-
11. Data: 2014-04-25 11:13:31
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: p...@b...pl
> Problem jest taki, ze przed wymiana plynu i po jest to samo. Niewiele też dala
wymiana klockow. Tarcze oczywiscie odtluszczalem sprayem do czyszczenia tarcz.
>
> Jak dla mnie to problem zmierza w kierunku pompy.
Miałem podobny problem i rzecz była w uszczelniaczach cylinderków w zaciskach ale nie
widzę powodu żeby nie zmienić w obu miejscach w moto z 2002 rok.
To się powinno zmieniać standardowo co 4-5 lat. Myślę że znajdziesz w wielu
sklepach, kilkadziesiąt złotych na 1 zacisk i pewnie taniej do pompki.
KJ
-
12. Data: 2014-04-25 15:24:44
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
g...@g...com wrote:
> Problem jest taki, ze przed wymiana plynu i po jest to samo. Niewiele
> też dala wymiana klockow. Tarcze oczywiscie odtluszczalem sprayem do
> czyszczenia tarcz.
Ja po takim odtłuszczaniu zawsze miałem przez pewien czas słaby hamulec,
ale wygrzanie (hamując i dodając gazu) zawsze pomagało.
> Jak dla mnie to problem zmierza w kierunku pompy.
Czemu?
Na moje oko jak klamka jest twarda, to znaczy, że klocki są dociśnięte,
czyli cała ta hydraulika działa dobrze. Jak jest jakiś problem w
hydraulice, typu za bardzo cofające się tłoczki, czy zapowietrzony układ,
to klamka jest miękka. Tzn. gdybyś miał taki problem, że hamulec nie
odpuszcza, to możnaby jeszcze szukać w pompie (tam jest taki otworek do
wyrównywania ciśnienia w momencie puszczenia klamki), czy w blokujących
się zaciskach (czyli np. uszczelki, czy porysowane tłoczki), ale jeżeli
hamulce są za słabe, a klamka jest twarda, to IMO nie ma czego szukać w
układzie pompa-przewody-płyn-tłoczki-uszczelki, a jedynie przy klockach,
czy tarczy. Jeżeli oczywiście np. nie zmieniałeś pompy na taką o większej
średnicy tłoka, bo wtedy mają miejsce inne zjawiska (klamka będzie
twardsza, czyli ten sam skok tłoka wywoła większy przyrost ciśnienia, ale
będzie wymagała więcej siły do takiej samej skuteczności hamowania, bo
stosunek powierzchni tłoka pompy do powierzchni tłoczków w zaciskach
będzie większy).
Może masz po prostu złe klocki? Może one muszą się rozgrzać, żeby dobrze
działać?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
13. Data: 2014-04-25 15:25:22
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
p...@b...pl wrote:
> Miałem podobny problem i rzecz była w uszczelniaczach cylinderków
> w zaciskach
Ale też miałeś twardą klamkę?
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
14. Data: 2014-04-25 16:31:24
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: p...@b...pl
W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 15:25:22 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:
>
> Ale te� mia�e� tward� klamk�?
Na postoju nawet bardzo. Natomiast w jeździe robiła się miękka nie na tyle żeby
dociągnac do manetki ale słabo sie hamowało.
Zauwaz ze jak wcisniesz hampel na postoju i potem puscisz to klocki cofna sie
minimalnie i kazde nastepne nacisniecie klamki to jest pelen sukces. Ale w jezdzie
rotująca tarcza rozpycha klocki szerzej czyli cylinderki cofaja sie wiecej.
byc moze przy starych uszczelniaczach nie chca sie wysuwac tak daleko jak przy nowych
albo troche na odwrot przy dobrych uszczelniaczach cofaja sie mniej niz przy starych,
jedno z dwojga nie mam pojecia ktore ale problem tkwil w uszczelniaczach wlasnie.
KJ
-
15. Data: 2014-04-25 16:38:43
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-04-25, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
>
> Może masz po prostu złe klocki? Może one muszą się rozgrzać, żeby dobrze
> działać?
>
Tez bym patrzyl w tym kierunku. Pisal ze klocki CL, ale jakie? Mialem chyba
raz organiczne klocki, nigdy wiecej. Wole co 2-3 lata kupic komplet chinskich
tarcz (jezdze chyba trzeci rok juz) i jezdzic na sinterowych klockach bez
obawy o tarcze niz kupowac organiczne badziewie.
