  • 1. Data: 2011-03-22 14:38:29
    Temat: Geolokalizacja adresów IP polskich operatorów
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Witam, gdy łączę się z netem przez Orange i sprawdzam w sieci swoją
    lokalizację, zawsze jest ona ustawiona na Warszawę, chociaż jestem od
    stolicy daleko. A np. w Neostradzie wskazania są bardziej precyzyjne -
    wskazują moje lub okoliczne miasto.

    Czy każda polska sieć komórkowa ma tak, jak Orange, czy jest taka, która
    precyzyjniej lokalizuje po IP?

    Orientuję się jak ta geolokalizacja mniej więcej działa i chyba dany
    operator musiałby się specjalnie postarać, aby zakresy IP przyporządkowywać
    do lokalizacji BTS-ów, a po co, skoro łatwiej całą pulę adresów przypisać
    do miasta siedziby i z głowy. No ale może któraś z polskich sieci zrobiła
    inaczej?

    Wasze zdrowie!
    Technolog

  • 2. Data: 2011-03-22 14:55:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 15:38:29 +0100, Technolog wrote:
    >Czy każda polska sieć komórkowa ma tak, jak Orange, czy jest taka, która
    >precyzyjniej lokalizuje po IP?

    W erze jest w ogole jakis proxy/DNAT i adresy przypisywane i
    tlumaczone dynamicznie.

> [...]
    >do miasta siedziby i z głowy. No ale może któraś z polskich sieci zrobiła

    Jeszcze pytanie po co - chcialbys zablokowac .. uniemozliwic
    "swojakowi" mobilne korzystanie ?

    J.

  • 3. Data: 2011-03-22 14:59:49
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:55:09 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jeszcze pytanie po co - chcialbys zablokowac .. uniemozliwic
    > "swojakowi" mobilne korzystanie ?

    Na przykład zablokować wszystkim Poznaniakom? ;)

    Chodzi o przetestowanie systemu z wejść z IP o różnej geolokalizacji (dane
    o geolokalizacji pobieram z http://www.google.com/jsapi )

    Gdyby się udało, mogałby to zrobić jedna osoba, która jedzie sobie po kraju
    z modemem GSM i co jakiś zmienia się jej geolokalizacja wraz z IP.

  • 4. Data: 2011-03-22 16:42:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 15:59:49 +0100, Technolog wrote:

    >Na przykład zablokować wszystkim Poznaniakom? ;)

    No ale zablokujesz korzystanie np wroclawiakom przejezdzajacym akurat
    przez Wrzesnie :-)

> [...]
    >Gdyby się udało, mogałby to zrobić jedna osoba, która jedzie sobie po kraju
    >z modemem GSM i co jakiś zmienia się jej geolokalizacja wraz z IP.

    popytaj na p.m.t - moze ktos jeszcze pamieta jak zadzwonic do 0202122
    w innym wojewodztwie :-)

    A nie wystarczy zmieniac reverse DNS ?

    J.

  • 5. Data: 2011-03-22 16:51:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-22 15:59, Technolog pisze:

> [...]
    >
    > Gdyby się udało, mogałby to zrobić jedna osoba, która jedzie sobie po kraju
    > z modemem GSM i co jakiś zmienia się jej geolokalizacja wraz z IP.

    Regionalizacja, jeśli jest, dotyczyć może co najwyżej jednej z 10
    stref, na które umownie podzielona jest Polska (tzw. lokalizacja
    centrali międzymiastowej w TP, która została przejęta przez
    komórkowców). Dla przykładu, strefa katowicka obejmuje też Częstochowę,
    Bielsko czy Opole.

  • 6. Data: 2011-03-22 16:55:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 17:51:27 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

> [...]
    >centrali międzymiastowej w TP, która została przejęta przez
    >komórkowców). Dla przykładu, strefa katowicka obejmuje też Częstochowę,

    Ale tu chodzi o internet.
    Operatorzy komorkowi sami go zapewniaja i moga zupelnie inaczej
    zorganizowac. Np moga nie miec zadnych centrow regionalnych i pchac
    wszystko do Piotrkowa :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-03-22 17:27:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-22 17:55, J.F. pisze:

    > Ale tu chodzi o internet.

    Wiem, że o internet. Napisałem jedynie, że rozróżnianie, skąd pochodzi
    dane IP mogłoby działać w tym zakresie (jeśli działa, nie sprawdzałem)

    > Operatorzy komorkowi sami go zapewniaja i moga zupelnie inaczej
    > zorganizowac. Np moga nie miec zadnych centrow regionalnych i pchac
    > wszystko do Piotrkowa :-)

    A dlaczego do Piotrkowa? Tam nikt nic nie pcha :-P

  • 8. Data: 2011-03-22 18:04:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Mar 2011 18:27:18 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Wiem, że o internet. Napisałem jedynie, że rozróżnianie, skąd pochodzi
    >dane IP mogłoby działać w tym zakresie (jeśli działa, nie sprawdzałem)

    Ale nie widze dlaczego nie mogloby tez dzialac w dowolnych innych
    granicach. TP moze ma takie swoje makrostrefy, innych to nie dotyczy.

    >A dlaczego do Piotrkowa? Tam nikt nic nie pcha :-P

    A dlaczego nie ? :-)
    TP jak pamietam cos tam internetowego miala.

    Moze np latwo tam o szybkie lacza.

    J.

  • 9. Data: 2011-03-22 18:11:09
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-22 19:04, J.F. pisze:

    > Ale nie widze dlaczego nie mogloby tez dzialac w dowolnych innych
    > granicach. TP moze ma takie swoje makrostrefy, innych to nie dotyczy.

    A ja wiem i widzę, i dlatego o tym napisałem :-)
    Infrastruktura komórkowców działa w tych samych regionach, tam stoją
    centrale MSC, tak stoją też SGSN, które zarządzają ruchem. JEŚLI miałaby
    być gdziekolwiek fragmentacja, TO na tym poziomie lub wyżej w strukturze
    sieci.

  • 10. Data: 2011-03-22 18:30:32
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...com> napisał w
    wiadomości news:1atvex9uuget7.1na4kytxj2g6i$.dlg@40tude.net...
> [...]
    > przypisać
    > do miasta siedziby i z głowy. No ale może któraś z polskich sieci

    A po cholere to komu? Kolejna inwigilacja? Ja np bardzo sobie cenie
    zmienne IP w Neostradzie i na _pierwszy_ rzut oka nie wiesz skąd pisze,
    na drugi rzut możesz sobie sprawdzić w RIPE, ale i tak często jestem
    niby na drugim końcu Polski.
    Więc ciśną mi się na usta bluzgi, jeśli przeszkadza Ci bo jakiś tam
    system googla nie może poszpiegować i dlatego doskwiera Ci brak tego, to
    chyba Cię poj.....