  • 11. Data: 2011-06-17 09:08:56
    Temat: Re: HTML - jak to zrobić?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:27:17 +0200, Marek napisał(a):

    > Nawet jeśli wypełnię ten pominięty atrybut z poziomu JS poprzez string typu
    > "?par=123" to w ten sposób sie on zachowa również?

    Ach, o to Ci chodzi.

    W ten sposób nie przekażesz parametrów. Dodaj do formularza pole <input
    type="hidden" name="par" value="123"> i będzie dobrze.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2011-06-17 10:17:13
    Od: Marek <b...@e...com>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 11:08:56 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Ach, o to Ci chodzi.
    >
    > W ten sposób nie przekażesz parametrów. Dodaj do formularza pole <input
    > type="hidden" name="par" value="123"> i będzie dobrze.

    hehe - tak właśnie robię w nowym systemie. Stary natomiast muszę
    "reanimować".

  • 13. Data: 2011-06-17 11:48:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 12:17:13 +0200, Marek napisał(a):

    > hehe - tak właśnie robię w nowym systemie. Stary natomiast muszę
    > "reanimować".

    Dopisz hack, który na onSubmit wyciągnie parametry GET z action i na ich
    podstawie stworzy pola hidden, zaś action wyczyści. Trochę dookoła, ale
    powinno dać radę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2011-06-17 13:52:56
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 17-06-2011 13:48, Borys Pogoreło pisze:

    > Dopisz hack, który na onSubmit wyciągnie parametry GET z action i na ich
    > podstawie stworzy pola hidden, zaś action wyczyści. Trochę dookoła, ale
    > powinno dać radę.

    <czepianie się mode on>
    Użytkownicy bez JavaScript-u nie skorzystają z tego :/ Wiem, jest ich
    mało. Ale są :D
    </czepianie się mode off>

    --
    Peter

  • 15. Data: 2011-06-17 15:43:44
    Od: Exe Very Cute <k...@p...onIet.pl>

    W dniu 2011-06-17 15:52, Peter May pisze:

    > <czepianie się mode on>
    > Użytkownicy bez JavaScript-u nie skorzystają z tego :/ Wiem, jest ich
    > mało. Ale są :D
    > </czepianie się mode off>

    Swoją drogą - z ciekawości i pomijając kwestię robotów - czy normalne
    korzystanie z serwisów internetowych bez włączonej obsługi JS jest
    jeszcze w ogóle możliwe?

    Pozdr
    Exe Very Cute

  • 16. Data: 2011-06-17 17:24:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 17:43:44 +0200, Exe Very Cute napisał(a):

    > Swoją drogą - z ciekawości i pomijając kwestię robotów - czy normalne
    > korzystanie z serwisów internetowych bez włączonej obsługi JS jest
    > jeszcze w ogóle możliwe?

    Z bólem, ale się da. Oczywiście bez multimediów i flasha, którego geniusze
    pakują gdzie tylko się da. Po odblokowaniu w NoScript najczęściej
    odwiedzanych witryn da się żyć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2011-06-17 18:02:18
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 17-06-2011 17:43, Exe Very Cute pisze:

    > Swoją drogą - z ciekawości i pomijając kwestię robotów - czy normalne
    > korzystanie z serwisów internetowych bez włączonej obsługi JS jest
    > jeszcze w ogóle możliwe?

    Jak najbardziej. Są takie, co dbają o to :-) Jak przyjemnie jest
    wyłączyć JS i wejść np. na http://www.gazeta.pl/ :D Od razu wszystko
    szybciej działa.

    A tak z innej beczki, to stworzenie serwisu działającego bez JS to żaden
    problem. To nawet nie zajmuje więcej czasu, niż by się miało wszystko
    robić "jak leci".

