  • 11. Data: 2009-12-01 18:24:37
    Temat: Re: Hałasująca kawa - rorząd i ubytki w wałkach rozrządu
    Od: FRANZZZ <f...@w...pl>

    witam,

    to ja swojego czasu zakładałem wątek z wałkami rozrządu w ZZR-ach.
    Przede wszystkim objawem poważnie wyszczerbionych wałkow są stuki lub
    takie specyficzne ich grzechotanie. Jezeli w silniku nic nie słychać
    to nie ma co się denerwować. Dużo można się na ten temat dowiedzieć z
    forum ZZRbikes.com, tam ludzie spotkali się z takimi przypadkami i
    jest pełno fotografii oraz nagrań na ten temat. W każdym razie część
    właścicieli opowiada się za wadą fabryczna - która podlegała wymianie
    w ramach gwarancji, część, że wina źle działającego układu
    smarowania... na forum jest też Gość, który przeleciał ponad 45 tys
    mil na takich wałkach i nic się nie działo. w moim przypadku ubytków
    nie znalazłem, ale kiedyś z ciekawości udałem się do przedstawiciela
    Kawasaki w Łodzi i ludzie stawiali oczy jak 5-cio złotowki że coś
    takiego się dzieje, nie wspomnę już o wymianie w ramach gwarancji. Za
    wałki powiedzieli coś koło 4 tyś pln więc odpuściłem.

    Trudno jest cokolwiek radzić w takiej sytuacji. najrozsądniejszym
    pomysłem jest sprzedać moto. Ja tak zrobiłem, mimo, że jeszcze raz
    podkreślam, u mnie wałki były O.K.

    Kawasaki spaliło się u mnie na popiół, nigdy więcej .....

    pozdrawiam
    Franzzz Łódź

  • 12. Data: 2009-12-02 08:49:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-12-01, FRANZZZ <f...@w...pl> wrote:

    > to ja swojego czasu zakładałem wątek z wałkami rozrządu w ZZR-ach.
    Moze zapomniales albo nie kojarzysz ale atakowalem Cie w tym temacie
    na privie :-)
> [...]
    > smarowania... na forum jest też Gość, który przeleciał ponad 45 tys
    > mil na takich wałkach i nic się nie działo.
    Tak to juz wszystko wiem, zglebilem temat doglebnie ;-) Nawet byly
    przypadki wiecej niz 45 kmil OIDP ca. 80 kmil, ja juz przestalem sie
    tym przejmowac, bede jezdzil a jak trzeba bedzie to za pare lat wymienie.
    Narazie profilaktycznie zmienie Castrola na Motula 300V.
    > Trudno jest cokolwiek radzić w takiej sytuacji. najrozsądniejszym
    > pomysłem jest sprzedać moto. Ja tak zrobiłem, mimo, że jeszcze raz
    > podkreślam, u mnie wałki były O.K.

    No way, Kwacker ma u mnie dozywocie ;-)
    > Kawasaki spaliło się u mnie na popiół, nigdy więcej .....

    Ja sie nie zrazam...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 13. Data: 2009-12-02 09:31:41
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-12-02, Jasio <b...@g...pl> wrote:

    > Gdybyś mógł, gwoli wyjaśnienia czemu się nie zraszasz, przypomnieć o
    > co chodziło z tymi śrubami urwanymi przy alternatorze.
    > Czy to znowu nie była jakaś słabość materiału kawasaka?
    > I jak to rozwiązałeś?

    To jedna sruba ktora trzyma ten dynks ktory wchodzi w zabierak w silniku.
    Dynks mial luzno na wieloklinie walka alternatora i sie cos wyklepalo,
    z tego co pamietam to wlasnie ten dynks. Moze i byla to slabosc materialu
    sruby a moze przypadek, jakas wada materialowa?
    Nie wazne, kupilem drugi sprawny altek za 140 PLN i po klopocie, moze
    kiedys tamten posluzy za dawce bebechow.
    > Zdjęcie:
    ><http://img40.imageshack.us/img40/6013/alternator.p
    ng>

    Sie zgadza.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2009-12-02 09:38:27
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości
    l...

> [...]

    co chodziło z tymi śrubami urwanymi przy alternatorze.
    Czy to znowu nie była jakaś słabość materiału kawasaka?

    Jasio
    vx etz
    weFAQ&v=qvj