  • 11. Data: 2016-05-17 23:10:59
    Temat: Re: HTC 10 - bierze ktos?
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 5/17/2016 2:16 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Oddaje do naprawy. A jak sie popsuje po gwaracji to naprawiam sam. Ale
    > ja jestem *inny*. Zdecydowana większość społeczeństwa to nieźle
    > zarabiający tumaniści którzy nie mają ochoty zostać miesiąc bez
    > działajcego odkurzacza.

    piekne. tumanisci, bo niezle zarabiaja. no super. wedlug ciebie wszyscy
    musza umiec naprawiac domowa elektronike.

    > Innymi slowy na czas twarnia kontraktu nie możesz go otworzyć, naprawić,
    > zmienić firmware.

    ale to sa tylko twoje slowa, ktore nie maja pokrycia w praktyce.

    > Teraz wystrarczy ustawić to jeko jedyna formę
    > posiadania telefonu i proszę: mozna produkować szit bez alternatyw.
    > Zupełnie jak np. Apple.

    alez oczywiscie, ze moge, wiec nie wiem o czym piszesz. to w iphonie nie
    mozna zrobic jailbreak, zalozyc custom rom'u? ciekawe. skad bierzesz
    swoje informacje? <rs>

  • 12. Data: 2016-05-21 21:35:46
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    rs <n...@n...spam.info> wrote:

    > mozna zrobic jailbreak, zalozyc custom rom'u? ciekawe. skad bierzesz
    > swoje informacje? <rs>

    Nie wymawiasz "m", slawinski, czy zwyczajnie zasady stawiania apostrofow
    cie przerosly?

  • 13. Data: 2016-05-21 22:19:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-17 20:31, re wrote:
> [...]
    > Zupełnie jak np. Apple.
    > ---
    > Ale przestań pierd...ć bez sensu bo to niezdrowe

    Czasem ewarto napisać coś merytorycznie. Samo inwektywy od rzeczy i
    cytowanie jak gimbus nie zmniejsza etropii internetu.

  • 14. Data: 2016-05-21 22:29:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-17 23:10, rs wrote:
    > piekne. tumanisci, bo niezle zarabiaja. no super. wedlug ciebie wszyscy
    > musza umiec naprawiac domowa elektronike.

    Popsul Ci się moduł logiki. Nigdzie nie twierdze że wszyscy powinni. Nie
    twierdze również że duża zarabiają bo są tumanistami.

    > ale to sa tylko twoje slowa, ktore nie maja pokrycia w praktyce.

    Raczej z praktyki. Obecnie część elementów hardware twoich urządzeń
    elektronicznych jest zaszyfrowana. Za chwile będą wszystkie. Techniki
    stosowane w TPM są tuż za rogiem.

    Przykład:

    https://blogs.msdn.microsoft.com/b8/2011/09/22/prote
    cting-the-pre-os-environment-with-uefi/

    Tak więc za kilka lat możesz sobie pisać firmware i odpalać na
    emulatorach dla sportu.

    > alez oczywiscie, ze moge, wiec nie wiem o czym piszesz. to w iphonie nie
    > mozna zrobic jailbreak, zalozyc custom rom'u?

    Można bo sa bugi. Bugi się skończą - nie będzie się dało. Pomijam fakt
    że najnowsze scalaki nie posiadają dokumentacji bez podpisywania NDA.
    Nikt z pryszczatymi nastolatkami tego nie podpisze. Closed hardware i
    spierd...

    > ciekawe. skad bierzesz
    > swoje informacje? <rs>

    Z rzeczywistości.

  • 15. Data: 2016-05-22 04:59:33
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 5/21/2016 4:29 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Popsul Ci się moduł logiki. Nigdzie nie twierdze że wszyscy powinni. Nie
    > twierdze również że duża zarabiają bo są tumanistami.

    ja tez nigdzie nie twierdze, ze wszyscy, wiec zrwarac uwage rowniez
    swoje logice.

    > Raczej z praktyki. Obecnie część elementów hardware twoich urządzeń
    > elektronicznych jest zaszyfrowana. Za chwile będą wszystkie. Techniki
> [...]

    uh-oh. apple chyba zawsze to robil i co? nic nowego.

    > Tak więc za kilka lat możesz sobie pisać firmware i odpalać na
    > emulatorach dla sportu.

    no trzeba sie czegos bac. jak nie ma czego, to trzeba sobie cos wymyslec.

    > Można bo sa bugi. Bugi się skończą - nie będzie się dało.

    aaaaha. juz ja widze, jak sie bugi skoncza. ty naprawde w to wierzysz?
    taki idealista? im bardziej skomplikowany sprzet, tym wiecej bugow.
    do niedawna bylo nie do pomyslenia, zeby podstawic MacOS, albo OSX na
    gratach PCtowych. teraz chyba prawie kazdy, oparty na intelu sprzet
    powinien hulac. maniacy nawet na AMD puszczaja.

