  • 21. Data: 2009-09-22 16:25:09
    Temat: Re: HTC Wizard - wideo test zgrabnego Czarodzieja za 200-300zł
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Eee... jjjasne.. bateryjka. Wytrzymująca 10 minut. I na drugi dzień znów 10
    > minut.

    Wierz albo nie, ale tak właśnie było, no może owe dziesięć minut można
    zwalić na zajechanie czasem. :)
    Zresztą 10 minut to trochę za dużo jak na 100mF, nie sądzisz? W
    przypadku starych Palmów trzeba było się raczej uwijać z wymianą paluszków.

    Poza tym po pierwsze widziałem jak wygląda ten element wewnątrz HP iPAQ
    4350. Do kondensatora to nie podobne, przypomina właśnie małą bateryjkę
    płaską w koszulce termokurczliwej (coś jak bateryjki podtrzymujące BIOS
    w laptopach). Poza tym obserwowałem jak wygląda proces ładowania takiego
    iPAQ po kompletnym rozładowaniu. Poziom naładowania "Backup Battery"
    rośnie powoli. Naładowanie kondensatora 100mF raczej nie zajęłoby 1,5h. ;)

    Druga sprawa, że przynajmniej w jednym Handheldzie wymieniałem bateryjkę
    zapasową i była to zwykła, płaska bateryjka - ja zamiennik dostałem u
    zegarmistrza.

  • 22. Data: 2009-09-22 16:38:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 18:25:09 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Druga sprawa, że przynajmniej w jednym Handheldzie wymieniałem bateryjkę
    > zapasową i była to zwykła, płaska bateryjka - ja zamiennik dostałem u
    > zegarmistrza.

    W handeldzie to zupełnie co innego, tam owszem, były bateryjki. Zauważ, że
    miały one po pierwsze, te bateryjki dostępne łatwo z zewnątrz, po drugie
    specjany przełącznik pozwalający w jednym momencie tylko jedną z baterii o
    raz uniemożliwiający włączenie handhelda w trybie wymiany.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 23. Data: 2009-09-22 18:14:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > specjany przełącznik pozwalający w jednym momencie tylko jedną z baterii o
    > raz uniemożliwiający włączenie handhelda w trybie wymiany.

    O popatrz, w iPAQ też jest taki przełącznik. Zamontowany na płycie
    głównej, dociskany klapką baterii. ;) Zdejmiesz klapkę a urządzenie
    przerzuci się w tryb podtrzymywania pamięci z baterii zapasowej.
    No i pozostaje jeszcze ten drobny fakt, że po rozładowaniu ładuje się
    ona jak normalne ogniwo.

  • 24. Data: 2009-09-23 05:03:00
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Eee... jjjasne.. bateryjka. Wytrzymująca 10 minut. I na drugi dzień znów 10
    > minut.\

    Zasadniczo po to ona byla by wytrzymac np wymiane karty SIM czy bateri
    glownej co jest istotne gdy wszystko mamy w RAM.

    W Wizardzie juz byla zwykla bateryjka do zegarka podtrzymujaca zegarek i
    w 95% i tak juz dawno nie dziala

  • 25. Data: 2009-09-26 11:14:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Zasadniczo po to ona byla by wytrzymac np wymiane karty SIM

    Z kartą sim to też różnie bywało we wczesnych urządzeniach z wm2003 i
    modułem telefonicznym. Taki HTC Wallaby (Qtek 1010, MDA I) miał slot na
    kartę SIM z boku obudowy, a nie pod baterią. :)

  • 26. Data: 2009-09-28 05:02:06
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Atlantis pisze:

    > Z kartą sim to też różnie bywało we wczesnych urządzeniach z wm2003 i
    > modułem telefonicznym. Taki HTC Wallaby (Qtek 1010, MDA I) miał slot na
    > kartę SIM z boku obudowy, a nie pod baterią. :)

    W Wallabym to raczej pod bateria sie "nie da" bo bateria jest
    niewyjmowalna stanowiaca zawartosc obudowy ktora jest nieotwieralna dla
    end usera

  • 27. Data: 2009-10-01 11:56:15
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > W Wallabym to raczej pod bateria sie "nie da" bo bateria jest
    > niewyjmowalna stanowiaca zawartosc obudowy ktora jest nieotwieralna dla
    > end usera

    Chyba faktycznie. Nigdy nie byłem użytkownikiem Wallaby, a w rękach
    miałem go dawno temu przez chwilę. Dlatego założyłem, że konstrukcja
    była podobna do Alpine/Himalayi. :)

  • 28. Data: 2009-10-01 20:41:16
    Od: "Marian" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

> [...]

    Trochę OT, pytanie od end usera.

    Jakim klejem jest przyklejana ta "bateria"?

    Regards

    --

    Marian

  • 29. Data: 2009-10-02 05:55:56
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Marian pisze:

    > Użytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Trochę OT, pytanie od end usera.
    > Jakim klejem jest przyklejana ta "bateria"?

    Slabym da sie oderwac :) po rozkreceniu :) oczywiscie.

  • 30. Data: 2009-10-02 10:34:05
    Od: "Marian" <krańtór@póćżtą.óńęt.pł>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Slabym da sie oderwac :) po rozkreceniu :) oczywiscie.

    To akurat jest, oczywiście, jasne. Uściślę, chciałbym przykleić nowy aku.
    Mam pod ręką Elastil N10 ale biorąc pod uwagę, że obudowa jest
    z tworzywa nie chciałbym uszkodzić tego zabytku :-) a po fabrycznym
    zostały tylko szczątki. Przypuszczam, że odpowiedni byłby też np. preparat
    do przyklejania dodatków w gazetach. Jakaś nazwa, hint? TIA

    Regards

    --

    M.