--
Artur
ZZR 1200
-
16. Data: 2014-04-25 16:55:57
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: g...@g...com
W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 16:38:43 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
> Tez bym patrzyl w tym kierunku. Pisal ze klocki CL, ale jakie? Mialem chyba
> raz organiczne klocki, nigdy wiecej. Wole co 2-3 lata kupic komplet chinskich
> tarcz (jezdze chyba trzeci rok juz) i jezdzic na sinterowych klockach bez
> obawy o tarcze niz kupowac organiczne badziewie.
>
Wlasnie spojrzalem w zapiski - klocki CL wstawialem na tyl a nie na przod. Pamiec
jednak zawodna (wymienialem w 2010). Jakie dokladnie nie zwracalem uwagi, takie za 90
PLN :)
Przod zmienial poprzedni wlasciciel na troche przed sprzedaza. Nie wiem wiec co to
moze byc. Zdejme zacisk, sprawdze jego stan i obejrze przy okazji klocki. Moze maja
jakis napis.
Jakich klockow unikac? Z ktorymi masz zle doswiadczenia?
-
17. Data: 2014-04-25 17:02:39
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-04-25, g...@g...com <g...@g...com> wrote:
> W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 16:38:43 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
>
>> Tez bym patrzyl w tym kierunku. Pisal ze klocki CL, ale jakie? Mialem chyba
>> raz organiczne klocki, nigdy wiecej. Wole co 2-3 lata kupic komplet chinskich
>> tarcz (jezdze chyba trzeci rok juz) i jezdzic na sinterowych klockach bez
>> obawy o tarcze niz kupowac organiczne badziewie.
>>
> Wlasnie spojrzalem w zapiski - klocki CL wstawialem na tyl a nie na przod. Pamiec
jednak zawodna (wymienialem w 2010). Jakie dokladnie nie zwracalem uwagi, takie za 90
PLN :)
>
To pewno organiczne.
>
> Przod zmienial poprzedni wlasciciel na troche przed sprzedaza. Nie wiem wiec co to
moze byc. Zdejme zacisk, sprawdze jego stan i obejrze przy okazji klocki. Moze maja
jakis napis.
>
Wpisz w google klocki organiczne i sinterowe/sintermetalowe - da sie
rozpoznac jakie masz.
>
> Jakich klockow unikac? Z ktorymi masz zle doswiadczenia?
>
Organicznych. Mialem chyba EBC i Lucasa, tak cos mi sie przypomina -
te i te byly do dupy w porownaniu z jakimikolwiek sinterowymi. Chociaz
najlepiej jezdzilo mi sie na SBK5/XBK5. Teraz leza i czekaja na zalozenie
twarde sinterowe SBS.
--
Artur
ZZR 1200
-
18. Data: 2014-04-26 10:53:21
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: g...@g...com
W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 16:31:24 UTC+2 użytkownik p...@b...pl
> > Ale te� mia�e� tward� klamk�?
>
> Na postoju nawet bardzo. Natomiast w jeździe robiła się miękka nie na tyle żeby
dociągnac do manetki ale słabo sie hamowało.
>
I to mi najbardziej pasuje do mojego problemu. Faktycznie, w czasie hamowania klamka
nie jest tak twarda jak na postoju.
Dzieki, podlubie sobie przy zaciskach.
Czy potrzebne do tego jakies specjalne narzedzia, czy zwykly zestaw mak gajwera
wystarczy? :)
--
amos
-
19. Data: 2014-04-28 09:29:35
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
AZ <a...@g...com> wrote:
> Organicznych. Mialem chyba EBC i Lucasa, tak cos mi sie przypomina -
> te i te byly do dupy w porownaniu z jakimikolwiek sinterowymi. Chociaz
> najlepiej jezdzilo mi sie na SBK5/XBK5. Teraz leza i czekaja na zalozenie
> twarde sinterowe SBS.
Potwierdzam - te same doświadczenia z Lucasami. Teraz tylko
sintermetalowe (EBC HH).
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
20. Data: 2014-04-28 11:21:04
Temat: Re: Hamulce Hornet 900
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
g...@g...com wrote:
> Przod zmienial poprzedni wlasciciel na troche przed sprzedaza. Nie wiem
> wiec co to moze byc. Zdejme zacisk, sprawdze jego stan i obejrze przy
> okazji klocki. Moze maja jakis napis.
W sumie ostatnio koleżanka skarżyła się na to samo w swoim Hornecie.
Układ odpowietrzony, klocki nowe... podobno "ten typ tak ma"...
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/