-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: "Ryszard G." <r...@i...eu>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
Date: Wed, 10 Jul 2013 11:58:12 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 22
Message-ID: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.93.223.99
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1373450344 31776 195.93.223.99 (10 Jul 2013 09:59:04
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Jul 2013 09:59:04 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2497836
[ ukryj nagłówki ]Witam grupowiczów :)
usłyszałem opinię sprzedawcy w salonie samochodowym, że jak zależy na
hamowaniu silnikiem
w terenie górzystym, to tylko solnik wysokoprężny będzie do takiej jazdy
najlepszy
bo "ma wyższy stopień sprężania".
Zdarzyło mi się jechać dłuższy odcinek stromego zjazdu i niestety jazda na
drugim biegu nie zapewniała
odpowiedniego hamowania, więc wspomagałem hamulcem nożnym od czasu do czasu
a nawet
miejscami na jedynce jechałem - ale to nie jazda. Silnik niewielki 1,25 l
ale pod górę dawał radę :).
Myślę, że większy silnik lepiej by hamował, ale przy większym aucie to nie
wiem czy wystarczająco:
przymierzam się do Orlando z silnikiem benzynowym 1,8
- czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach
terenu?
pozdrawiam,
Ryszard G.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.13 12:20 s...@g...com
- 10.07.13 12:46 AZ
- 10.07.13 12:47 Deflegmator
- 10.07.13 12:50 Tomasz Gorbaczuk
- 10.07.13 12:55 J.F.
- 10.07.13 12:55 Budzik
- 10.07.13 13:18 Maciek
- 10.07.13 13:20 AZ
- 10.07.13 13:40 Axel
- 10.07.13 14:09 J.F.
- 10.07.13 14:17 AZ
- 10.07.13 14:21 RadoslawF
- 10.07.13 14:23 Ryszard G.
- 10.07.13 14:29 Cavallino
- 10.07.13 15:29 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=