  • 1. Data: 2024-08-19 16:06:05
    Temat: HDD z chin...
    Od: szopen <s...@e...szop>

    Jest dysk IronWolf Pro 12TB, w Europie kosztuje ponad 1600pln, a u chińczyka <
    800pln:

    https://pl.aliexpress.com/item/1005006351019946.html

    Ma też sporo opinii pozytywnych, czy to możliwe że jest to oryginalny, nowy dysk?

    --
    szopen

  • 2. Data: 2024-08-19 19:33:47
    Temat: Re: HDD z chin...
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 19.08.2024 o 16:06, szopen pisze:

> [...]
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005006351019946.html
    >
    > Ma też sporo opinii pozytywnych, czy to możliwe że jest to oryginalny,

    A jak wygląda cło od takiego zakupu?
    --
    Olek

  • 3. Data: 2024-08-19 19:49:37
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

> [...]

    > https://pl.aliexpress.com/item/1005006351019946.html
    >
    > Ma też sporo opinii pozytywnych, czy to możliwe że jest to oryginalny,

    Jest możliwe że jest to oryginalny dysk.
    Bardziej prawdopodobne że to jakiś refrubished ale nie wykluczał bym
    że pod ładna naklejką jest jeszcze inny (mniejszy) dysk.

    Kup, sprawdź pojemność i daj znać. :-)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2024-08-24 08:09:22
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 19.08.2024 o 19:49, RadosławF pisze:
    > Jest możliwe że jest to oryginalny dysk.
    > Bardziej prawdopodobne że to jakiś refrubished ale nie wykluczał bym
    > że pod ładna naklejką jest jeszcze inny (mniejszy) dysk.
    Albo karta pamięci mSD:)

    --
    t0maszek

  • 5. Data: 2024-08-25 15:20:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 sie 2024 o 08:09, Tomaszek pisze:

    > Albo karta pamięci mSD:)

    Z cwanym ko{}kontrolerem dającym na oko wzmiankowaną pojemność... ;)

    Można kupić, sprawdzić pojemność i czasy dostępu oraz transfery, ale
    czy można oszacować żywotność?...

    -=-

    Na AliExpress kupiłem dwa różne termometry po 8 pln z małymi
    groszami -- bardzo dobre wg mnie! Kupiłem raz jeszcze na oko
    takie same dwa -- jeden bardzo zły a drugi niezbyt dobry...
    Za pierwszy poprosiłem zwrot pieniędzy, o drugim rozmyślam...

    Włączniki RF433MHz -- po ~10pln dobre i na oko takie same, ale
    ~dwakroć tańsze, wadliwe, które można naprawić we własnym zakresie
    a za które (jako za wadliwe) można otrzymać zwrot szmalu... Aby
    było jasne -- nie wiedziałem o możliwości naprawy w chwili kupna
    a sama naprawa do najłatwiejszych nie należy z uwagi na gibkość ;)
    drukowanej płytki (wyginającej się pod wpływem ciepełka) i małe
    gabaryty rezystorów SMD, które trzeba zmienić miejscami...

    Kolejnych takich włączników nie potrzebuję -- mam nadmiar
    wadliwych, które mogę (chyba mogę) naprawić...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 6. Data: 2024-08-25 20:48:24
    Od: szopen <s...@e...szop>

    On 24.08.2024 08:09, Tomaszek wrote:

    > Albo karta pamięci mSD:)

    Karta SD 12TB? Chyba jednak nie.

    --
    szopen

  • 7. Data: 2024-08-26 12:48:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 sie 2024 o 20:48, szopen pisze:

    > Karta SD 12TB? Chyba jednak nie.

    Możesz wpisać tam 12TB i sprawdzić, czy naprawdę tyle ów nośnik
    pomieści, ale nawet po sprawdzeniu (i pozytywnej weryfikacji)
    niekoniecznie wiele będziesz wiedział o tym nośniku...

    Aby było jasne -- nie twierdzę, że owa oferta nie jest uczciwa...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 8. Data: 2024-08-26 16:11:38
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 sie 2024 o 16:06, szopen pisze:

    > Jest dysk IronWolf Pro 12TB, w Europie kosztuje ponad 1600pln,

    Niekoniecznie:
    https://www.net-s.pl/produkt/seagate-dysk-ironwolf-p
    ro-12-tb-35-st12000ne0008-1005056;20-c-10
    1385,13 pln

    https://allegro.pl/oferta/seagate-ironwolf-pro-12tb-
    wewnetrzny-dysk-16144810003
    1393,42 pln

    Można zapytać Seagate...

    Na AliExpress 747,68 pln, ale czy odliczysz VAT?

    1385/1.23=1126,02

    Tak drogich rzeczy nie zwracałem do AliExpress -- tanie zwracałem
    bezproblemowo...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 9. Data: 2024-08-26 16:45:46
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 25.08.2024 o 20:48, szopen pisze:

    > Karta SD 12TB? Chyba jednak nie.

    Na pewno nie ale info od urządzenia może podać że pojemność
    jednak wynosi wynosi 12TB.
    Na YT masz sporo filmików gdzie ludzie zamawiają tanie dyski
    przenośne (2,5cala) o pojemności 1 czy 2TB a po otwarciu
    obudowy w środku darta SD o pojemności 64 czy 128GB.

    Więc kup, zapisz tam te 11,5TB, i napisz ile czasu się kopiowało
    i ile z tego dało się potem odczytać. I jak wyjdzie że jednak
    sporo mniej to rozkręć obudowę i odczytaj pojemność karty
    czy pena jaki tam siedział. :-)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2024-08-26 21:03:40
    Od: szopen <s...@e...szop>

    On 26.08.2024 16:45, RadosławF wrote:

> [...]
    > i ile z tego dało się potem odczytać. I jak wyjdzie że jednak
    > sporo mniej to rozkręć obudowę i odczytaj pojemność karty

    I po co to pitolenie? 170 sztuk sprzedane, a nikt się nie pokapował, że to podróbka?
    Serio?
    --
    szopen