  • 111. Data: 2020-08-17 07:01:39
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:rhb34a$fse$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 16-08-2020 o 11:13, Pete pisze:
    > Hello, Cavallino.

    >Jechałeś kiedyś z lpg na południe?
    >Bo ja tak - z butlą 36l.
    >I bez planowania nie dało rady - w całej Austrii była wtedy po drodze
    >chyba jedna stacja z lpg.

    No jak nie dalo ?
    Zatankowalem w Polsce przed granica, w Czechach przed granicą, a ze w
    Austrii nie jakos nie rzucil mi sie LPG w oczy, to do Wloch dojechalem
    na benzynie.
    I to ze 100km przez te Wlochy, bo nie chcialo mi sie z autostrady po
    nocy zjezdzac.

    W powrotnej drodze o ile pamietam juz mi sie nie chcialo po Austrii
    rozgladac - zatankowalem we Wloszech przed granicą, po Austrii jest
    460km, wiec zostaje jakies 100km.
    Gaznik odzyl ...

    Nie da, to sie tak elektrykiem.

    >Oczywiście - można było olać lpg i jechać na benzynie, ale miało być
    tanio, a nie drogo.

    Benzyna byla z Polski, wtedy troche tansza :-)

    >Drogie stacje ładowania elektryków też znajdziesz bez problemu co
    >chwilę.

    A nie mialo byc tanio ?

    I moze byloby znosnie, gdyby nie czas tego ładowania ...

    J.

  • 112. Data: 2020-08-17 07:07:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 2020-08-15 o 22:56, zhbick pisze:

    >W krajach cywilizowanych zamawiasz tankowanie na parkingu
    >i wychodząc z pracy masz zatankowane.

    I pewnie placisz za to jak za zboze ...

    >Bez potrzeby posiadania garażu czy mało funkcjonalnego elektryka.

    To sobie w cywilizowanym kraju zamowisz ładowanie na parkingu.
    I tez nie stracisz czasu :-)

    I bedziesz spogladal dumny na swojego czystego elektryka, ładowanego z
    przewoznego dieslowskiego agregatu, bez katalizatora i DPF :-)

    Oczywiscie to tylko przez chwile, bo potem beda na parkingu gniazdka

    J.

  • 113. Data: 2020-08-17 07:11:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 15-08-2020 o 12:56, zhbick pisze:

    >Dokładnie.
    >Jak ktoś chce, to się da.
    >A jak ktoś szuka problemu, to zawsze go znajdzie.

    Chyba czegos nie rozumiesz.
    Chcesz do Bulgarii maluchem, to sobie kup malucha i jedz :-)

    J.

  • 114. Data: 2020-08-17 07:40:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:01, K pisze:
    >Otóż to, przy takim założeniu można się zdziwić również w spaliniaku,
    >w którym rezerwa potrafi się włączyć przy 35 km zasięgu.....
    >Miałem ten problem nie dalej jak miesiąc temu.
    >W spaliniaku oczywiście.

    Jak masz takiego spaliniaka, to wrzuc 5l kanisterek do bagaznika.
    Albo przy okazji zalatwiania "swoich spraw" popatrz na paliwo i
    zatankuj jak jeszcze masz 350 km ...

    J.

  • 115. Data: 2020-08-17 07:42:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-08-2020 o 17:55, cef pisze:

    >No to, że są miejsca gdzie tak nie jest.
    >Również w Polsce.

    Gdzie w Polsce ?

    Tak czy inaczej - jesli gdzies nie ma stacji benzynowej, to ładowarki
    tez nie bedzie.

    J.

  • 116. Data: 2020-08-17 07:48:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:02, J.F. pisze:

    >Ale mowa był o lapmce.
    >To chyba miał być argument na coś.... ;-)

    Bedzie duza liczba i moze jeszcze migac zacznie pod koniec.

    A w spalinowcu istotnie moze nie byc tej lampki rezerwy ... ale coraz
    czesciej jest i komputer pokladowy.

    >A kupiłeś odpowiednie do zachcianek auto?

    Kupilem. Wiec to nie jest elektryk :-)

    >Ładowarki też.
    >Oczywiście nie tak samo często, ale w większośc przypadków
    >wystarczająco.

    >Wręcz przeciwnie.
    >Wystarczy sobie wbić do łba, że można stać przez 0,5 czy 1 h i
    >załatwiać w tym czasie swoje potrzeby.
    >I że to też jest normalna czynność.

    Akurat odczuwam potrzebe dojechania do celu, a nie inna :-)

    >Do tego wykonujesz ją tylko w trasie, bo jak jeździsz wokół komina,
    >to w ogóle nie musisz tych 5 minut marnować.

    O kominie nie rozmawiamy, bo jak ktos ma odpowiedni zasieg i gniazdko
    w garazu, to to jest oczywiscie dobre rozwiazanie.

    J.

  • 117. Data: 2020-08-17 07:50:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 14-08-2020
    > o 14:06, K pisze:
    [...]

    >Oczywiście że nie.
    >Dlatego pokazywany zasięg sprzed 10 minut nie ma znaczenia.
    >Ale generalnie przewidywanie im idzie całkiem nieźle.

    Czyli i w elektryku jest to zasieg czysto teoretyczny ...

    J.

  • 118. Data: 2020-08-17 07:51:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 08:11, J.F. pisze:

    > Chyba czegos nie rozumiesz.

    To nie ja nie rozumiem.

    > Chcesz do Bulgarii maluchem, to sobie kup malucha i jedz :-)

    Tylko po co, skoro samoloty latają za 90 zł?

  • 119. Data: 2020-08-17 07:52:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 08:40, J.F. pisze:

    > Jak masz takiego spaliniaka, to wrzuc 5l kanisterek do bagaznika.
    > Albo przy okazji zalatwiania "swoich spraw" popatrz na paliwo i zatankuj
    > jak jeszcze masz 350 km ...

    Na tej samej zasadzie - naładuj elektryka odpowiednio wcześniej.
    Zgadzamy się więc, że problem jest wydumany w obu przypadkach.

  • 120. Data: 2020-08-17 07:54:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-08-2020 o 18:07, J.F. pisze:

    >I dokładnie tak samo wygląda z prądem.

    Roznica jest taka, ze aby tego uniknac, to w spalinowcu trzeba
    poswiecic 5 minut, a w elektryku pol godziny, godzine, dwie ...

    J.