    > Pomijam fakt
    > że najnowsze scalaki nie posiadają dokumentacji bez podpisywania NDA.
    > Nikt z pryszczatymi nastolatkami tego nie podpisze. Closed hardware i
    > spierd...

    te pryszczate nastolatki sa coraz cwansze, a jak nie to sie zglosza do
    chinczykow, zeby im z fabryki wyniesli.

    > Z rzeczywistości.

    byc moze twoja taka jest. <rs>

  • 16. Data: 2016-05-22 09:32:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-22 04:59, rs wrote:
    > aaaaha. juz ja widze, jak sie bugi skoncza. ty naprawde w to wierzysz?

    PS4 opiera się skutecznie. Wii pomimo poczastkowego fail, w ostatnich
    upgrades bylo już niełamalne softwareowo. To nie jest kwestia wiary. To
    kwestia faktów. Produentom konsol chwilowo zależy bardziej niż
    produentowm OSów.

    > taki idealista? im bardziej skomplikowany sprzet, tym wiecej bugow.

    Secure boot chain zazwyczaj nie bazuje na niczym skomplikowanym i są to
    pojedyncze kilobajty kodu. Wii udało się zlamać bo jeden z developerów
    okazal się imbecylem. Jak poprawili to już sie nie dało. Mija chyba z 6
    lat od tego i dalej secure boot na wii nie jest złamane.

    > do niedawna bylo nie do pomyslenia, zeby podstawic MacOS, albo OSX na
    > gratach PCtowych. teraz chyba prawie kazdy, oparty na intelu sprzet
    > powinien hulac. maniacy nawet na AMD puszczaja.

    Dalej nie czaisz bazy: w świecie PC te technologie przychodzą powoli.
    Kilkia miesiąty temu Microfot zarekomentował uniemozliwienie bootowania
    bez podpisanego kernela. Innymi slowy jesli trafisz na nadgorliwego
    producenta BIOSu to linuxa na sprzęcie możesz już nie postawić. Na razie
    nie widuję takiego sprzętu, ale możliwośc jest. Zgadnij co zrobi MS w
    sytuacji kiedy przegrywa na wszystkich rynkach?

    > te pryszczate nastolatki sa coraz cwansze, a jak nie to sie zglosza do
    > chinczykow, zeby im z fabryki wyniesli.

    Wyjmując z kieszeni pare mln dolarów ze zrzutki na startupie. Tak, to
    jest prawdopodobne i przecież się już zdarzało, prawda?

    > byc moze twoja taka jest. <rs>

    Owszem. Zauważa jednak z przerażeniem że znaczna populacja programistów
    w około też tutaj jest. Może więc ona jest jednak prawdziwa?

  • 17. Data: 2016-05-22 17:31:24
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 5/22/2016 3:32 AM, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > upgrades bylo już niełamalne softwareowo. To nie jest kwestia wiary. To
    > kwestia faktów. Produentom konsol chwilowo zależy bardziej niż

    nie jestem zainteresowany konsolami, ale z tego co widze, google podaj
    ponad 11 milionow stron dotyczacych hackowania PS4, nawet jesli ulamet
    tego ma merytoryczna wartosc, to nie jest tak jak mowisz.

> [...]
    > okazal się imbecylem. Jak poprawili to już sie nie dało. Mija chyba z 6
    > lat od tego i dalej secure boot na wii nie jest złamane.

    podobnie z WII. zawsze bedzie jakis imbecyl, jak go nazywasz (ciekawe
    skad takie szybkie u ciebie diagnozy) czy inne niedopracowania.

> [...]
    > nie widuję takiego sprzętu, ale możliwośc jest. Zgadnij co zrobi MS w
    > sytuacji kiedy przegrywa na wszystkich rynkach?

    nie interesuje mnie zupelnie jak to powstaje. interesuje mnie, ze zawsze
    sa i beda mozliwosci zlamania zabezpieczen i taka jest rzeczywisctosc.

    > Wyjmując z kieszeni pare mln dolarów ze zrzutki na startupie. Tak, to
    > jest prawdopodobne i przecież się już zdarzało, prawda?

    o kickstarterze slyszales? pewenie nie, bo to tez jest juz czesc
    rzeczywistosci.

    oszukuj sie jak ci wygodnie. <rs>

  • 18. Data: 2016-05-22 18:11:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-22 17:31, rs wrote:
    > nie jestem zainteresowany konsolami, ale z tego co widze, google podaj
    > ponad 11 milionow stron dotyczacych hackowania PS4

    Wystarczy jedna:

    http://wololo.net/2016/02/12/ps4-jailbreak-2016-stat
    us-of-ps4-jailbreak-news-so-far/

    >, nawet jesli ulamet
    > tego ma merytoryczna wartosc, to nie jest tak jak mowisz.

