w monitorze uciągnie przykładowo dysk 2,5'' lub

    Gniazdo USB obowiązuje standard.
    Jeśli urządzenie pobiera więcej mocy niż dać może gniazdo USB to ma swój
    zasilacz.
    Większej pojemności dyski twarde i nagrywarki DVD mają zwykle swój zasilacz
    a więc nie polegają na zasilaniu z gniazda USB. Ładowarka telefonu,
    USB-flashdrive,
    myszka, klawiatura to przykłady urządzeń które możesz podłączyć pod takiego
    huba.

    > I nie bardzo rozumiem podział na In oraz Out - przecież złącze USB pracuje
    > w obie strony?

    Przeczytaj sobie co to jest USB HUB. Zarządzaniem magistralą szeregową USB
    będzie zajmował się Twój komputer do którego monitor jest podłączony...
    Do komputera, do jednego z gniazd USB podłączasz HUB USB w monitorze.
    I otrzymujesz dwa gniazda USB w monitorze, zarządzane/widoczne z peceta.

    > W instrukcji monitora piszą jedynie o przepustowości łącza (480 Mbps 2.0),
    > a nic o napięciu/natężeniu/mocy.

    Bo nie ma sensu o mocy pisać bo opisuje to standard złącza USB.

  • 8. Data: 2014-06-14 09:15:16
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Zamiast huba usb to bardzo by się w monitorze przydał mały 4-portowy switch ethernet
    i nie wiem, czy którykolwiek producent
    monitorów na to wpadł (jakby co zastrzegam ten patent ;-)
    A ponieważ chodzi własnie o Della 2007FP to zamyślam wykorzystać inne gniazdo tego
    monitora: 12 volt (w oryginale przeznaczone do
    zasilania głośników), jako zasilanie kamery monitoringu dającej sygnał po złączu
    video composite.
    Tyle, że trudno w specyfikacjach Della znaleźć dopuszczalne obciążenie tego gniazda
    12V.
    Oceniam, że jest to 1-1,2 ampera (ok. 15 wat mocy maksymalnej dla podwieszanych pod
    monitor głosników).

    -----