  • 1. Data: 2012-04-09 22:52:40
    Temat: HDMI i dzwiek
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Mam monitor (Dell 2709) z roznymi zlaczami m.in. HDMI. Z monitora jest
    tez wyjscie audio. Jesli wlacze tuner kablowki, a monitor jest ustawiony
    na HDMI, to obraz jest, ale cisza. Wystarczy wylaczyc monitor i wlaczyc
    i jest dzwiek. Jesli wlacze najpierw tuner, a potem monitor przelacze na
    HDMI, to dzwiek tez bedzie. Przelaczanie komp (DVI) na tuner (HDMI),
    dowolnie wiele razy, dzwiek jest. Tylko to wlaczenie monitora bez
    zadnego opoznienia powoduje "cichosc".
    Czy ktos moglby mnie oswiecic, czy tuner potrzebuje jakiegos sygnalu z
    monitora by zaczac wysylac dzwiek, czy problem jest tylko po stronie
    monitora.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2012-04-09 23:13:47
    Temat: Re: HDMI i dzwiek
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Pawel,

> [...]
    > Czy ktos moglby mnie oswiecic, czy tuner potrzebuje jakiegos sygnalu z
    > monitora by zaczac wysylac dzwiek, czy problem jest tylko po stronie

    Norma - mam to samo z telewizorem i resztą sprzętu - trzeba czarować z
    kolejnością, żeby działało poprawnie.

    Dźwięku z TVSat nie będzie, jesli najpierw włączę TV a potem tuner.
    Obrazu HD z DVD nie będzie, jesli najpierw włączę DVD a potem TV.

    Za czasów złącza euro sprzet podłączony automagicznie włączał
    telewizor i wszystko działało. Za czasów HDMI tak się nie da - kobieta
    bez chłopa nie włączy sprzętu. Mojej żonie musiałem instrukcję obsługi
    napisać.

    Niech mi ktos wytłumaczy ten niewyobrazalny krok wstecz - komu
    przeszkadzało, że sprzęt włączał TV i nie trzeba było kombinować jak
    koń pod górę?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-04-09 23:24:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-09 23:13, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Niech mi ktos wytłumaczy ten niewyobrazalny krok wstecz - komu
    > przeszkadzało, że sprzęt włączał TV i nie trzeba było kombinować jak
    > koń pod górę?

    Po powszechna bylejakość software/firmware i brak wyobraźni marketoidów.
    Przelewa się to coraz bardziej na sprzet ktory wydawało by się -
    spieprzyć się już nie da. U mnie w tv nie mogę przełaczyć się na HDMI
    jedym/dwoma przyciskami. Muszę przelecieć przez cała karuzelę wejśc przy
    każdym robiąc pauze na 1-2 sekundy zanim soft pozwoli kliknąć
    "nastepny". Każdy kto by tego użył rozwalił by po kilku minutach pilota
    o ekran bo słów brak na debilność tego rozwiązania. Ale nie
    marketoid-projektant.

    Czekam na pierwszy tv w ktorym będę mógł napisać skrypt w bashu. Może
    śmieszne, ale przynajmniej będę miał HDMI pod jednym przyciskiem. Tylko
    że wiem że sie nie doczekam. Nikt nie produkuje rtv dla nerdów.

  • 4. Data: 2012-04-09 23:36:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-04-09 23:24 Sebastian Biały napisał(a):

    > Czekam na pierwszy tv w ktorym będę mógł napisać skrypt w bashu. Może
    > śmieszne, ale przynajmniej będę miał HDMI pod jednym przyciskiem. Tylko
    > że wiem że sie nie doczekam. Nikt nie produkuje rtv dla nerdów.

    Da się jak najbardziej. Popatrz na Samsungi z Linuxem, do których można
    wgrać niezależny soft.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2012-04-10 00:32:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

> [...]

    > śmieszne, ale przynajmniej będę miał HDMI pod jednym przyciskiem. Tylko
    > że wiem że sie nie doczekam. Nikt nie produkuje rtv dla nerdów.

    W LG przełączasz wejścia jednym przyciskiem, bez czekania po
    sekundzie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2012-04-10 01:57:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Czekam na pierwszy tv w ktorym będę mógł napisać skrypt w bashu. Może
    > śmieszne, ale przynajmniej będę miał HDMI pod jednym przyciskiem. Tylko że
    > wiem że sie nie doczekam. Nikt nie produkuje rtv dla nerdów.

    No niestety to samo tunery n-ki. Jest tam sporo stacji radiowych (po
    podłączeniu do netu). Ustawiam stację, włączam sprzet audio, wyłączam TV, bo
    przecież ile się można gapić w menu wyboru stacji radiowej i... dźwięk po 3
    sekundach znika.

    Co trzeba zrobić? Przestawić tuner aby dawał sygnał wyjściowy po RGB lub
    po "niskiej", zamiast na HDMI i dźwięk automagicznie powraca. Normalnie
    witki opadają. I o ile osoba z widzą techniczną wpadnie dość szybko na to,
    to teraz człowieku wytłumacz blondynce, że aby mieć dźwięk przy wyłączonym
    TV to trzeba zmienić rodzaj sygnału wyjściowego TV. No i oczywiście od razu
    trzeba opisać procedurę co zrobić gdy po ponownym włączeniu TV widać zamiast
    obrazu ciemność, bo przecież podłączone mamy HDMI, a nie euro. :)

  • 7. Data: 2012-04-10 07:22:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    > W LG przełączasz wejścia jednym przyciskiem, bez czekania po
    > sekundzie.

    W moim samsungu to samo.

  • 8. Data: 2012-04-10 12:45:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-04-09 23:13, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [.....]
    > Za czasów złącza euro sprzet podłączony automagicznie włączał
    > telewizor i wszystko działało.
    Z tym włączaniem to nie do końca jest tak różowo. Np. u moich starych
    stoi sobie ~11 letni telewizor CRT Thomsona podłączony kablem euro do ~5
    letniego Echostara DVR-747 (dla niewtajemniczonych: dekoder Cyfrowego
    Polsatu z PVR) i podczas normalnego oglądania wszystko jest OK -
    wystarczy pilot od dekodera. Ale gdy chce się zaprogramować nagranie to
    trzeba wyłączyć telewizor na twardo 'isostatem' ponieważ w przeciwnym
    wypadku włączy się razem z dekoderem o zaprogramowanej porze co w nocy
    może być cokolwiek irytujące. :-)

  • 9. Data: 2012-04-13 09:24:23
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 09/04/2012 22:13, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Norma - mam to samo z telewizorem i resztą sprzętu - trzeba czarować z
    > kolejnością, żeby działało poprawnie.

    A u mnie takie problemy sa tylko z HTPC (trzeba najpierw TV wlaczyc).
    Cala reszta sprzetu ma kolejnosc w nosie.

    Napisanie instrukcji nie pomaga, bo jest odpowiedz "no przeciez juz jest
    TV wlaczony"...

    --
    Jerry1111

  • 10. Data: 2012-04-13 10:40:54
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Co trzeba zrobić? Przestawić tuner aby dawał sygnał wyjściowy po RGB lub
    > po "niskiej", zamiast na HDMI i dźwięk automagicznie powraca.

    A jak masz podlaczony box do sprzetu audio?