  • 41. Data: 2010-11-29 15:57:20
    Temat: Re: Histereza regulatora CO
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2010-11-29 16:11, J.F. pisze:

    > Ja tam nie wiem, ale moze fajnie jak nad ranem zacznie troche halasowac,
    > latwiej sie obudzic, szczegolnie jak sie atmosfera ociepli :-)

    Rano mnie nie budzi, ale pamiętam że kiedyś przy tęgich mrozach włączył
    się w nocy i mnie obudził.

    > I CWU bedzie jak znalazl - chyba ze to u Ciebie jest natychmiast.

    A to jest kocioł 2f.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2010-11-29 18:38:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-29 16:48, zapinio pisze:
> [...]
    > 3.sterownik steruje temperaturą wylotową z pieca w zalezności od szybkości
    > narastania temperatury w pomieszczeniu gdzie jest sterownik
    > 4.pozostałe pomieszczenia - temperatura regulowana głowicami
    > termostatycznymi
    > 5. sterownik dobierze minimalną temperaturę wody wylotowej z pieca
    > zapewniającą dogrzanie pomieszczenia ze sterownikiem
    > 6. moc pieca jest płynnie zmieniana przez modulacje palnika w granicach
    > określonych wstepną nastawą mocy maksymalnej dla CO (dla pieca
    > dwufunkcyjnego 24 kW zwykle jest to od 8 do 12 kW dla powierzchni ok 80m2)

    Z jedną poprawką.
    W pomieszczeniu z regulatorem powinna być regulacja przepływu zwykłym
    zaworem. Moze się po prostu okazać, że przy otwarciu na full
    pomieszczenie te zbyt szybko się nagrzewa a inne z większym
    zapotrzebowaniem na moc albo ze zbyt słabym przepływem wody CO nie zdążą
    się dogrzać.

    MD

  • 43. Data: 2010-11-29 19:10:57
    Od: "zapinio" <i...@z...pl>

    Napisałem o zaworze termostatycznym.
    Jest rzeczą oczywistą, że otwarcie na max dotyczy zakresu regulowanego
    głowica termostatyczną, a nie wstępnej nastawy zaworu służącej do
    hydraulicznego zrównoważenia instalacji. To trzeba zresztą zrobić wszędzie w
    każdym pomieszczeniu (nastawa wstępna zaworów).
    Dodam jeszcze, że najkorzystniejszą sytuacją z punktu widzenia zużycia gazu
    jest takie dobranie nastaw aby piec pracował jak najdłużej (na mocy
    wynikającej z modulacji), a sekwencje włączania/wyłączania były jak
    najrzadsze.

  • 44. Data: 2010-11-30 10:58:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zapinio" <i...@z...pl> napisał w
    > 1. wszystkie pomieszczenia powinny mieć zawory termostatyczne
    > (koszt żaden, głowica termostatyczna Danfossa ca.30-40 zł)

    Ja mam w mieszkaniu .. i one generalnie sa kiepskie. Tzn trzeba
    nimi krecic w zaleznosci od pogody.
    Poza tym on musialby miec jakies odwrotne, na bypasach.

    Moze sie wysilic i dorobic jakas elektroniczna regulacje zaworow.

    J.

  • 45. Data: 2010-11-30 11:01:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ja mam w mieszkaniu .. i one generalnie sa kiepskie. Tzn trzeba
    > nimi krecic w zaleznosci od pogody.
    > Poza tym on musialby miec jakies odwrotne, na bypasach.

    Dlaczego na bypasach?

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2010-11-30 11:19:41
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-11-30 11:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "zapinio" <i...@z...pl> napisał w
    >
    > Ja mam w mieszkaniu .. i one generalnie sa kiepskie. Tzn trzeba nimi
    > krecic w zaleznosci od pogody.

    Generalnie, głowice termostatyczne mają dosyć długie czasy zadziałania,
    liczone w godzinach.

    > Poza tym on musialby miec jakies odwrotne, na bypasach.

    W systemie jednorurowym bypassy służą także do tego, by można było
    grzejnik odciąć zaworem termostatycznym bez przerwania obiegu w całym
    szeregu.

    > Moze sie wysilic i dorobic jakas elektroniczna regulacje zaworow.

    Prościej kupić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 47. Data: 2010-11-30 11:26:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > W systemie jednorurowym bypassy służą także do tego, by można było
    > grzejnik odciąć zaworem termostatycznym bez przerwania obiegu w całym
    > szeregu.

    A do czegoś jeszcze? (Wiem, trochę jeszcze ogrzewają.)

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2010-11-30 11:27:59
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 30 lis 2010 12:19:41 in article news:<id2mkj$e0b$1@inews.gazeta.pl>
    PeJot wrote:

    > Generalnie, głowice termostatyczne mają dosyć długie czasy zadziałania,
    > liczone w godzinach.

    Ale też nie mogą być zasłonięte, choćby firanką.
    Jak udało mi się w domu wprowadzić zakaz kręcenia zaworami, to nastawy mam
    niezmienne od kilku lat.

    > W systemie jednorurowym bypassy służą także do tego, by można było
    > grzejnik odciąć zaworem termostatycznym bez przerwania obiegu w całym
    > szeregu.

    Tylko czekałaby świetna zabawa z doborem dławików.

  • 49. Data: 2010-11-30 11:30:54
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    > A do czegoś jeszcze? (Wiem, trochę jeszcze ogrzewają.)

    Do wstępnego zrównoważenia instalacji. Wkładki zaworowe mają być otwarte.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 50. Data: 2010-11-30 11:46:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Do wstępnego zrównoważenia instalacji. Wkładki zaworowe mają być otwarte.

    Jakie wkładki zaworowe, gdzie one? Podejrzewam, że chodzi o zawory na
    grzejnikach, nie bypasach. No to służą "do tego, by można było grzejnik
    odciąć zaworem bez przerwania obiegu w całym szeregu". Szeregowe połączenie
    grzejników świetnie się sprawdza, gdy w obiegu jest wydajna pompa, która
    wprawia wodę w szybki obieg. Wtedy regulacja poszczególnych grzejników
    jest praktycznie niezależna.

    Podejrzewam, że wiele osób myśląc o bypasach wpada w pułapkę intuicyjności.
    Myślą sobie mniej więcej tak: kaloryfer grzeje, bo jedną rurą wchodzi mu
    ciepła woda, a drugą wychodzi trochę chłodniejsza; jak mu się wlot połączy
    z wylotem "na ostro" rurką, no to grzać przestanie; ten kaloryfer z rurką,
    to jak opornik zwarty drutem. Guzik prawda. Dołożenie rury łączącejej wlot
    z wylotem, to tak jak dodanie kolejnego żeberka. Zamontowanie zaworu
    między bypasem a grzejnikiem, to tak jak odcięcie wszystkich żeberek
    z wyjątkiem jednego.

    --
    Jarek