    --
    Peter

  • 18. Data: 2011-06-17 18:03:43
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 17-06-2011 19:24, Borys Pogoreło pisze:

    > Z bólem, ale się da. Oczywiście bez multimediów i flasha, którego geniusze
    > pakują gdzie tylko się da. Po odblokowaniu w NoScript najczęściej
    > odwiedzanych witryn da się żyć.

    Bez jakich multimediów? Bo w html5 video i dźwięk działają jak
    najbardziej bez JS :D

    --
    Peter

  • 19. Data: 2011-06-17 18:33:34
    Od: Marek <b...@e...com>

> [...]

    > Swoją drogą - z ciekawości i pomijając kwestię robotów - czy normalne
    > korzystanie z serwisów internetowych bez włączonej obsługi JS jest

    Audycji radiowej radiem lampowym też się da słuchać :-) Chyba coś na falach
    długich jeszcze się nadaje? :-D

    A tak na serio, to w tej chwili jakieś raczkujące urządzenia mobilne mają z
    JS problem. Nie ma po co za bardzo walczyć o tworzenie stron z myślą, że
    żadnego JS nie będzie na nich. Być może jakieś gazety czy katalogi nie
    wymagające żadnych fikuśnych galerii czy Flashy obejdą się bez JS. W/g mnie
    unikanie na siłę JS to sztuka dla sztuki. Zgodzę się, że jeśli coś można
    zrobić bez JS to nie należy go tam pakować.

    HTML5 będzie pomocny w tym zakresie. Za parę lat, gdy 5tka się upowszechni,
    być może mniej JS będzie można używać - pewnie będzie to w czasach gdzie
    każde urządzenie mobilne i tak będzie miało support dla JS. :-)

  • 20. Data: 2011-06-17 19:01:23
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 17-06-2011 20:33, Marek pisze:
> [...]
    [...]

> [...]
    > unikanie na siłę JS to sztuka dla sztuki. Zgodzę się, że jeśli coś można
    > zrobić bez JS to nie należy go tam pakować.

    Pisanie czegokolwiek działającego z JS, jak i bez JS, to nie jest żadna
    "sztuka dla sztuki". Tak powinno się pisać podstawowo, że tak to ujmę.
    Zwłaszcza, że to ani nie zajmuje więcej czasu, ani nie jest specjalnie
    skomplikowane.

    Ponadto brak JS to nie tylko stare komórki:

    1. Korporacje. Tu nie zawsze panują zasady, jak w normalnym świecie. Ot,
    choćby firewalle filtrujące ściąganą zawartość. Czasem nawet stare
    przeglądarki, gdzie korpo ma napisaną aplikację pod starą przeglądarkę i
    nikomu z zarządu nie spieszy się, by to zmienić, bo "przecież działa".
    Poza tym to dość spory koszt może być.

    2. Wtyczki w przeglądarkach blokujące JS, np. NoScript pobrało już
    https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/noscript
    / 86 981 523. Ilu
    użytkowników ma na maksa powyłączany JS, tego nie wiadomo. Warto też
    zwrócić uwagę na takie akcje:
    http://webgraph.com/resources/facebookblocker/. "Tysiące" ładujących się
    skryptów spowalnia ładowanie się treści i nabija transfer :P

    3. To, że dane urządzenie mobilne ma obsługę JS, to nie znaczy, że
    wszystko jest ok. Spróbuj <input type="file" multiple="multiple" /> na
    systemie Android 2.3 (np. Samsung Galaxy Tab). Nie działa. Mimo, że
    wykrywam, iż jest to obsługiwane.

    > HTML5 będzie pomocny w tym zakresie. Za parę lat, gdy 5tka się upowszechni,
    > być może mniej JS będzie można używać - pewnie będzie to w czasach gdzie
    > każde urządzenie mobilne i tak będzie miało support dla JS. :-)

    JS był, jest i będzie. Najlepiej po prostu separować JS tak, aby brak
    jego nie powodował, że z czegoś nie da się skorzystać. Dobry przykładem
    jest opis porneL-a: http://pornel.net/onclick

    --
    Peter