    Zabawny jestes, wydaje Ci sie że przedstawienie 11 milionów linkow do
    gówna jest argumentem merytorycznym na cokolwiek?

    > podobnie z WII. zawsze bedzie jakis imbecyl, jak go nazywasz (ciekawe
    > skad takie szybkie u ciebie diagnozy) czy inne niedopracowania.

    Imbecyl ponieważ tego typu blady nie znajdują się w standardowym pojęciu
    developingu, code review, testowania itd. To jest na granicy sabotarzu:

    http://wiibrew.org/wiki/Signing_bug

    Tylko imbecyl zastosował by strncpy. Widzisz więc że w momencie gdyby
    napisano to poprawnie - homebrew nie powstao by na wii do dzisiaj.
    Najnowsze Wii są z patchem i nic się nie da zrobić.

    > nie interesuje mnie zupelnie jak to powstaje. interesuje mnie, ze zawsze
    > sa i beda mozliwosci zlamania zabezpieczen i taka jest rzeczywisctosc.

    Nie będzie możlwości. Na tym polega np. dzialanie TPM. Nie ma mozliwości
    złamania go, a jesli nawet wydasz miliony $ (nie przesadzam) to zlamiesz
    jedną *sztukę*. Dokładnie to jest kierunek wszystkich dużych korpo
    hardware&software. pewno że można głeboko wierzyć że pryszczaty
    nastolatek za pomocą gwoździa i gumki zhakuje iosa. Wolność mamy,
    równiez w ignorancji.

    > o kickstarterze slyszales? pewenie nie, bo to tez jest juz czesc
    > rzeczywistosci.

    Dalej jesteś zabawny myśląc że jakakolwiek korpo sprzeda bandzie
    pryszczatych natolatków swoje sekrety.

  • 19. Data: 2016-05-22 18:21:00
    Od: atm <...@v...pl>

    > nie interesuje mnie zupelnie jak to powstaje. interesuje mnie, ze zawsze
    > sa i beda mozliwosci zlamania zabezpieczen i taka jest rzeczywisctosc.

    Z podworka, ktore mnie interesuje: Samsung wprowadzil zabezpieczenie
    KNOX, ktore przy ladowaniu custom bootloadera jest trwale "uszkadzane".
    Przy calym napieciu sie kucharzy do tej pory nikomu nie udalo sie
    odwrocic tego procesu co znakomicie hamuje zainteresowanie ladowaniem
    custom romow w czesie gwarancji (choc akurat nabicie flagi KNOXa
    niekoniecznie anuluje gwarancje).
    Przez dlugi czas a byc moze wciaz dziala zabezpieczenie bootloadera
    Sony, ktorego zdjecie powodowalo/powoduje trwala zmiane, znow
    podpadajaca pod gwaracje oraz likwidujaca czesc ficzerow telefonu (nie
    wiem jak wyglada obecnie sytuacja, badalem temat gdy chcialem kupic Z2).
    Jest troche przykladow ,ktore pokazuja, zejesli producent sie uprze jest
    w stanie sie zabezpieczyc.

  • 20. Data: 2016-05-22 18:45:12
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 5/22/2016 12:11 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Wystarczy jedna:
    >
    > http://wololo.net/2016/02/12/ps4-jailbreak-2016-stat
    us-of-ps4-jailbreak-news-so-far/

    owszem wystarczy

    http://www.forbes.com/sites/davidthier/2016/01/06/ps
    4-has-apparently-been-hacked/#132475a97793

    > Zabawny jestes, wydaje Ci sie że przedstawienie 11 milionów linkow do
    > gówna jest argumentem merytorycznym na cokolwiek?

    napisalem wyzej. czytaj ze zrozumieniem, abo nie manipuluj. mam
    nadzieje, ze wiesz co to ulamek.

> [...]
    > napisano to poprawnie - homebrew nie powstao by na wii do dzisiaj.
    > Najnowsze Wii są z patchem i nic się nie da zrobić.

    nie chce mi sie tego tematu sledzic. jak historia pokazuje, wszystko co
    warto lamac, jest wczesniej czy pozniej zlamane.

> [...]
    > hardware&software. pewno że można głeboko wierzyć że pryszczaty
    > nastolatek za pomocą gwoździa i gumki zhakuje iosa. Wolność mamy,

    tia. nie bedzie. gdybanie i kreowanie przyszlosci pozostawiam tobie.

    > Dalej jesteś zabawny myśląc że jakakolwiek korpo sprzeda bandzie
    > pryszczatych natolatków swoje sekrety.

    ta rozmowa chyba nie ma sensu. skad niby klony czesci na chinskiej
    czesci ebaya sa? dlaczego trzeba uderzac do korporacji. ja jestem
    zabawny? niech bedzie. jak napisalem. twoja rzeczywistosc. przyjemnej
    zabawy. <rs>