  • 1. Data: 2011-05-17 09:50:04
    Temat: Głośne uzbrajanie alarmu.
    Od: "Dyr" <d...@o...eu>

    Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
    przepisami.
    Tylko czy są jakieś sankcje prawne nie dostosowania się do dyrektywy oprócz
    utraty atestu E20 (97EKG ONZ) ? Bo wygląda na to, że nikt tego nie respektuje.
    Pytam, bo wygląda na to, że przez parę najbliższych lat będę zmuszony do
    mieszkania w okolicy dużego zakładu pracy i to co się dzieje przed budynkiem
    przed godziną 6:00 i po 22:00 gdy jest zmiana to istny koszmar.
    Mieszkańcy, którzy tu mieszkają chyba sypiają ze stoperami w uszach :(

  • 2. Data: 2011-05-17 10:18:36
    Temat: Re: Głośne uzbrajanie alarmu.
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-17 09:50, Dyr pisze:
    > Głośnie uzbrajanie i rozbrajanie alarmu jest w UE, a zarazem i w PL niezgodne z
    > przepisami.

    A mógłbyś takie przepisy podać? Bo np. mój alarm ma standardowo włączone
    "piknięcie" przy uzbrajaniu, ma homologację, ba - to alarm dedykowany do
    tego modelu auta, zakładany w ASO. W homologacji jedynie kwestia
    "antynapadu" jest zaznaczona jako niezgodna z przepisami UE (odcięcie
    paliwa po x sekundach od utraty połączenia z "pluskwą"). Zatem podaj
    proszę przepis, który zabrania głośnego uzbrajania.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-05-17 11:25:01
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-17 09:50, Dyr wrote:

> [...]
    > przed godziną 6:00 i po 22:00 gdy jest zmiana to istny koszmar.
    > Mieszkańcy, którzy tu mieszkają chyba sypiają ze stoperami w uszach :(

    A halas silnikow i ruchu nie powinien przypadkiem Ci przeszkadzac
    bardziej?

    Raczej ciezko tez spodziewac sie, ze ludzie beda przerabiac stare
    instalacje a co do sankcji to chyba jedynymi opisanymi w takich
    normatywach jest utrata homologacji przez producenta.
    http://live.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/
    wp29regs/r097r1e.pdf

    Wiec raczej chodzi jedynie o to by nie wprowadzac na rynek takiego
    nowego wyposazenia.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2011-05-17 11:44:47
    Od: d...@o...eu

> [...]

    > paliwa po x sekundach od utraty połączenia z "pluskwą"). Zatem podaj

    > proszę przepis, który zabrania głośnego uzbrajania.

    No przecież podałem.
    Jeśli alarm załączany jest tak jak masz ty, to nie masz atestu na terenie UE i
    nie powinieneś go nie tylko używać ale i montować. Nie wiem jak jest ze
    sprzedażą. Nie mniej jednak jak ci zwędzą samochód, to ubezpieczyciel może się
    odwołać do braku atestowanego zabezpieczenia.

    "Regulation No. 97 - Rev.1 - Vehicle Alarm Systems (VAS)"
    http://live.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs81-100
    .html

    Są jeszcze normy WT-064/PIMOT/01, PN-IEC 839-10-1:1997, PN-S-73300:1998 ale nie
    zapoznawałem się z nimi. Jeśli jest w nich coś na ten temat, to i tak muszą być
    zgodne z powyższymi.

  • 5. Data: 2011-05-17 11:45:35
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-17 11:25, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    wp29regs/r097r1e.pdf

    > Wiec raczej chodzi jedynie o to by nie wprowadzac na rynek takiego

    Ale chwila moment, gdzie jest powiedziane że NIE MOŻE być używana
    sygnalizacja dźwiękowa uzbrojenia i rozbrojenia alarmu?

    Odpowiednie paragrafy tego dokumentu mówią o uzbrajaniu i rozbrajaniu
    dokładnie tyle:

    6.9.1. To provide information on the status of the VAS (set, unset,
    alarm setting period,alarm has been activated), optical displays inside
    and outside the passenger compartment are allowed. The light intensity
    of optical signals installed outside the passenger compartment shall not
    exceed 0.5 cd.
    6.9.2. If an indication of short-term "dynamic" processes such as
    changes from "set" to "unset" and vice versa is provided, it shall be
    optical, according to paragraph 6.9.1.
    Such optical indication may also be produced by the simultaneous
    operation of the direction indicators and/or passenger compartment
    lamp(s), provided that the duration of the optical indication by the
    direction indicators does not exceed 3 seconds.

    I to zasadniczo wszystko w tym temacie. Angielski język trudna język,
    ale "it shall be optical" nie oznacza "może/musi/powinno być wyłącznie
    optyczne".
    Dlatego nadal proszę kolegę który zapoczątkował wątek o podanie
    konkretnego zapisu, gdzie w prost jest zabroniona sygnalizacja dźwiękowa.

