  • 41. Data: 2012-02-07 19:15:25
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-07 17:35, Cavallino pisze:

    > No tak, u mnie 2 osoby to pół rodziny, więc się zdziwiłem, że u Ciebie
    > daje radę cała. ;-)

    :) No 5 mies. dziecka nie liczę, bo zuzyje tyle cieplej co woda na
    herbate ;)

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 42. Data: 2012-02-07 19:17:02
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Wiesz, te chińskie za 20 zł też mierzą opór zupełnie poprawnie, słowo :)
    > Inna sprawa, jak długo i ile razy, ale w sumie nie narzekam.

    > W temperaturze?

    > A współczynnik temperaturowy oporu uwzględniałeś?
    > Bo na przykład w żarówce jest różnica o rząd wielkości... ;)

    Poza tym przy pradzie przemiennym chyba troche inaczej sie to liczy,
    wazne jest tzw. napiecie skuteczne itp. (chociaz przyznam szczerze ze
    zupelnie do zagadnien pradowych sie nie przykladalem na studiach)

  • 43. Data: 2012-02-09 22:14:07
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 6 Feb 2012 21:17:20 +0100 "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał:

    >Jak dajesz radę wykąpać rodzinę w 100 l ciepłej wody?
    >Bo mnie jeden bojler wystarcza, ale tylko na moją kąpiel.
    >No może ktoś jeszcze jest w stanie wziąć prysznic tego samego wieczoru, jak
    >trochę poczeka, ale na tym koniec.

    Wybaczcie że wykopuję stare posty, ale co złego jest w ogrzewaczach
    przepływowych? Grzeją wodę od razu i tylko wtedy kiedy potrzeba. Jak
    się chce to można lać tej wody ile się chce i ciągle będzie ciepła.
    Czemu w takim razie wiele osób nadal montuje bojlery? Przecież to bez
    sensu, chyba że ja o czymś nie wiem...

  • 44. Data: 2012-02-09 22:18:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello __Maciek,

> [...]
    > się chce to można lać tej wody ile się chce i ciągle będzie ciepła.
    > Czemu w takim razie wiele osób nadal montuje bojlery? Przecież to bez

    Jaki ogrzewacz przepływowy wstawisz mając do dyspozycji jedną fazę i
    bezpiecznik 10A?

    Mialem przepływowy 3.5kW - 2l/min ledwie ciepłej wody w zimie,
    bezpiecznik 16A się gotuje i nic więcej nie można włączyć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2012-02-09 22:39:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

    > Wybaczcie że wykopuję stare posty, ale co złego jest w ogrzewaczach
    > przepływowych?

    Co do elektrycznych - nie nadają się na akumulatory ciepła, więc odpada
    druga taryfa.
    Żeby zapewnić sensowną moc którą jesteś w stanie na bieżąco ogrzać solidnie
    płynącą wodę, musisz sporo dopłacić na wejściu, bo musisz posiadać większe i
    dużo droższe bezpieczniki od energetyki.

    A jeśli grzejesz gazem, to wymagają instalacji kominowych droższych niż sam
    ogrzewacz, kiepsko działają gdy zmieniasz ilość pobieranej wody, o możliwej
    produkcji czadu nie wspominając, bo to ostatnio dość głośny temat w
    massmediach.

    >Grzeją wodę od razu

    No i to jest ich największy minus.
    Bojler potrafi grzać wtedy, kiedy to się opłaca.

  • 46. Data: 2012-02-09 23:00:14
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Cavallino napisał(a):
    > Co do elektrycznych - nie nadają się na akumulatory ciepła,
    Jak coś przepływowego ma być akumulatorem ciepła?
    > musisz sporo dopłacić na wejściu, bo musisz
    > posiadać większe i dużo droższe bezpieczniki od energetyki.
    Jakie dopłaty i jakie bezpieczniki od energetyki?
> [...]
    > sam ogrzewacz, kiepsko działają gdy zmieniasz ilość pobieranej wody, o
    > możliwej produkcji czadu nie wspominając, bo to ostatnio dość głośny
    Co to za bzdury wypisujesz.
    > Bojler potrafi grzać wtedy, kiedy to się opłaca.
    A skąd bojler wie kiedy sie opłaca?
    --
    Krzysiek

  • 47. Data: 2012-02-09 23:10:15
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-09 22:14, __Maciek pisze:

> [...]
    > się chce to można lać tej wody ile się chce i ciągle będzie ciepła.
    > Czemu w takim razie wiele osób nadal montuje bojlery? Przecież to bez

    Oprócz wymienionych już zalet dołożę jeszcze jedną: mam w domu 7 kranów.
    Ile ogrzewaczy przepływowych bym musiał założyć i ile by mnie to
    kosztowało, wraz z odpowiednia instalacją elektryczną?
    Bojler wraz z grzałką i elektronicznym timerem kosztowal ok.350PLN.

  • 48. Data: 2012-02-09 23:18:57
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-09 22:39, Cavallino pisze:

    > Co do elektrycznych - nie nadają się na akumulatory ciepła, więc odpada
    > druga taryfa.

    Od razu widac, ze pyra :)
    Trafiles w sedno - zakladajac przeplyw 2l/min to wanne 170l wody bede
    nalewal w 85min., czyli 1,42h. Zakladajac moc podgrzewacza 3,5kW i cene
    0,60PLN/kWh zaplacilbym 2,97PLN/kąpiel.
    Bojler u mnie w sumie grzeje przez 60min/dobe w 2 taryfie, przy grzałce
    1kW, wiec place jakies 0,30PLN/kąpiel :)
    A że lubię się kąpać - rachunek jest prosty.

    Pzdr dla wszystkich pyrlandczyków ;)

  • 49. Data: 2012-02-10 00:17:16
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Ty chyba ostatnie 30 lat spedziles w jaskini...

  • 50. Data: 2012-02-10 20:32:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Bojler u mnie w sumie grzeje przez 60min/dobe w 2 taryfie, przy grzałce
    > 1kW, wiec place jakies 0,30PLN/kąpiel :)

    Znaczy co, przez 60 minut wyrównasz straty ciepła które spowodowałeś
    nalewając wodę do wanny?
    Nie ma tak dobrze, obstawiam 3 razy tyle, może 4 razy.
    Prąd w drugiej taryfie jest tańszy tylko o połowę, więc 2.97/2= musi wyjść
    więcej 1.50, bo akumulując ciepło masz większe straty.