  • 11. Data: 2009-11-24 17:58:39
    Temat: Re: HP LaserJet 5000 powolne ładowanie wydruków
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:
    > Cześć
    > Zakupiłem drogą kupna drukarkę laserową A3 HP 5000. Mono.
    > Niektóre wydruki ładują się bardzo powoli. Szczególnie niektóre pdf'y,
    > zdjęcia jpg, wydruki z autocada, exel...
    > doc'e drukują się momentalnie.
    > Ładują się dużo wolniej niż do drugiej drukarki, też laser A3 (panasonic
    > DP-1510)
    > Jaka może być przyczyna?
    > Drukarka ma jetdirecta i podłączona jest przez sieć.
    > Ma 20MB pamięci. Czy dołożenie jeszcze np 32MB może coś poprawić?

    Prawdopodobnie pracujesz przy użyciu sterownika PostScript do tej drukarki.
    Zmień na PCL i przyspieszy. Z doświadczenia najszybsze sterowniki PCL do drukarek
    HP to są te nie od producenta, tylko o dziwo te wbudowane w system operacyjny XP

    Przerabiam temat dosyć często i ten sam plik pdf na sterowniku PostScript
    drukuje się 10 minut a na PCL niecałą minutkę albo i szybciej.

    Zobacz jeszcze w opcjach sterownika jaką pamięć jest ustawiona dla drukarki.
    Bardzo często jest tam mniej niż fizycznie drukarka posiada.

    --
    gs

  • 12. Data: 2009-11-25 16:22:07
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Lub inaczej: przesyłanie grafiki i czcionek rastrowo niesie często mniej
    niespodzianek związanych z drukarką, niż wektorowo.
    Warto popróbować różnych opcji i ich "krzyżowania" (grafika - czcionki).
    JaC

    -----

  • 13. Data: 2009-11-25 17:16:54
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Prawdopodobnie pracujesz przy użyciu sterownika PostScript do tej drukarki.
    > Zmień na PCL i przyspieszy.

    Pracuje na PCL. W wersji 6.

    > Z doświadczenia najszybsze sterowniki PCL do drukarek
    > HP to są te nie od producenta, tylko o dziwo te wbudowane w system operacyjny XP

    OK-spróbuje-pomierze czasy.
    Kłopot tylko w tym, ze windowsowe sterowniki mają problem z obsługą
    trzech podajników, a konkretnie konfiguracją ich w zadany przeze mnie
    sposób. Próbowałem na początku z nich drukować i nigdy nie wiedziałem z
    którego podajnika wyjedzie, czy wydrukuje A4 na A3, czy na odwrót.
    W sterach firmowych działa to rewelacyjnie i bardzo intuicyjnie.

    > Zobacz jeszcze w opcjach sterownika jaką pamięć jest ustawiona dla drukarki.
    > Bardzo często jest tam mniej niż fizycznie drukarka posiada.

    Taką opcję mam tylko w sterach windowsowych. W HP się tego nie
    ustawia-sam sczytuje chyba to z drukarki.

    Dziękuje za pomocne sugestie