    --
    MZ

  • 6. Data: 2011-05-17 11:52:15
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-17 11:44, d...@o...eu pisze:

    > No przecież podałem.

    Oł ryli?:) Bo wg mnie podałeś, jak kolega poniżej, tylko nazwę
    dokumentu, w którym brak zapisu o "nielegalności" powiadomienia
    dźwiękowego o uzbrojeniu i rozbrojeniu alarmu. W wiadomości obok
    zacytowałem Ci nawet konkretny zapis dotyczący uzbrajania (set) i
    rozbrajania (unset) alarmu (VAS).

> [...]
    > sprzedażą. Nie mniej jednak jak ci zwędzą samochód, to ubezpieczyciel może się
    > odwołać do braku atestowanego zabezpieczenia.

    No coś Ty?:) to w te pędy muszę oskarżyć ASO, że sfałszowało
    homologację. Tak samo chyba pociągnę do odpowiedzialności
    ubezpieczyciela, że na podstawie tej homologacji (wyraźnie zaznaczone w
    polisie AC że alarm homologowany zgodny z itd). zawarł ze mną umowę. A
    tak serio to nadal czekam na konkretny zapis o ZAKAZIE stosowania
    powiadomienia dźwiękowego równolegle ze świetlnym.

    --
    MZ

  • 7. Data: 2011-05-17 11:54:01
    Od: d...@o...eu

    > A halas silnikow i ruchu nie powinien przypadkiem Ci przeszkadzac

    > bardziej?

    Nie, raz na jakiś czas trafi się idiota z dyszlem z tyłu i +20 do mocy za
    głośność. Natomiast alarmy, to dosłownie co chwilę w różnych tonacjach. Dodaj do
    tego barana, który nie wie co w jego alarmie oznacza 5 piknięć i okazuje się, że
    przez niedomknięty bagażnik masz symfonię plumknięć, piknięć i bipnięć przez 10
    minut. Działa jak najlepszy budzik rodem z PRL postawiony na stercie talerzy.

    > Raczej ciezko tez spodziewac sie, ze ludzie beda przerabiac stare

    Większość alarmów ma opcje dostosowania do przepisów obowiązujących w danym
    regionie.

    > Wiec raczej chodzi jedynie o to by nie wprowadzac na rynek takiego
    > nowego wyposazenia.

    Wydaje mi się, że wizją autorów było niedoprowadzanie do sytuacji jaką opisałem.
    Nie doczytałem się aby było coś o tym, że to tylko nowe urządzenia.

  • 8. Data: 2011-05-17 12:01:04
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-17 11:54, d...@o...eu pisze:

> [...]
    Zgodnie z podanym dokumentem powiadomienie optyczne (świetlne) jest
    obowiązkowe (i każdy alarm tak ma) natomiast nie ma słowa że to JEDYNE
    DOZWOLONE powiadomienie. Powiadomienie dźwiękowe jest w większości
    alarmów opcjonalne (można je programowo włączać/wyłączać jako
    standardowe) jak również większość alarmów ma tryb "cichy" (inna
    kombinacja przycisków w pilocie, nie wywołująca piknięć tylko same
    błyski świateł).

    > Większość alarmów ma opcje dostosowania do przepisów obowiązujących w danym
    > regionie.
    Nadal prozę o wskazanie w którym miejscu DODATKOWE powiadomienie
    dźwiękiem jest ZABRONIONE :)

    W aktualnej ofercie alarmów znajdziesz

    > Wydaje mi się, że wizją autorów było niedoprowadzanie do sytuacji jaką opisałem.
    Hmm..może faktycznie Ci się tylko wydaje?

    --
    MZ

  • 9. Data: 2011-05-17 12:04:07
    Od: d...@o...eu

> [...]
    > I to zasadniczo wszystko w tym temacie. Angielski język trudna język,

    > ale "it shall be optical" nie oznacza "może/musi/powinno być wyłącznie

    No "trudna, język" (czytać a rozumieć) bo na myśli jest dopuszczenie tylko
    włączenia i wyłączenia z sygnalizacją optyczną o ile taka sygnalizacja jest
    konieczna. Co zrozumieli wszyscy. Łącznie z autorami przepisów podrzędnych
    stosujących się do regulaminu EKG ONZ poza kolegą ;)
    Więc pytanie w stylu małego dziecka "mamooo, a czemu nie ?" jest chyba zbędne.

  • 10. Data: 2011-05-17 12:31:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-17 11:45, MZ pisze:

> [...]
    >

    > I to zasadniczo wszystko w tym temacie. Angielski język trudna język,
    > ale "it shall be optical" nie oznacza "może/musi/powinno być wyłącznie

    Pewnie "trudna", ponieważ w języku prawniczym "shall" jak najbardziej
    oznacza nakaz. Przekonywać na siłę nie zamierzam i nie jest to moim
    celem.

    > Dlatego nadal proszę kolegę który zapoczątkował wątek o podanie
    > konkretnego zapisu, gdzie w prost jest zabroniona sygnalizacja dźwiękowa.

    Po co dublować zapisy?