  • 11. Data: 2009-03-24 10:12:19
    Temat: Re: Glupie pytanie o klejenie drewna
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Konrad Anikiel wrote:

    > Klej OK, [...]

    ale atlasem tego przeciez nie sklei...

    Pozdro

    Maseł

    P.S. MSPANC

  • 12. Data: 2009-03-24 10:27:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 24 Mar, 10:12, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ale atlasem tego przeciez nie sklei...

    http://www.atlas.com.pl/pdf/HomeMarket0906.pdf
    Rozumiem :-)
    Nie mieszkam w Polsce, jakoś nie wpadłem że to może coś znaczyć.
    Konrad

  • 13. Data: 2009-03-24 11:23:13
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Konrad Anikiel wrote:

    > http://www.atlas.com.pl/pdf/HomeMarket0906.pdf
    > Rozumiem :-)
    > Nie mieszkam w Polsce, jakoś nie wpadłem że to może coś znaczyć..

    Dokladnie - to jest haslo reklamowe Atlasa.

    A ze nie mieszkasz w Polsce, to pewnie nie wiesz jaka burza podniosla
    sie po reklamie Atlasa z krzyzakami. W twoim linku masz ranking
    producentow klejow i drugim na tej liscie jest... :-)

    Za http://www.opoka.org.pl/biblioteka/X/XB/pierzelepiej
    .html
    "Anegdotyczny charakter miał spór producentów klejów do glazury: firmy
    Atlas (kapitał pochodzenia krajowego) oraz Henkel (kapitał niemiecki). W
    oprotestowanym spocie telewizyjnym Atlas reklamuje swoje produkty
    odwołując się do znanego z ,,Krzyżaków" motywu bitwy pod Grunwaldem. W
    scenie przybycia posłów krzyżackich do króla Jagiełły przed bitwą,
    posłańcy w zamian za dwa miecze proszą o ,,trochę kleju do glazura", bo
    ,,ten nasz krzyżacki" jest zupełnie do niczego. Według firmy Henkel,
    naruszono zasady uczciwej reklamy, gdyż określenie ,,krzyżacki" jest w
    Polsce jednoznacznie identyfikowane z ,,niemiecki". Kolejny zarzut
    dotyczył symbolu kota, który ujrzeć można na zbroi jednego z krzyżackich
    posłów. Kot -- co prawda znacznie bardziej dosłowny -- był przez długi
    czas głównym elementem reklamy firmy Henkel."

    ogolnie - na klejach do glazury sie nie znam, ale o reklamach Atlasa
    moge powiedziec, ze sa niezle, a i haslo "klej OK" calkiem mocno kojarzy
    sie nam z ich produktami...

    A najwazniejsze w tym wszystkim jest to, ze Ty tez posiadasz poczucie
    humoru i nie obrazasz sie za czepianie sie kawalka zdania zupelnie
    wyrwanego z kontekstu :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 14. Data: 2009-03-24 12:23:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 24 Mar, 11:23, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:
    > A najwazniejsze w tym wszystkim jest to, ze Ty tez posiadasz poczucie
    > humoru i nie obrazasz sie za czepianie sie kawalka zdania zupelnie
    > wyrwanego z kontekstu :-)

    Usenet nie służy do obrażania się.
    Konrad

  • 15. Data: 2009-03-24 12:34:08
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ty sie nie smiej, tylko strugaj przyczepke :)

    > No to mamy problem, bo baliki sa sosnowe
    > (w kazdym razie miekkie), a drzwi
    > beda wewnetrzne (sucho i stala temperatura caly rok). :)
    >
    > Dzieki, zaraz pogooglam , co to za kleje.

    Jak miękie drewno i suche otoczenie to bym kleił
    właśnie tym "Rakoll Express 25"...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
    Nie każdy Żywiec to piwo...

  • 16. Data: 2009-03-24 13:09:16
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Konrad Anikiel wrote:
    > Usenet nie służy do obrażania się.

    Oj, zeby chociaz polowa jego uzytkownikow o tym wiedziala...

    Pozdro

    Maseł

  • 17. Data: 2009-03-24 23:44:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "pluton"
    > No to mamy problem, bo baliki sa sosnowe
    > (w kazdym razie miekkie), a drzwi
    > beda wewnetrzne (sucho i stala temperatura caly rok). :)

    Sklej poliuretanowym. Wodoodporny, pieni się przy wiązaniu i wypełni
    niedokładności obróbki przed klejenie.

    Robert

  • 18. Data: 2009-03-25 07:56:11
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Sklej poliuretanowym. Wodoodporny, pieni się przy wiązaniu i wypełni
    > niedokładności obróbki przed klejenie.

    Dzieki. Ale to tylko drzwi wewnetrzne w ziemiance,
    na dodatek beda udawac 'brak drzwi', cyzli boazerie
    na scianie. Poza tym widoczne czesci belek zeszlifowalem
    super gladko, a boczne (klejone) dosyc gladko.

    Ciagle mnie nurtuje pytanie, czy jako sciskow moge uzyc srub
    L90mm, wkrecanych w kazda kolejna belke. Taki
    'scisk stolarski tracony' :)
    Bo zrobienie 10 sciskow to dzien roboty :(

    pozdrawiam
    pluton

  • 19. Data: 2009-03-25 11:02:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "pluton"
    > Ciagle mnie nurtuje pytanie, czy jako sciskow moge uzyc srub
    > L90mm, wkrecanych w kazda kolejna belke. Taki
    > 'scisk stolarski tracony' :)
    > Bo zrobienie 10 sciskow to dzien roboty :(

    Tak skręcając po jednej listwie to możesz nie mieć płaskiej powierzchni. Jak
    masz tych listew więcej to możesz ich użyć do ściśnięcia klejonki. Dwie
    listy góra-dół w poprzek klejonki. Na końcach połączone wstawionym krótkim
    odcinkiem listwy. Takich zestawów to cztery starczą. Wbijasz kliny pomiędzy
    klejonkę a te krótkie listy łączące.

    Robert

  • 20. Data: 2009-03-25 11:29:49
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Tak skręcając po jednej listwie to możesz nie mieć płaskiej powierzchni.

    Mam bardzo (ale to baaardzo) solidne profile metalowe,
    ktore moge idealnie wypoziomowac, zatem problem falowania
    plaszczysny nie bardzo mnie boli i sciskanie w tym kierunku
    nie bedzie krytyczne (choc pomocne).
    Natomiast pomysl z klinami bitymi w scisk drewniany bardzo
    mi sie podoba. Dzieki.

    pozdrawiam
    pluton